26 Październik 2020, 06:29:33

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Rodzaj wachy ??

Zaczęty przez mlody.01, 10 Październik 2009, 16:30:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

mlody.01

Witam, mam pytanko czy ktos juz probowal tankowac te lepsze paliwa typu BP Ultimate, Shell V-Power czy statoil suprema?? czy jest jakas zaywazalna roznica (oprocz ceny :P ) i w koncu czy moge do swojego zxr 400 ją zaaplikowac :)

nysander

jest temat o paliwie ... poczytaj ... a lanie innej niz zalecana przez producenta wg mnie nie ma najmniejszego logicznego sensu

TomekzCK

probowalem, jedyna roznice odczułem w portfelu :D
Tak łatwo pomylić głupotę z odwagą, a rozsądek z tchórzostwem.

ŁukaszFZ1000

U mnie jest zauważalna różnica między 95 a 98, z tym że moto jest na wtrysku
FJ1100->GSXR750->GSXR1100->TL1000R->CBR1000RR->ZX12R->SV1000S->ZZR1100->ZX10R>FZR1000EXUP>FZ1000

mlody.01

dobra wyczytalem ze 98 nic mi nie da skoro przeznaczone ejst 95 do mojego natomiast  roznica bedzie przy shell v-power i to nie ze wzgledu na oktany a na zawarty w paliwku tlen i cos tam ejszcze, sprobuje zobacze ;)

Arek

Ci co nie doczują odczuje silnik, na lepszym paliwie "lżej" mu się pracuje, niekoniecznie jednak dając lepsze osiągi. Twój sprzęt tj. mówisz raczej zadowoli się 95 i nie ma co przepłacać ;)

TOM

ja nigdy nie przepłacam leje 95 .. tak jak 99% motocyklistów :)
Tomek O.    tel.500 101 822
Jedziemy? :)

hubert

na 95 i tak mu mocy nie brakuje, wiec po co przeplacac:)?

Andrew

Tyle mówi oficjalny  komunikat Shela :
"Możesz używać Shell V-Power lub Shell V-Power Racing, jeśli posiadasz motocykl z silnikiem na benzynę bezołowiową. Wyjątkowa formuła tych paliw chroni silnik i zwiększa przyspieszenie. 100-oktanowa formuła Shell V-Power Racing pomoże w osiągnięciu maksymalnych osiągów. Wypróbuj i poczuj różnicę."
No to trza spróbować  :-\ .
Tanie ubezpieczenia . W ofercie :
Aviva , Allianz , Compensa , Generali , Hestia , HDI Asekuracja , HDI Gerling,  Interrisk , Link4 , Liberty Direct , MTU , Proama , PTU , PZM , PZU , TUW TUZ , Uniqa , Warta, You Can Drive .
ODZYSKIWANIE ODSZKODOWAŃ.
WYNAJEM POJAZDÓW.
Tel . 601 47 13 49  Andrzej

zeppelin

jeśli twójh silnik ma taki stopień sprężania, że wystarcza 95, to lanie 100 mija (mija sorry :-)  )  się z celem, chyba ,że ma większą wartość opałową niż 95
rób co chcesz, niech to będzie prawem

Adamar

Wcale moto nie będzie jeździło lepiej na 98 jeśli w instrukcji ma dedykowane 95, tylko niestety na naszych stacjach rzeczywistość jest inna, prawdziwą różnice poczujemy tankując np w Niemczech, Czechach czy na Słowacji (sam się o tym przekonałem) i to niezależnie czy to będzie benzyna ropa czy gaz, a tutaj artykuł na temat benzyny 95 kontra 98, nie wiem czy nasza 95 ma rzeczywiście 95 oktan czy nie ?? :)
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf liczba oktanowa określa tylko odporność paliwa na sprężanie i prędkość spalania czyli stukowe lub bez stukowe, kiedyś była "niebieska" 78 jak wielu jeszcze pamięta Warszawy, Żuki i inne podobne samochody na tym jeździły, dlaczego ?? bo miały stopień sprężania 7 do 8 barów i nie potrzebowały 95 czy 98, czas kartek na paliwo zmuszał mnie czasami do zatankowania "niebieskiej" do dużego fiata co powodowało jego pracę jeszcze po wyłączeniu kluczyka :) (125p miał stopień sprężania 8.8 do 12 barów)
W serwisówkach naszych moto jest podany stopień sprężania i rodzaj paliwa na jakim ma jeździć.   
Pozdrawiam
Adamar DL 650 K7
Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już lekka przesada :)

waldekgs11

Wszystko fajnie ale nie mieszajmy stopnia sprężania z ciśnieniem. Paliwa Shell V Power czy Statoilu Supreme mają pewnie deklarowane łoktany(nie pochodzą z polskich wytwórni- są sprowadzane) W silnikach w których są wysokie ciśnienia sprężania potrzebne są paliwa o dużej odporności na spalanie detonacyjne (98-100 i więcej oktan)czyli mniejsza wartośc opałowa(LPG ma ok 110 oktan ale mniejszą wartośc opałową). Reasumując w silniku który nie wymaga 98 efekt użycia "lepszej benzyny" będzie odczuwalny przez portfel(i może przez to subiektywnie przez kierowcę że jest lepiej!) natomiast w rzeczywistości osiągi pozostaną takie same(wtrysk+komputer) lub się pogorszą.
Nigdy nie jedź szybciej niż jedzieTwój anioł stróż!
Waldemar Pawlonka 604 55 39 58

waldekgs11

Stopień sprężania jest to stos poj. cylindra w DMP do GMT. Istotne w zależności od wysokości na jakiej znajduje się silnik - chodzi o napełnienie cyl. powietrzem i zaw. tlenu.
Nigdy nie jedź szybciej niż jedzieTwój anioł stróż!
Waldemar Pawlonka 604 55 39 58

Adamar

Benzyna bez odpowiednich dodatków zapaliłaby się już podczas suwu sprężania na wskutek wysokiej temperatury nie czekając na przeskok iskry. Powstający w ten sposób wybuch wpływa ujemnie na trwałość silnika. Aby zapobiec samozapłonowi (detonacji) stosuje się dodatek w postaci np. czteroetylka ołowiu. Odporność paliwa na samozapłon określa się liczbą oktanów, LO. Im wyższa jest liczba LO, tym bardziej paliwo odporne jest na zapalenie. Z tego względu paliwo należy dobierać indywidualnie do danego silnika, a dokładniej do jego stopnia sprężania. 
Pozdrawiam
Adamar DL 650 K7
Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już lekka przesada :)

piter

Czy już czas podać dla większego zamieszania pojęcie mieszanki stechiometrycznej ?
))))))))))))))
Piter
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
mobile:  501 320 925