25 Wrzesień 2020, 13:34:51

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Olej - temat rzeka

Zaczęty przez RyZyK, 2 Lipiec 2014, 14:24:45

Poprzedni wątek - Następny wątek

RyZyK

witam witam, potrzebuje małej porady,D, poprzedni właściciel lał - ?????????? nie wiem, ja leje motul 10 w 40 polsyntetyk, od kiedy mam motor wydaje mi sie, ze zjada go ciup ciup coraz wiecej, zawsze kupuje banke 4 L i wleje te okolo 1,9l reszta zostaje na dolewki - w ciagu 3 kkm zje okolo te 2 litry, chcialem spytac, czy mozna to jakos wyeliminowac? nie chce mi sie po kazdych 100 - 200 km sprawdzac oleju, dolewac itd itp, wychodzi, ze moj fmx siorpie okolo 630 ml na 1000 km, nie wiem czy to jest normalny wyniki w tej specyfikacji? w terenie nigdy nie jezdzie, jedynie ostro po miescie i na traskach tez go nie oszczedzam, za 100 km czeka mnie wymiana i teraz pytanie, czy ten wynik jest normalny i kupowac nadal motulcia? place 110 zl za 4 L wiec cena jest nawet ok - przebieg to 18 kkm, silnik to 1 garowiec chlodzony powietrzem, nie wiem czy nie zmienic na jakis 15W50 albo 20W50 ew. bel-ray ma specjalna serie thumper do duzoch 1 garowcow, slyszal ktos moze cos o tym? dodam, ze w serwisowce nawet pisze, ze cos tam zjada na 1000 km, z tym ze nie pamietam ile dokladnie , ale czytajac po internecie sa konie, ktore nie siorpia az tak duzo, ew polecali mi tez zalac do baku liqui moly injection reiniger i zobaczyc co sie dzieje, co sadzicie?

Pozdrawiam
RyZyK

Sorry Gregory

Coś jest nie tak z Twoim moto. Spróbuj gęstszego mineralnego (znajdź coś taniego ale znanej firmy) i jeśli nie pomoże znacząco to trzeba się dobrać do silnika albo pogodzić z faktem (raczej niespotykanym).
... i dawaj mniej po dziurach a więcej na gaz

RyZyK

ze cos jest nie tak to wiadomo sprawa, nie nie ma mowy zaden mineralny taka sprawa odpada, popytalem po znajmych i wielu osobom pomogl ten liqui molly, mam zamiar sam to zastosowac, a jak bedzie zarl dalej to remoncik i tyle :)

Pozdrawiam
RyZyK

Sorry Gregory

Jeśli dobrze zrozumiałem to chcesz wpuścić preparat do czyszczenia wtrysków w gaźnik aby silnik brał mniej oleju?
Preparaty do czyszczenia zazwyczaj coś tam rozpuszczają a w taki przypadku silniki zazwyczaj biorą więcej oleju - ale życie nie zawsze jest logiczne i skoro znasz osobiście kogoś komu to pomogło to możesz rozważyć czy posłuchać jego rady.
... i dawaj mniej po dziurach a więcej na gaz

RyZyK

Czyści zanieczyszczone układy wtryskowe w silnikach benzynowych, usuwa koks i osad z części układu paliwowego, wtryskiwaczy i zaworów dolotowych. Dzięki temu zapobiegamy problemom z rozruchem silnika, zapewnia równiejszą pracę, lepsze osiągi i mniejszą szkodliwość spalin.
Zapewnia optymalne rozpylanie paliwa. Przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa. Szczególnie polecany do silników z katalizatorem.

to tylko nazwa,
z tego co mi znajomi mowili to liqui tylko czysci caly uklad paliwowy i zwieksza temperature spalania w cylindrze, wyzsza temp wypala nagary z zaworow,tloka itp, bo o przyczyną poboru oleju mogą być/są  pierscienie zgarniające zapieczone ten specyfik rozpuszcza i daje wyższą temperature spalania co daje wypalanie nagaru

spróbować zawsze można, silnikowi nie ma możliwosci się nic stac przez to

Pozdrawiam
RyZyK

Sorry Gregory

W tym rzecz, że po wypaleniu nagaru zwiększają się przedmuchy i silnik w sposób naturalny zaczyna brać więcej oleju. Nagar doszczelnia. Tak samo się dzieje w silnikach po zamontowaniu instalacji LPG - wyższa temperatura spalania czyści cylindry i często silnik zaczyna brać olej.
Ale oczywiście spróbuj i daj znać czy coś pomogło.

ps. Olej mineralny też stosuje się w motocyklach więc skoro eksperymentujesz to też spróbuj. Będzie to zdrowsze dla silnika i bardziej naturalne bo dodatki są dobre na krótką metę. 
 
