26 Listopad 2020, 21:21:14

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Wydech

Zaczęty przez Darek_W, 17 Październik 2009, 15:29:17

Poprzedni wątek - Następny wątek

Darek_W

Kupiłem nowe tłumiki ale nie od SV. Muszę więc dorobić rury od kolektora do tłumika.

Czy ktoś z Was przerabiał lub dorabiał rurę od kolektora do tłumika? Gdzie to można zrobić? Rury kupowaliście czy też na miejscu już było robione wszystko? Z góry dzięki za info.

piter

Bądż ostrożny - nie zmień długości układu wydechowego i jego pojemności.
Myślę, że na odległość nikt nie udzieli Ci konkretnej porady.
SPróbuj na Sandomierskiej u Opali, ale weż poprawkę na to, że oni samochodowe układy obsługują i nie sądzę aby zastanawiali się kiedykolwiek nad naprawdę dobrym i poprawnym wykonaniem układu motocyklowego.
Jeśli chcesz pogadać i kilku wskazówek na co zwrócić uwagę to zapraszamy na Górników Staszicowskich 18.
Pozdrawiam
Piter.
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
mobile:  501 320 925

Arek

Wydechy motocyklowe bardzo często spawają TIG-em, jak posiadasz to nie ma chyba problemu ;)
Tj. kolega powiedział lepiej nie kombinować nic bo laboratorium żeby wszystko przetestować raczej w świętokrzyskim nie ma  :D.

Nie wiem czy jest różnica, bynajmniej wydechy skuterowe robione są ze stali Fi 110, gatunku 1,4404 ale nie wiem czy ktoś "z drogi" może ją kupić w sklepie.

gral

Z wydechem żartów nie ma. Sam się o tym przekonałem i nikomu eksperymentów nie polecam

Darek_W

Mógłbyś rozszerzyć wypowiedź? :)
Co konkretnie się stało?

gral

Konkretnie to dotyczyło akurat dwutakta z tym że na wtrysku.
Sprzedawca zapewniał że 1000% się nada a po założeniu rower okazał się szybszy.
Finał był taki że skończylo sie na tyle szczęśliwie że sprzedawca przyjął zwrot i trzeba było kupić oryginał w fabrycznym sklepie.
Cała sytuacja związana byłe ze skuterem ale przy motocyklu może być konieczna zmiana map zapłonu.
Obawiam się że "samoróbka" nie pomoże a wręcz przeciwnie może się okazać że lepij bylo ręce sobie przysiąśc przed tą robotą.
Jeżeli już to lepiej akcesoryjny ale dedykowany do danego modelu zestaw nabyć i dobrze by było renomowanego producenta bo jest szansa na jakiś support w razie kłopotów.

piter

Cytat: gral w 19 Październik 2009, 16:36:44
Konkretnie to dotyczyło akurat dwutakta z tym że na wtrysku.
Sprzedawca zapewniał że 1000% się nada a po założeniu rower okazał się szybszy.
Finał był taki że skończylo sie na tyle szczęśliwie że sprzedawca przyjął zwrot i trzeba było kupić oryginał w fabrycznym sklepie.
Cała sytuacja związana byłe ze skuterem ale przy motocyklu może być konieczna zmiana map zapłonu.
Obawiam się że "samoróbka" nie pomoże a wręcz przeciwnie może się okazać że lepij bylo ręce sobie przysiąśc przed tą robotą.
Jeżeli już to lepiej akcesoryjny ale dedykowany do danego modelu zestaw nabyć i dobrze by było renomowanego producenta bo jest szansa na jakiś support w razie kłopotów.


