23 Listopad 2020, 19:11:30

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Uniwersalny wyświetlacz biegów

Zaczęty przez jurekb133, 25 Marzec 2017, 10:28:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

jurekb133

25 Marzec 2017, 10:28:33 Ostatnia edycja: 26 Marzec 2017, 15:35:13 by Naitsabes
Witam , czy ktos z was miał do czynienia z czyms takim?   LINK

Edit: Kompresja linku

Gregorek

Jak coś jest do wszystkiego to jest do dupy. Ten wskaźnik bierze sygnał z dźwigni zmiany biegów. W związku z powyższym będzie się czasami mylił. Wystarczy że dźwignia nie cofnie się do końca albo nie zapnie się bieg. Poszukaj wskaźnika który będzie podłączony do skrzyni biegów. Kuzyn w Fazerce coś takiego montował i działa bez zarzutu.
Jak zaczynać to od razu od 1000

zuchu76

Ja mam cos takiego w swoim BMW F650... stary sprzet wiec nie ma zadnych wyprowadzen sygnalow ze skrzyni biegow (obrotomierz i predkosciomierz na linkach) a co za tym idzie nie ma akcesoryjnego oryginalnego wskaznika i tylko takie cos wchodzi w gre w tym przypadku.
Jesli masz w swoim modelu wyjscie sygnalow (elektroniczny predkosciomierz i obrotomierz) to zazwyczaj sa akcesoryjne wskazniki gdzie podpinasz sie pod odpowiednie piny i masz 100% pewnosci ze bedzie dobrze pokazywalo i oczywiscie polecam takie rozwiazanie ... ceny takich wskaznikow zaczynaja sie od 200zl.
Jesli jednak masz starszy sprzet i nie masz za duzo elektroniki jedyna opcja jest wlasnie taki uniwersalny wskaznik. Czy to dziala? Otoz dziala i to calkiem nienajgorzej pod kilkoma warunkami. Nalezy zamienic te czujniki halotronowe na jakies normalne mikrostyki a zamiast tego magnesiku do halotronow zamontowac na dzwigni biegow jakas blaszke ktora bedzie zalaczac te mikrostyki. Calosc trzeba dosc dokladnie zamontowac na jakiejs blaszce lub na karterze (zalezy jak to wyglada w twoim sprzecie) i przy odpowiednim "skalibrowaniu" wskazania sa prawidlowe. Wbicie luzu powoduje resetowanie ukladu i wyswietlanie "0" pozniej normalnie jedynka w dol i wskazuje "1" reszta biegow w gore i kolejno idzie "2" "3" "4" "5" (na moim wskazniku mozna teoretycznie dobic do 8) ... mozna by pomyslec ze po wbiciu "5" (u mnie piatka jest najwyzszym biegiem) kolejne pociagniecie w gore da "6" ale nie ... biegi ktore da sie wbic w gore lub w dol wchodza jakby glebiej tzn dzwignia ma dluzszy skok wiec po wbiciu piatki kolejny skok jest krotki bo nie ma wiecej biegow i jesli sie ma dobrze "skalibrowane" styki to wskaznik zatrzyma sie na "5" ... w przypadku jedynki jest podobnie z tym ze tam elektronika wie ze nie ma biegu ponizej jedynki. Waznym elementem jest wpiecie sie w przewod wskazujacy beg neutralny bo reset jednak jest czasami potrzebny. Bledy sie zdarzaja w przypadku szybkiej redukcji kiedy zmienia sie "na raz" kilka biegow i wtedy wskaznik jakby nie nadaza za zamianami i np przy redukcji z 5 do 2 wskazuje "3" ... na szczescie zazwyczaj wtedy wbija sie luz i uklad sie resetuje wiec nie jest to jakos bardzo upierdliwe aczkolwiek mialem kilka razy sytuacje ze wlasnie przy szybkiej redukcji a pozniej zmiane w gore ostatnim biegiem byla "6" :) ... mozliwe ze dokladniejsze ustawienie mikrostykow by zalatwilo sprawe ale nie jest to problem wiec nie ruszam ... przy normalnej jezdzie pokazuje dobrze i uwazam ze ten gadzet jest bardzo dobry i wart swoich pieniedzy (kiedys dalem za niego 120zl teraz widze ze za polwe tego mozna kupic te uniwersalne wskazniki) ... mysle ze jak jest taka mozliwosc to lepiej wybrac wskaznik ktory ma ograniczenie max biegu tzn wskazuje np od 1-5 albo 1-6 a nie tak jak u mnie 1-8 bo wiadomo ze i tak nie ma takich skrzyn biegow a wtedy nie bylo by problemu gdyby cos przeklamywalo bo i tak max wskazanie by odpowiadalo najwyzszemu biegowi. Tak czy siak uwazam ze jak tylko ktos ma troche smykalki zeby to jakos ogarnac mechanicznie i elektrycznie to jak najbardziej warto sie pobawic bo naprawde brakowalo mi tego wskaznika a teraz wszystko ladnie pokazuje i sie nie zastanawiam na jakim biegu jade.
Jak chcesz zobaczyc jak to wyglada w realu to mozemy sie jakos umowic i zobaczysz jakie patenty zastosowalem z tymi mikrostykami.

PS.
Odradzam czujnik halotronowy poniewaz czasami jest zbyt czuly a czasami jakis ospaly i w zasadzie mozna go zastosowac jedynie na koncu dzwigni zmiany biegow co nie zawsze jest fizycznie mozliwe a mikrostyki mozna nawet na krotkim skoku wiec da sie zamontowac w okolicach oski.