24 Listopad 2020, 09:57:54

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Problemy z ładowaniem?

Zaczęty przez szakal, 7 Kwiecień 2014, 20:38:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

szakal

Mam problem z moją VTR-ką, aku jest pełne, jeżdżę cały dzień, gaszę , odpalam, jest ok, na sam koniec wycieczki wszystko pada i muszę biegać z nią po parkingu żeby łaskawie przemówiła... Nie kręci w ogóle, jedynie przekaźnik strzela. Co ciekawe, ostatnio po odpaleniu "na popych" zgasiłem silnik i za chwilę odpalił bez problemu... Styki przeczyszczone, rozrusznik ok, regulator napięcia ok, przekaźnik rozrusznika nowy, co do ładowania, normalnie jest na poziomie ok 14, kiedy zwiększam obroty ładowanie spada do ok 13,20... Czy ktoś miał podobne objawy?
Jak nie odbieram to jeżdżę 793-224-824

spaw

ja miałem takie problemy w Virago 535. W moim przypadku był to źle "umasiony" regulator napięcia. Na wolnych obrotach ładował książkowo, a na wyższych głupiał i podawał prąd 12,5-13V. Poprowadziłem osobny solidny kabel z masą i mu przeszło. W najgorszym wypadku masz regulator do wymiany ;)
tel. 512-120-906

pablo

Prawdopodobnie uszkodzona  jest tzw. dioda wzbudzeniowa w regulatorze napięcia - nie przełącza na "drugi obwód".
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

szakal

8 Kwiecień 2014, 12:15:57 #3 Ostatnia edycja: 8 Kwiecień 2014, 12:17:47 by szakal
Dzięki za podpowiedzi.
Regulator był zmieniany w zeszłym roku, ale cóż... i tak się zdarza. A czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie regulatora? Bo gorzej jak kupię daną część a okaże się jednak dobra, tak miałem z przekaźnikiem rozrusznika.

spaw: A co do doprowadzenia osobnej masy, podpinałeś ją bezpośrednio pod akumulator?
Jak nie odbieram to jeżdżę 793-224-824

pablo

Szakal - przyznam że jestem trochę słaby "w te klocki", więc moja podpowiedź to jedynie sugestia.   Niekoniecznie musi być wina regulatora, równie dobrze szczotki alternatora mogą być na wykończeniu i przy wysokich obrotach siła odśrodkowa może powodować brak styku ze zużytym komutatorem.  Z tego co wiem ten regulator pasuje od różnych modeli hondy, więc może uda się skądś to wypożyczyć ew. zastrzec u sprzedającego możliwość zwrotu.
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

szakal

Pewnie, wiem co chodzi, spróbuje dać masę innym przewodem, jeśli to nie pomoże to będę szukał dalej.
Jak nie odbieram to jeżdżę 793-224-824

barto

Czy w Kielcach jest jakiś zakład zajmujący się profesjonalnym przewijaniem alternatorów motocyklowych?
518140963