Gralu, kochanieńki,
a od kogoż to i czegoż to te mądrości posiadłeś ))).
Pozdrawiam Ciebie serdecznie.
P.
P.S.
A jak radzisz - pomyśleć i dopytać przed czy po ?
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
mobile:  501 320 925

gral

No posiadłem od MĄDRZEJSZEGO w dziedzinie mechaniki. I dobrze że tyczyło sie tylko tłumnika. Bo po glowie to mi jeszcze legutki draśnięte BMW GS 1200 chodziło alem tym razem posłuchał przed i dzięki temu nie szukam przedniego zawiasa do bmki tylko od 2 miesięcy jeżdże motorem.

Arek

Sory że ciekawski, ale mógłbyś jeszcze rozszerzyć co to był za skuter, pojemność i markę wydechu??I co się działo po zalożeniu go?

gral

Peugeot Jetforce 50 ccm Injectie za ch... nie jeździ na żadnym tłumniku poza fabrycznym.

Arek

Nie no śmigają, widziałem m.in. na Leovince ZX, tylko pewnie trzeba dośc podregulować - na pewno naped a czy coś przy zasilaniu to nie jestem pewny.

Darek_W

19 Październik 2009, 23:48:47 #11 Ostatnia edycja: 20 Październik 2009, 01:14:21 by Darek_W
Znalazłem firmę która się tym zajmuje. Moto Wydech z Konstancina. Zajmują się tym profesjonalnie. Jestem już po pierwszych uzgodnieniach odnośnie wymiany tłumików, również technicznych. Przeróbka będzie robiona najprawdopodobniej na początku listopada. O efektach poinformuję niezależnie.

P.S. Panowie, dzięki za wskazówki odnośnie wpływu modyfikacji na moto.

EDIT: Na scigacz.pl znalazłem jeszcze w artykule odnośnie SV: "Jeśli przeróbki dotyczą układu wydechowego to możemy być raczej spokojni. SV to jeden z niewielu motocykli, gdzie zmiana tłumika, nawet bez późniejszej regulacji gaźników, powoduje poprawę pracy silnika." Tak więc gorzej być nie powinno. Tym bardziej że w SVkach po 2003 roku są już wtryski i jest sonda Lambda która dostarcza wszystkie dane o składzie spalin do procesora sterującego proporcjami mieszanki.

gral

Arku z wyglądu wtryskowe od gaźnikowych Peugeotów różnią się tak że aż nie widać.
Bebechy natomiast mają zupełnie równie. Począwszy od wydechu, przez filtr powietrza, którego również nie da się innym zastąpić. Regulować nie ma tam czego chyba że zmiana oprogrodramowania + akcesoryjny tłumnik = po ok. 1000 km jazdy taką konfiguracją szukaniem nowego silnika.

Naitsabes

Ty ty bo zaczynacie mnie straszyć. Moja maszyna nie jest na fabrycznym wydechu, a czytając teksty o wymianie silnika czuję się trochę zaniepokojony. Mam się czego obawiać? Ktoś mógł dać plamę z doborem, montażem itp? Moto na wtrysku, śmiga jak złoto. Piter.... musisz mi trochę sprawę sprostować ;]

Adamar

20 Październik 2009, 19:48:40 #14 Ostatnia edycja: 20 Październik 2009, 19:57:53 by Adamar
Piter zauważam u Ciebie straszną niekonsekwencję, do niedawna na kolegę Grala Zając mówiłeś ?? :)

A po drugie ta cięgła krytyka ?? Czemu to ma służyć ?? Chłop chciał się wyżalić co mu się ze skuterem stało a Ty go napadasz !! :)

Piter troszkę zimnej krwi i opanowania !! :) no !! :)

A tak na marginesie bardzo duże znaczenie ma wydech w 2T ze względu na to że on prawie za zawory robi (odpowiednie tłumienie, dwusuwy tak mają) natomiast w 4T nie jest to aż tak ważne, oczywiście nie możemy go bardziej stłumić bo po prostu będzie gorzej jeździł, przekroje muszą być zachowane lub deko większe, to tyle tak pokrótce. :)     

Pozdrawiam
Adamar DL 650 K7
Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już lekka przesada :)