29 Listopad 2020, 02:22:24

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Jaki olej ?

Zaczęty przez Niszczacy_zboze, 11 Marzec 2010, 00:15:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

Niszczacy_zboze

Mam pytanie czy olej Motul 300V Chrono 10W-40 mogę wlac do swojej Kawy Ltd Z 440 ? Jest to już powiedzmy stary motor bo 1980r.
Producent pisze aby wlewac o tej lepkości olej (10W40).

Ogólnie myślę że przyda się taki temat bo przez szukajke nic nie znalazłem.
www.gloriamaris.pl Kursy na ratownika WOPR, Patenty motorowodne, patenty żeglarskie, kursy nurkowania i inne.

http://kz440.za.pl/

pawel

Według doboru na stronie Castrola dla Twojego modelu i rocznika.
Zalecenia alternatywne, Engine (4 str): 10W-50; 20W-40; 20W-50

Niszczacy_zboze

Natomiast na stronie Motula i wg jego dobierania wychodzi: 300V 4T FACTORY LINE 10W-40
www.gloriamaris.pl Kursy na ratownika WOPR, Patenty motorowodne, patenty żeglarskie, kursy nurkowania i inne.

http://kz440.za.pl/

piter

Pawle,
niestety nie masz racji.
Po pierwsze oznaczenie 10W40 lub 20W40 to oznaczenie LEPKOŚCI nie gęstości.
Po drugie pierwszy wskażnik 10 lub 20 dotyczy lepkości przy niskich temperaturach ( dla 10 zakres pracy przyjmuje się od -20C, dla 15 -15C, dla 20 -10C),ergo - im niższy wskażnik tym lepkość mniejsza i obrazowo tłumacząc mniejsze problemy przy rozruchu.  Wniosek - im zimniej przy odpalaniu stosujmy niższy wskażnik.
Po trzecie - drugi wskażnik oznacza lepkość przy wysokich temperaturach czyli de facto przy temperaturach pracy silnika pod obciążeniem - im wyższy tym lepkość większa a to oznacza utrzymanie filmu olejowego na powierzchniach współpracujących elementów. Ergo - im cieplej na dworze i jazda pod obciążeniem tym wyższy wskażnik stosujemy.
Dlatego do silników chłodzonych powietrzem, starszych (czytaj zużytych) lub mocno obciążonych szybkoobrotowych osobiście zalecam 15W50 lub 60. Inną sprawa jest jakość oleju czyli klasa - oznaczenie np, SG,SH i wyżej.
Dla LTD zalałbym mineralny jakikolwiek (w sensie producenta) 15W50 4T klasy SG lub wyższej i po sprawie.
Pozdrawiam
Piotr
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
mobile:  501 320 925

pawel


marian 750

Piter ma rację widać że kilka litrów oleju już przepalił.
oka sobie nie wyjmę bo stary jestem i......... co ja to chciałem ?

Niszczacy_zboze

A co do firmy to jaka polecacie ?
www.gloriamaris.pl Kursy na ratownika WOPR, Patenty motorowodne, patenty żeglarskie, kursy nurkowania i inne.

http://kz440.za.pl/

piter

Niszczący,
to nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Możesz nawet Orlen byle klasy minimum SG.
Dokonaj wyboru spośród tych najpewniejszych: Agip, Motul, Castrol, Shell, Valvoline. Porównaj ceny olejów o tych samych parametrach lepkości i tej samej klasy, wybierz najtańszy i po zawodach  ;D.
Pozdrawiam
Piotr
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
mobile:  501 320 925

marian 750

Niszczący ja testowałem na xvz 1200 z przebiegiem ponad 100 000  olej Midland 10W50 .
Byłem bardzo zadowolony
Pozdro.
oka sobie nie wyjmę bo stary jestem i......... co ja to chciałem ?

Arek

Podobnie jak w samochodach dużą wagą jest aprobata producentów.
Ja bynajmniej zawsze lałem Castrol(ok), na wyścigach wszyscy lali zwykle Motula(też bdb). Co jak co ale ja wole unikać  produktów mniej znanych producentów :)

Niszczacy_zboze

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Mój wybór padł na Castrola Power1 GPS 10W40 oby się dobrze sprawował ;)
Oczywiście filtr także wymieniam ;)
www.gloriamaris.pl Kursy na ratownika WOPR, Patenty motorowodne, patenty żeglarskie, kursy nurkowania i inne.

http://kz440.za.pl/