3 Grudzień 2020, 23:40:16

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Ciśnienie w oponkach ZXR 400

Zaczęty przez mlody.01, 6 Październik 2009, 23:28:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

mlody.01

Witam, mam od niedawna Kawe zxr 400 i mam pytanie jakie powinno byc cisnienie w oponach, nie moge nigdzie tego znalezc w necie i nie wiem czy stosowac do oznaczen na oponie czy do ogolnych zasad ;/ Dodam ze przewaznie jezdze sam, czesciej miasto ale zdarza sie trasa.
Jeszcze pytanie co do łancucha, poprzednik jezdzil we dwojke czy to oznacza ze lancuch mam bardziej napiac (znaczy sie u mechanika) jesli ja teraz jezdze raczej w pojednke ?

ŁukaszFZ1000

Siema, według manuala przód 33psi(2,27kPa), tył 36psi(2,48kPa), łańcuch powinien mieć luz ok.25-35mm
FJ1100->GSXR750->GSXR1100->TL1000R->CBR1000RR->ZX12R->SV1000S->ZZR1100->ZX10R>FZR1000EXUP>FZ1000

Naitsabes

Co do ciśnienia to w praktyce 2,5-2,9. Można przejść nawet na 2,1-2,5 w zależności od tego jak tak naprawdę użytkujesz moto. Czy bywasz na torze czy raczej jest to tylko miasto. Za twardo być nie może jak na nasze drogi ale i pływać po zakrętach moto nie może. Specjalistą nie jestem więc weź to pod uwagę. Btw. Ile masz teraz atm.?

Co do łańcucha to jaki mechanik? Sam sobie go regulujesz. Za duży luz jak i za bardzo napięty być nie może. Wg. instrukcji jest to od 20 do 30 mm luzu. Ustawiasz to za pomocą śrub naciągowych. Pamiętaj by zębatka zdawcza przy silniku była w jednej osi z zębatką tylnego koła. Do tego masz na wahaczu i naciągach zrobione oznaczenia (powinieneś przynajmniej mieć :P). Wiem tyle co z mojego doświadczenia i wiedzy, inni zapewne też się wypowiedzą.

mlody.01

no to o zgrozo na przednim mam 1,5 bara a na tylnim 2 bary, jazda raczej po miescie w pojedynke, zastosowac sie do manula?

ŁukaszFZ1000

No to masz za małe ciśnienie, dobij więcej do tych wartości z manuala, ewentualnie jak chcesz mieć trochę większy komfort jazdy, możesz zostawić trochę mniejsze
FJ1100->GSXR750->GSXR1100->TL1000R->CBR1000RR->ZX12R->SV1000S->ZZR1100->ZX10R>FZR1000EXUP>FZ1000

TomekAAA

Cytat: ŁukaszCBR w  7 Październik 2009, 15:40:54
No to masz za małe ciśnienie, dobij więcej do tych wartości z manuala, ewentualnie jak chcesz mieć trochę większy komfort jazdy, możesz zostawić trochę mniejsze


Do komfortu jazdy Panowie to służą amortyzatory i siedzenie (można czytać również - własne siedzenie).
Opony winny być nabite zgodnie z tym co podaje producent motocykla (a podaje zazwyczaj dla jednej osoby i dwóch), bo inaczej w najlepszym wypadku szybko zniszczycie opony, a w najgorszym to nawet nie zorientujecie się kiedy opuścicie trasę.

No chyba, że źle piszę....

Ja zazwyczaj raz w tygodniu sprawdzam ciśnienie i dobijam do tego co podaje serwisówka, jeśli są braki. Polecam!

mlody.01

dobilem do manula czyli przod 2,3 tyl 2,5 i teraz jest inna bajka zwlaszcza w zakretach :) dzieki i pozdro

shpx

Tomek, a do ilu dobijasz u siebie? (z ciekawości).
I święta racja: opony muszą mieć powietrze, bo inaczej... gleba!
Wypad nad morze lub do 3city? Sopot przyjazny motocyklistom: www.siestahostel.pl
Widziałeś Niebieskie Haribo? Ostrzeż nadjeżdżających z przeciwka!
shpx czyt. Szpex lub Szymon :) To jak? Lecimy? ;)

Arek

Producent owszem podaje, ale dla opon na których motor wyjeżdza z fabryki. TAk naprawde Kazda opona powinna mieć inne cisnienie, ale chyba najlepiej to wziaźć jakąś średnią z danych z serwisówki i producenta, i musi być dobrze - ale na drogę tj. nabiłeś teraz jest dobrze.

TomekAAA

8 Październik 2009, 10:37:17 #9 Ostatnia edycja: 8 Październik 2009, 10:39:41 by TomekAAA
Cytat: shpx w  7 Październik 2009, 18:35:45
Tomek, a do ilu dobijasz u siebie? (z ciekawości).


Latam zazwyczaj sam także 2,2/2,5 (przód/tył). Jak książka pisze.
Przód trzyma tył muszę dobijać.

Dla innych - to nie dane dla ZXR 400 tylko BMW R.

mlody.01

znalazlem manula do mojego modelu http://www.zxrworld.co.uk/Manuals/L%20Model/ZXR400%20L%20Chapter%209.pdf

i teraz do jednych marek opon jest podane mniejsze cisnienie do innych wieksze, dobrze to rozumiem? Mam oponki Michelin Pilot czy oznacza to ze mam zastosowac sie do tych wyzszych danych znaczy sie 2,5 przod i 2,9 tyl? narazie mam 2,3i 2,5 i jest dobrze ale lubie jak jest idelanie :P takze prosze o porade :)

TomekAAA

Z tego co jest tam napisane, wygląda, że do 185 kg ładunku, powinieneś dobić do 2,5/2,9 (na zimno).  Masz pompkę w domu??? ;D

mlody.01

nie ale STATOIL 100 metrow od mej chałupy jest takze bedzie na zimno jeszcze :P ale 2,9 na tylnie :O

shpx

Tak dla ciekawostki: u mnie ciśnienie przód 2,5 i tył 2,9 czyli znacznie więcej niż u Tomka... ;) (a gabaryt chciałoby się powiedzieć, że podobny)
Wypad nad morze lub do 3city? Sopot przyjazny motocyklistom: www.siestahostel.pl
Widziałeś Niebieskie Haribo? Ostrzeż nadjeżdżających z przeciwka!
shpx czyt. Szpex lub Szymon :) To jak? Lecimy? ;)

TomekAAA

Tyle to ja mam przy pełnym obciążeniu! Czyli z plecaczkiem i pełnymi kuframi! :D

Myślę, że przeznaczenie motka ma tu również znaczenie. Mój turystyk, Twój to sport.
Inny rodzaj jazdy.


Narka!