1 Październik 2020, 08:01:39

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



szeroka opona na tył

Zaczęty przez marian535, 7 Listopad 2009, 18:13:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

marian535

Wie ktoś z Was czy do virago535 można założyć opone 160/90/15. fabryczna opona to 140/90/15 czy po załozeniu szerszej bedzie dobra trakcja podczas jazdy nadmieniem ze przod wynosi 3.00/19 a chcialbym zalozyc 110/90/15

TomekzCK

nikt nie poleca zwiekszania kapcia -- głowna wada utrata własciwosci jezdnych na zakretach
Tak łatwo pomylić głupotę z odwagą, a rozsądek z tchórzostwem.

Arek

Z 10mm zwiększeniem nie ma problemów, ale opona szersza o 20mm to już lepiej się zastanowić - tak jak pisze, kolega, plus pomierz sobie jak to się ma w wahaczu (czy się miesci swobodnie) a także na feldze (jakis wulkanizator powinien obczaić jaka opona wejdzie na taką i taką felge).

piter

Cytat: marian535 w  7 Listopad 2009, 18:13:41
Wie ktoś z Was czy do virago535 można założyć opone 160/90/15. fabryczna opona to 140/90/15 czy po załozeniu szerszej bedzie dobra trakcja podczas jazdy nadmieniem ze przod wynosi 3.00/19 a chcialbym zalozyc 110/90/15


110/90/15 ???
Chyba się kropnąłeś.
Zakładam, że zostawiasz dotychczasową felgę czyli 19". Oznacza to, że zakładasz oponę o 35 mm szerszą pozostawiając dotychczasową szerokość osadzenia - to bardzo duża różnica.  Drastycznie zmienisz profil opony co grozi zsunięciem się opony z rantu felgi podczas dużego bocznego obciążenia czyli w zakręcie. Aby tego uniknąć musiałbyś dobijać wyższe ciśnienie co spowoduje, że będziesz jechał jak na drabiniastym wozie o stalowych kołach. Poza tym inaczej ułoży się bieżnik i przesunie się miejsce styku z powierzchnią drogi. Dodatkowo zwiększasz średnicę koła (wysokość opony zmienia się z 75 mm do 99 mm) - na oko niewiele ale jednak. Co za tym idzie - zmiana geometrii zawieszenia przedniego i przekłamania prędkościomierza (to akurat pikuś). Dodatkowo zmienisz ciężar koła (masę nieresorowaną) i moment bezwładności.
Co do tyłu - sprawdż czy wejdzie w wahacz. Pozostałe uwagi jak powyżej.
Dla efektu wizualnego - wyłącznie Twoja wola.
Dla efektu poprawiającego własności jezdne - nie rób tego.
Pozdrawiam
Piotr
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
mobile:  501 320 925

marian535