27 Październik 2020, 15:21:10

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Egazmin na Kat A jak zdać

Zaczęty przez PL 86, 13 Październik 2009, 21:38:56

Poprzedni wątek - Następny wątek

PL 86

13 Październik 2009, 21:38:56 Ostatnia edycja: 20 Październik 2009, 12:26:49 by PL 86
Może się komuś przyda info.
Zaczynamy od teorii polecam bardzo dobry program  do nauki
http://www.grupa33.jgora.pl/Article51.phtml  w większości pytania jak na B dochodzi  60 nowych razem w sumie jest 423 pytań. Koszt egzaminu    22 zł po zaliczeniu czeka się jakieś 30 dni na praktykę cena 140 zł
na praktycznym losujecie sobie jeden płyn i jedno światło
Płyny
- poziom płynu hamulcowego
- poziom oleju silnikowego
-działanie sygnału dźwiękowego
Światła
- działanie świateł pozycyjnych/postojowych
- działanie świateł mijania
- działanie świateł drogowych
-działanie świateł hamowania  STOP
- działanie świateł kierunkowskazu
Po wylosowaniu elementów egzaminator uruchamia stoper i mamy 5 min
Co najważniejsze zakładamy kamizelkę odblaskowa, czepek? i kask, kask przy obsłudze nie jest obowiązkowy można przed przygotowaniem do jazdy, rożnie egzaminatorzy patrzą  po założeniu tego co trzeba bierzemy się za demonstracje  wylosowanych elementów. Przy płynach ustawcie sobie motocykl na centralnej nodze by płyny były w poziomie po zaliczeniu obsługi opisujemy przygotowanie do jazdy, co następuje stawiamy motocykl na koła przepychamy 5 metrów w wyznaczonych liniach sprawdzając układ kierowniczy i hamulec ręczny następnie stawiamy na nóżkę centralna lewą noga (od strony serca) i sprawdzamy naciąg łańcucha po środku miedzy zębatkami dopuszczalny luz to ok. 1 cm. Luknijcie sobie tez na kranik czy odkręcony, zaś stawiamy na koła siadamy, ustawiamy lusterka, wstajemy oglądamy się w lewo, prawo, w tył i przód. By się upewnić czy nic nie przeszkadza podczas ruszania. Uruchamiamy silnik włączamy światła i oglądamy się za siebie w kierunku skrętu kierownicy, czyli w tym przypadku w lewo i podjeżdżamy do slalomu, co ważne ostanie dwa pachołki są ustawione w ósemce pilnujcie się by nie najechać na linie ciągłe ósemki. Rewelka się na drugim biegu jedzie bez gazu. Po slalomie uderzamy na ósemkę robimy pięć okrążeń nie więcej nie mniej, są dwa sposoby jazdy pojedyncze i podwojone oglądanie, ważne słuchajcie, co egzaminator mówi, bo raz chce widzieć podwojone a raz nic nie mówi najbezpieczniej się zapytać przed obsługa. Po ósemce na wzniesienie zatrzymujemy się przed wyznaczona linią i ruszamy tak by motocykl nie zgasł i nie stoczyli się do tyłu następnie jedziemy na hamownie
a-   hamowanie do zatrzymania we wskazanym miejscu
b-   hamowanie awaryjne
Tu tez rożnie jest mus wykonać oby dwa, ale nie zawsze nie każdy egzaminator wymaga wykonania wszystkich. To plac mamy zaliczony sadzimy na Kielce czas jazdy to ok. 25 min oto trasa przejazdu
http://www.word.kielce.pl/pl/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=34
Pamiętajcie przy zatrzymaniach na znakach STOP podpierać się dwoma nogami patrzą na to szczególnie nie ma tłumaczenia że było wolne to przejechałem bez zatrzymania. Na kursach wszystko tłumacza będzie 30 godz. wykładów i 20 jazdy jak na razie jeździ się
Suzuki  GN 250
Najbezpieczniejsza prędkość to 25-35 km/h  na mieście
wbijacie trzeci bieg i pilnujecie 3 000 obr/min
Takie są wymagania i przepisy  na dzień dzisiejszy, w razie niejasności  pytajcie zawsze ktoś pomoże
Co do okresu ważności teoretycznego to na okres czasu zimowego zamrażają termin na 3 miesiące.
Na odbiór czekasz  jakieś 3 tygodnie (zaś opłata) 71,50 i prawko jest twoje.
PZDR życzę sukcesów i do zobaczenia na asfalcie :)

nysander

przy 25-35 przywala ci blad za brak dynamiki jazdy ... predkosc ma byc dostosowana do warunkow i sytuacji na drodze jak pusto i da sie jechac 50 to trzeba jechac te 45. brat dostal 1 blad wlasnie za to ze za wolno jechal.