... i dawaj mniej po dziurach a więcej na gaz

pablo

2 Lipiec 2014, 22:56:47 #6 Ostatnia edycja: 2 Lipiec 2014, 23:01:45 by pablo
Ryzyk - jako użytkownik tego modelu może wiesz co na temat zużycia oleju mówi producent motocykla i inni użytkownicy. Napisz jeszcze ile lat ma ten motek, i na ile ten przebieg jest prawdopodobny. Który dokładnie ten motul jest wlany obecnie ?
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

RyZyK

Pablo, gdzies kiedys wyczytałem, ze ten silnik zazwyczaj cos bierze, ale nie sadze zeby bral az tak duze ilosc, nie pamietam do tej pory gdzie to bylo, moze gdzies w serwisowkach, albo na forum screen z serwisowki? Co mówią użytkownicy ?? - jest tego 10 stron np na forum dominatora http://hondadominator.pl/viewtopic.php?p=29600#29600, opinii jest tyle co ludzi, a pomysłów jeszcze wiecej, motor zarejestrowany pierwszy raz byl w 2006 roku, wyprodukowany wedlug numerow z ramy w 05, obecnie jest wlany Motul 5100 10W40 polsyntetyczny, co do przebiegu, powiem tak motocykl nie wyglada zeby mial jakis kosmiczny, ale czy nie ma np 10 albo 15 tysi wiecej ciezko mi powiedziec, ma zalozone oryginalne przednie klocki np. ale 18 kkm to raczej by nie wytrzymaly, takto w sumie go nie rozbieralem, ale takto wszystko wyglada w miare zdrowo, jak cokolwiek przy nim nie bylo robione, nigdy nie wyszlo nic w stylu, stary tu bylo grzebane, ale to kombinowane lub robione iles razy

co do tego specyfiku, rozmawialem juz z 3 osobami ktorym pomogl, 1 znajomemu motor na 300 km bral 430 ml oleju, teraz zrobil 2500 km i moze ciupke, chlopak, ktory wlewal do motoru uzywany olej bo tak juz siorpal, tak samo tym zalal i juz jest spokoj, pare osob sprawdzilo wiec chyba nie ma sie czego bac, chyba, ze uwazacie ze jest

Pozdrawiam
RyZyK

pat

Z Olejami różnie bywa i różne patenty pomagają - ja bym na Twoim miejscu spróbował ten środek jeśli faktycznie innym pomaga. Napisz jakie są efekty...

Druga sprawa to olej który lejesz... Motul lubi być podrabiany oczywiście nie mówię że jest a nawet jeśli nie to różne moto lubią różne oleje. Ja w zeszłym roku lałem Repsola i d...y nie urwał, w tym roku leję Motorex-a i póki co rewelacja ale dobrego testu jeszcze nie przeszedł... Być może sama zmiana oleju poprawi (trochę) sytuację.
Żyje się po to żeby jeździć... Jeździ się po to aby żyć...

Jaszczur

Jak Pat napisał Motul jest bardzo często podrabiany.
Co do środków do czyszczenia układów stosuje w motocykli na początku sezonu wlewam cały pojemnik i benzyny do pełna. Pojemnik jest na 50 litrów benzyny wiec u mnie mnie wychodzi 2/1 przeważnie w okolicach sierpnia drugi raj po przejechaniu jakiś 2-3 tyś km.
Osobiście olej stosuje tylko syntetyk Shella co do parametrów to akurat w przypadku boxera 10W60 samochodowy gdyż skrzynia ma swój olej ważne żeby był GP 5 i taki sam do dyfra.

Co do tego ile bierze motocykl to u mnie według dokumentacji 100ml na 1000km. W praktyce jak stosowałem Castrola wychodziło około około 50ml na 1000km. Od czasu zalania Shell zero dolewek na 5000-6000 km.

RyZyK

zamówiłem, sam bardzo jestem ciekaw efektu
co do motula, no to raczej w inter carsie nie maja podrobek, chociaz pieron ich wie

Pozdrawiam
RyZyK

pablo

Moim zdaniem to powinieneś przy najbliższej wymianie zalać olej o wyższej lepkości - 15W50 półsyntetyk (na mineralny jest za wcześnie) i zużycie powinno wrócić do normy.  Jeśli nie, to trzeba będzie zmierzyć ciśnienie sprężania, następnie powtórzyć pomiar uprzednio wstrzykując do cylindra 2-3 ml oleju silnikowego i porównać wyniki. Ale to jeszcze przed Tobą. Zapieczony w rowku pierścień tłokowy zazwyczaj powoduje istotny spadek mocy i dymienie, raczej zwróciłbyś na to uwagę. Oczywiście nie można tego wykluczyć. Pewną wskazówką może być ilość oleju/nagaru w komorze spalania. Można to sprawdzić bezinwazyjnie czyli obejrzeć denko tłoka, ale do tego potrzebny jest endoskop warsztatowy (niestety ja nie mam). Na marginesie - z doświadczenia wiem że już po zdjęciu cylindra taki zapieczony pierścień czasami trudno wydostać z rowka (mechanicznie), toteż nie bardzo wierzę w jakieś cudowne środki - przynajmniej jeśli chodzi o "zastane pierścionki" :) Pzdr. Pablo
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

RyZyK

pablo na pewno tez masz troche racji, do do cudownych sierodkow to jak ze wszystkim, tez jestem sceptycznie nastawiony, ale po co chlopy mialby klamac nie maja w tym biznesu, moze cos w tym bedzie, jak nie to nie bedzie to pierwsze zmarnowane 35 zl w moim zyciu :D zaszkodzic nie zaszkodzi, narazie kupie ten srodek, zrobie z 200 km jak nic nie zniknie, leje 10w40 znowu, jak nie to kupie 15w50

Pozdrawiam
RyZyK

RyZyK

Po dolaniu tego specyfiku i zrobieniu 150 km nie wziął nawet kropli, ale nie wiem jak dalej z tym, bo motocykl poszedł w obieg i juz nie mam o nim wiadomosci :)

Pozdrawiam
RyZyK