19 Wrzesień 2020, 09:14:50

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Kufer z dodatkowymi światłami LED

Zaczęty przez Gregorek, 25 Luty 2015, 00:25:50

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gregorek

W związku z tym, że w zimę mam trochę więcej wolnego czasu postanowiłem zamontować w kufrze dodatkowe światła pozycyjne, stop oraz kierunki. Kufer to Kappa K53. Jako dodatkowe wyposażenie można dokupić do niego oryginalne dodatkowe światło stop, ale z informacji wyczytanych w necie dowiedziałem się, że jest ono mało widoczne. Ktoś powie zrobiłeś z moto choinkę, ale uwierzcie mi że siedząc wysoko za kierownicą ciężarówki i mając motocykl z zamontowanym kufrem przed sobą czasami nie widać tylnych lamp (przysłania je kufer). Koszt całej instalacji to ok 150zł. Kufer wyposażony jest w złącze które można odpiąć w celu demontażu kufra.
Zdjęcia poniżej:
<a href=http://zapodaj.net/cf8f25c4508c0.jpg.html>Stop.jpg</a>;

<a href=http://zapodaj.net/5c94b619f203d.jpg.html>kierunek.jpg</a>;

http://zapodaj.net/cf8f25c4508c0.jpg.html

http://zapodaj.net/5c94b619f203d.jpg.html
Jak zaczynać to od razu od 1000

Duszmen

Bardzo pozytywnie kolego :) Dobra robota.
"DUSZMEN-VEGA" - Szkoła Jazdy z Duszą

                   Kat. AM, A1, A2, A, B, C, ADR
                      Kielce, ul.Seminaryjska 5

    Maciek DUSZA - tel. 602 887 447 ; 41 343 27 20

Jacek75

Nie ważne dokąd jedziesz, ważne że jedziesz ...

yellow_67

Faktycznie kuferek miód, malina i orzeszki.
Zastanawiam się tylko czy koledzy mundurowi się czepiać nie będą.
Inna sprawa, że jak chcą to się do wszystkiego przyczepią.
W Goldasie dla przykładu wersja europejska nie miała oświetlenia w dolnych częściach kufrów bocznych a amerykańska a jakże.
Wszyscy jeżdżący Goldasami w Polsce natychmiast to poprawiali :)

Pozzzzzzzzzz
Yellow
Prawdziwy twardziel nie je miodu, On żuje pszczoły ....

Gregorek

Ostatnio podczas wyciągania Tira który zjechał do rowu rozmawiałem z policjantem. Opisałem mu w jaki sposób zainstalowałem dodatkowe światła w kufrze. Na koniec zapytałem go w jaki sposób rozpatrzyłby taką przeróbkę. Odpowiedział że nie byłoby żadnych konsekwencji. Oczywiście jego opinię nie można utożsamiać z całym gronem policjantów, bo zawsze można trafić na służbistę. Jeżeli w rowerze zainstalujemy dodatkowe światło które miga i dzięki któremu jesteśmy bardziej widoczni to nie sądzę że policjant będzie wyciągał jakiekolwiek konsekwencje nawet jeżeli lampka jest bez homologacji. Druga sprawa jeżeli już jesteśmy przy tematyce ewentualnych mandatów to zaręczam Was, że bardzo duże znaczenie ma sposób w jaki z nimi rozmawiamy. Jeżeli wykażemy skruchę to możemy liczyć na niższy taryfikator lub pouczenie. W asortymencie Kappy można zakupić dodatkowe światło STOP, które jak mi się wydaje nie ma homologacji. Jest ono montowane pod tym samym elementem pod którym ja zamontowałem LEDY. Jeżeli nawet ma znak homologacji to bez ściągnięcia w/w elementu nie będzie on widoczny.  Zresztą montując dodatkowe światła miałem na celu zwiększenie widoczności mojego moto z tyłu i wydaje mi się ze ten cel osiągnąłem. W razie czego w każdej chwili mogę wyłączyć LEDy poprzez wyciągnięcie bezpiecznika znajdującego się wewnątrz kufra co z pewnością uczynię podczas przeglądu.
Jak zaczynać to od razu od 1000

zuchu76

Dobra robota :) Ja tez sie przymierzalem do zrobienia dodatkowego oswietlenia kufra ale u mnie odblaski sa mniejsze i ostatecznie dolozylem tylko dodatkowe swiatlo STOP podwieszone pod mocowaniem kufra. Pytanko mam takie czy dawales jakis stabilizator napiecia do tych swiatelek czy bezposrednio idzie pod napiecie? Zastanawiam sie czy wyzsze napiecie jakie daje alternator podczas ladowania nie bedzie negatywnie wplywac na trwalosc tych diod.

Gregorek

Diody do tej pory się nie przepaliły. Podłączone są bez stabilizatora napięcia. Paski Led były kupione w MJM na Sandomierskiej w Kielcach. Światło pozycyjne podłączone jest poprzez rezystor dużej mocy., który ogranicza napięcie. Po naciśnięciu STOP diody od świateł pozycyjnych świecą mocniej (przekaźnik zwiera rezystor). Wydaje mi się, że Ledy nie powinny się uszkodzić od napięcia jakie daje alternator. Podczas normalnej jazdy świecą tylko LEDy od postoju na których napięcie jest ograniczone rezystorem. Gdy włączamy kierunek diody migają, więc nie zdążą się przegrzać. To samo dotyczy stopu. Zresztą duże znaczenie ma to jakiej jakości kupimy paski LEDowe
Jak zaczynać to od razu od 1000

izydor

Rewelacja! Jak bede chcial wykonac przerobke, bede wiedzial do kogo sie zglosic ;)
Brum.. brum...