27 Wrzesień 2020, 01:50:47

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Smarowanie linek i klamek

Zaczęty przez Jaszczur, 26 Luty 2014, 10:11:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaszczur

26 Luty 2014, 10:11:26 Ostatnia edycja: 27 Luty 2014, 18:49:13 by Jaszczur
Do tej pory przed sezonem smarowałem linki wstrzykując do nich olej silnikowy lub silikonowy. Podczas grzebania w necie na stronie ścigacz znalazłem filmik jak smarować skutecznie i szybko linki - stara szkoła.
Wczoraj tak przesmarowałem linki i chodzą rewelacyjnie, człowiek uczy się całe życie.

1. W aptece kupujemy strzykawkę 10 cm3 i igłę 0,6.
2. Wlewamy 2/3 oleju silnikowego, 1/3 z benzyn do małej butelki i energicznie mieszamy. Ja osobiście zmieszałem 1/3 oleju silnikowego, 1/3 oleju przekładniowego, 1/3 benzyny.
3. Do pancerza wkładamy igłę najgłębiej jak się da i wstrzykujemy około 3-4 cm3 mieszanki aż zacznie się wylewać z drugiej strony.
4. Dlaczego robimy taką mieszankę jest lepiej penetrująca a benzyna wyparuje i pozostaje sam olej.
5. Ja dodatkowo smaruje klamki w miejscach "tarcia" białym smarem z teflonem w spraju.

PS. Może powyższy opis komuś się przyda.

Wojciechu

Dzięki za pomysł, możesz jeszcze podpowiedzieć jak i jak często smarujesz łańcuch ? bo w hondzie chyba nie masz wału ?

spaw

w kwestii smarowania łańcucha: zaczęło mnie irytować wydawanie pieniędzy na smar w puszcze i częste smarowanie łańcucha (szczególnie po jeździe w deszczu - jakoś mam takie szczęście że w 40% jeżdżę w deszczu, nie wiem jak, ale zawsze mnie dopada :P ). Postanowiłem więc założyć sobie olejarkę. Niestety groszem nie śmierdzę i wydatek rzędu 200-400zł za markową olejarkę nie był dla mnie zbyt interesujący. Postanowiłem więc sobie coś takiego zbudować. No i udało się. Wyszło mi to tak fajnie że zastanawiam się czy nie zrobić tego więcej. Nie jest to jakoś specjalnie trudne, każdy może sobie znaleźć informacje w necie jak to zrobić. Każdy kto choć kilka razy miał w ręce lutownicę. Gdyby jednak komuś się nie chciało, albo stwierdziłby że nie jest w stanie zrobić coś takiego, to ja chętnie się tym zajmę :)
Obecnie mam założone na motocyklu i jestem w fazie testów, które wyglądają całkiem w porządku :)
Gdzieś na weekendzie postaram się zrobić fotki i może w osobny dział wrzucę jak to wygląda :)
tel. 512-120-906

Gegas

Uważam że sama mieszanina z przekładniowym była by ok ponieważ ma on bardzo dobre właściwości przyczepne, antykorozyjne i przeciwdziałające tarciu.

OT
Spaw, jak to możliwe że jeździsz w deszczu jak ile razy miałeś być na jakimś spocie, obstawie whatever. Nie dojeżdżałeś zawsze winiąc pogodę czyt. DESZCZ...

spaw

Gegas, z tego co pamiętam to deszcz mi utrudnił przyjazd na zeszłoroczne rozpoczęcie sezonu ;)
A pisząc o łapiącym mnie deszczu miałem na myśli w trasie ;)
tel. 512-120-906

Gegas

Dobra na koniec OT dodam tylko że powinienem napisać często nie zawsze :P  Nie będę teraz wymieniał bo nie czas i miejsce ale na spoty, zloty, akcje, spotkania zapraszam ;) I bez wymówek proszę :)

spaw

ostatni post OT:
Nie zdążyłem do tamtego dopisać, że przyznaję się do zarzutów i że jest mi z tym źle. Mam ogromną nadzieję w tym rozpoczętym już sezonie to nadrobić :)

Ale żeby nie było że tylko OT, to teraz coś na temat:
Ja linki smaruję zawsze przed sezonem, i tak jak pisał Jaszczur, strzykawka z olejem i benzyną. Później przez cały sezon jest z nimi spokój :)
tel. 512-120-906

jacu

Ja smaruje przez bluetooth  ;D
czyli wcale ale zawsze myśle że przydało by się to zrobić, ale jak się jeździ to się nie zacierają  ;D
GG 4875121

Naitsabes

27 Luty 2014, 09:51:38 #8 Ostatnia edycja: 27 Luty 2014, 09:53:56 by Naitsabes
OFF TOP!! Będę usuwać >:(

Jaszczur

27 Luty 2014, 18:47:43 #9 Ostatnia edycja: 27 Luty 2014, 19:00:49 by Jaszczur
Cytat: Wojciechu w 26 Luty 2014, 17:49:56
... bo w hondzie chyba nie masz wału ?

W Hondach miałem kardan. Raz na rok wymiana oleju :D

Jak powinna się smarować łańcuch opiszę poniżej  :)

1. Łańcuch smarujemy gdy ogniwa na wewnątrz zaczynają być widoczne widać metal. Jak ogniwa są czarne to znaczy że są nasmarowane.
2. Przed smarowaniem łańcucha warto go przetrzeć na szmatką - robimy to na off silniku i biegu jałowym, palce warto mieć.
3. Łańcuch smarujemy TYLKO od wewnętrznej strony.
4. Bardzo ważna sprawa łańcuch po smarowaniu powinien odstać z godzinkę aż środki ułatwiające penetrację wyparują i pozostanie środek smarny inaczej wszystko się "wychlapie".

Jaszczur

Cytat: Gegas w 27 Luty 2014, 01:13:07
Uważam że sama mieszanina z przekładniowym była by ok ponieważ ma on bardzo dobre właściwości przyczepne, antykorozyjne i przeciwdziałające tarciu.

Przekładniowy olej sam dodałem bo w filmiku była mowa tylko o silnikowym. Postanowiłem dodać przekładniowy gdyż jest bardziej gesty i do tego używam przekładniowego GL5 (zalecany do motocykli BMW) ma więcej środków działających przeciw tarciu niż GL4.