PL 86

to dziwne bo ostatnio zdawalem i jechalem z taka predkoscia i bylo dobrze. róznie patrza zalezy od egzaminatora jeden preferuje dymnamiczna jazde drugi zas spokojna

hubert

własnie, moga Cie uwalic... jak masz ograniczenie do 50 a jedziesz 25 i wlecze sie za Toba sznur samochodow z tego powodu, to raczej jest bład, przy hamowaniu awaryjnym nie sprawdzi Ci tego 50km/h i tak sie rozpedzisz do 30, bo malo miejsca, wazne zebys 1,2,3 wbil, zeby wiedzial po biegach ze jakas tam predkosc jest osiagnieta. Co do znaku stop? zawsze musisz sie ZATRZYMAC!!! nie wazne czy podpierasz sie jedna noga czy dwiema, wydaje mi sie ze nie musza byc dwie nogi na ziemi, wystarczy jedne, lewa, a prawa na hamulcu, raczej bardziej prawidlowo to wyglada. Co do tych osemek... niby 5 trzeba robic. Mnie kazal robic tak dluga, az mi nie pokazal znaku zebym zjechal. Liczylem do pieciu, pozniej przestalem a zrobilem w sumie moze z 10( egzaminator sie zagadal z drugim egzaminatorem i chyba tez nie liczyl.. haha)

sebA

ja tez niedawno zdawalem .. na miescie ciagle mialem 50 a na placu na hamowaniu moze z 30 pare i wcale nie wbijalem 3, caly czas na 2 ..
, bo.. tak sobie wymyslilem ze jak bede pilowal na 2 tak wlasnie cos do 30 to samo odpuszczenie gazu mnie wyhamuje a co dopiero hamulce.. wszystko bylo spoko.. najwazniejsze to to idiotyczne krecenie glowa na boki i tyle.. reszta jest banalna  ;)

gral

W tej chwili ósemka jest wyodrębniona ze slalomu i trzeba zrobić 5x8 a potem slalom

hubert

a wlasnie, co do tej osemki, i slalomu... ja sie zapytalem egzaminatora, czy jak robie slalom to musze przy dwóch ostatnich zrobic osemke, tzn nie najezdzac na linie ciagla. Mnie egazminator powiedział ze to jest slalom i mam nie zwracac uwagi na te linie, tylko omijac pachołki tak jak mi wygodnie:) w sumie, jezeli sie czegos nie jest pewnego, to zawsze trzeba pytac, ja zadalem kilka pytan, i zawsze mi grzecznie pan egzaminator odpowiedzial:)

PL 86

egzaminator tez czlowiek :) raczej sa wporzadku.

PL 86

pytanie do sebA jak piszesz ze miales 50 na blacie non toper  na  trasie przejazdu jak są miejsca z ograniczeniami do 20

Arek

Tak właśnie chciałem wtrącić do jazdy po 8-mce na slalomie - nie jest obowiązkowe, jednak mnie nauczyli żebym starał się ich przestrzegać - tak na wszelki wypadek.

Co jeszcze do obsługi to z tego co mi wiadomo klaskson wchodzi do płynów, no i obowiązkowo kranik + naciągłańcucha, płynnośc ruchów kierownicy ponoć nieobowiązkowa, ale warto.
Po nałożeniu kasku gdy uważamy że możemy jechać teraz ponoć trzeba powiedzieć "JESTEM PRZYGOTOWANY DO JAZDY". To chyba tyle, pilnować żeby się ręce nie trzesły bo teraz zimno ;)

hubert

no tak, tam gdzie sa ograniczenia, trzeba sie stosowac, tam gdzie do 50, trzeba jechac w okolicach 50( bezpiecznie 45;p) np wyjazd z wordu, trzeba pamietac ze do pierwszego skrzyzowania jedziemy 40, bo takie mamy ograniczenie. a jak mamy do 50 i jedziemy 25, to w sumie az wstyd jak nas rower wyprzedzi:)

Naitsabes

Cytat: hubert w 13 Październik 2009, 22:28:42
a wlasnie, co do tej osemki, i slalomu... ja sie zapytalem egzaminatora, czy jak robie slalom to musze przy dwóch ostatnich zrobic osemke, tzn nie najezdzac na linie ciagla. Mnie egazminator powiedział ze to jest slalom i mam nie zwracac uwagi na te linie, tylko omijac pachołki tak jak mi wygodnie:) w sumie, jezeli sie czegos nie jest pewnego, to zawsze trzeba pytac, ja zadalem kilka pytan, i zawsze mi grzecznie pan egzaminator odpowiedzial:)


Ja jak spytałem co mam robić dalej (szło chyba o to czy mam zawrócić po przeprowadzeniu też na nogach czy po odpaleniu - dawno to było :P) to się mnie spytał: To jak Pan chce zdawać jak nie wie Pan co ma robić ;]

mlody.01

Robilem kurs w Enigmie i praktyki na placu uczył mnie pan Józek :) Moim zdaniem bardzo dobry instruktor a oto w szczegolach intrukcja zdania placu jaka przedstawil mi owy Pan Józek:
1.Zakładam kask i kamizelke
2. Losuje dwie kart z zadaniami czyli plyny i swiatla
3.Obsluga i leje wsyztsko jak pamietam:
-ogumienie(sprawdzam cisnienie i glebokosc bieznika obu opon)
-łańcuch (nacikam na lancuch i mowie ze luz powinien wynosic od1,5 do 2 cm)
-uklad paliwowy (kranik paliwa na pozycje ON)
-ssanie (przykladam reke do silnika jesli cieply nic nie robie jesli zimny wlaczam ssanie jednak zawsze jest cieply ;) )
-PŁYNY ( na prostym motocyklu sprawdzam poziom oleju powinien byc miedzy min a max, sprawdzam poziom plynu hamulcowego, powyzej kreski min)
-oswietlenie (kluczuk w pzycje on, moto na luzie, I pozycja sprawdzam swiatla pozycjene przpdo i tylu i oswietlenie tablicy rejestracyjnej,
II pozycja sprawdzam switla mijania i drogowe ze wskazaniem palcem na kontrolke) nastepnie kierunki rowniez ze wskazaniem na kontrolce oraz sprawdzenie sygnalu dzwiekowego, nastepnie swiatlo STOPu hamulca recznego i hamulca noznego)
-stan zawieszenia (zdejmuje moto z podnozka ogladam sie za siebie lewo i prawo i przeprowadzam moto na 5 metrow, wsiadam sprawdzam zawieszenie przednie i tylnie, plynnosc ruchu kierownicy lewo prawo,
-dzialanie hamulca recznego i noznego
-ustawinie lusterek (bardzo wazne!!!)
postawinie na podnozku i potwierdzenie gotowosci
!!To co sprawdzilismy w moto losujac karty z zadaniami nie musimy tego juz powtarzac, wysraczy napomnąć ze juz to zrobilismy

-Zawsze przed ruszeniem ogladamy sie za siebie w lewo i prawo
-Potem slalom(przed skretem ogladamy sie za siebie w tym kierunku w ktorym mamy zamiar skreca i przed nawrotem to samo)
-ósemka (ogladamy sie za siebie przed "skrzyzowaniem" w strone ktora bedziemy skrecac,
-ruszanie na wzniesienu, rowniez sie pierw ogladamy i ruszamy z hamulca noznego
-hamowanie awaryjne na znak egzaminatora i hamowanie w miejscy przed linia nie najezdzajac ale tez nie dalej niz metr przed nia

Potem zostaje jazda w miescie.
Opisalem to dokladnie tak jak to opisuje instruktor w Engmie zeby nie bylo niedomowien. Jesli ktos sie z tym nie zgadza bo w rzeczywistosci bylo inaczej dajcie znac.
Ja mam 22 pazdziernika teorie dopiero takze jeszcze sporo czasu do placu ;/
pozdro

mija

nie wiem kiedy robiłeś kurs ale napewno już od 17 lipca ( wtedy zdawałam) nie trzeba robić całego przeglądu ;) wręcz przeciwnie - nie powinno się !!! pokazujesz te dwie rzeczy, które wylosujesz + naciąg łańcucha, który powinien mieścić się pomiędzy 2.5 - 3.5 cm z tego co pamiętam ;) ale może  Pan Józek ma rację? nie wiem
po przeprowadzeniu moto 5 m możesz jak usiądziesz sprawdzić dodatkowo hample i płynność ruchów kiery + ustawienie lusterek i zgłosić gotowość do jazdy ;) nie zapomnij o światłach !!! na placu też!!!
a jak pomijając wymagane na egz rzeczy zaczniesz sprawdzać wszystko, łącznie z głębokością bieżnika w biednym jedynym samotnym zdezelowanym gienku to przy takiej pogodzie sama bym Cię pogoniła gdzie pieprz rośnie ;D
nadgorliwość gorsza od faszyzmu!!!!!!!!!!!
wyluzuj i rób to co wymagane - nie zdajesz egz na kursanta roku ;D ;D ;D trzymam kciuki!!!

Andrew

no to widze ze ja bym teraz juz nie zdał   :P
Tanie ubezpieczenia . W ofercie :
Aviva , Allianz , Compensa , Generali , Hestia , HDI Asekuracja , HDI Gerling,  Interrisk , Link4 , Liberty Direct , MTU , Proama , PTU , PZM , PZU , TUW TUZ , Uniqa , Warta, You Can Drive .
ODZYSKIWANIE ODSZKODOWAŃ.
WYNAJEM POJAZDÓW.
Tel . 601 47 13 49  Andrzej