27 Listopad 2020, 11:18:08

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Skąd kupić i jak dobrze kupić

Zaczęty przez Arek, 20 Wrzesień 2009, 23:46:15

Poprzedni wątek - Następny wątek

Darek_W

Nie. Sam byłem zaskoczony jak to prosto działa. Zresztą tutaj masz trochę o rzeczach które Cię interesują: http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,zmieniac,biegi,w,motocyklu,7686.html

Piszesz że SV na pierwsze moto... Hmmm... Zdania są co do tego dość mocno podzielone. Zobaczysz zresztą sam jak kupisz. Co więcej, nie sugeruj się mocą porównując silniki V i rzędówki. To zupełnie inna konstrukcja silnika. I proszę, nie porównuj SV do GN ;D - to tak jakbyś próbował porównać jakiegoś starego Rometa do GN. Jak zrobisz taką przegazówkę na SV jak na GN to zrozumiesz o co mi chodzi.

Jeszcze jedno SVka ma dwie rzeczy która mnie czasami irytują - nie ma wyświetlacza biegu oraz wskaźnika poziomu paliwa. To drugie to pikuś (Pan Pikuś) ale to pierwsze czasami jest irytujące. Szczególnie na początku.

Arek

Eeeee. da się bez tego żyć, a co do wskaźnika paliwa to zawsze można po staremu otworzyć wlew, zabujac motocyklemi widać  ;D

No co do przegazówki chętnie poczytam, no i jak już kupie to chętnie posłucham jakichś rad.

Moc jak moc, ale V-ka ma wiekszy moment obrotowy, i w sumie dobrze bo można będzie sie bawić w ECO-driving hehe ;)

hubert

Arek, zaoszczedzisz litr na 100km moze:) po co? motocyklem sie jezdzi dla przyjemnosci, a nie dla oszczedzania, chociaz fajnie jest, gdy pali malo, bo owa przyjemnosc nas troche mniej kosztuje.... a Darek, co do tego wyswietlacza, mysle ze to jest bardzo fajna sprawa, lecz zbedna... przy predkosci XXX wystarczy ze spojrze na obrotomierz i wiem jaki mam zapiety bieg... ja mam wskaznik paliwa, zawsze wiem ile jest mniej wiecej w baku(raczej z aptekarska dokladnoscia to nie wskazuje, ale zawsze cos)wydaje mi sie ze to bardziej przydatna rzecz:)

sebA

moja Sv jest z 2000 r. Wersja S.. tak jak mowili inni , jesli zamierzasz latac w trasy to lepiej wez S .. a jak nawet nie zamierzasz to i tak kup S bo pewnie z czasem zaczniesz jezdzic jak wiekszosc.
chcesz kupic min, 2003 r. czyli ta po lifcie. . no fajniejsza jest z wygladu bo odmlodzona.. posiada tez chlodnice oleju. ale jest na wtrysku. No i tu sa zdania podzielone. Ja np. mimo ze latam w trasy to codziennie dojezdzam do pracy ok 7 km,. i jak mi sie spieszy to nie mam czasu na rozgrzewanie motocykla pod domem.. tak wiec wlaczam ssanie , chwile pochodzi i lece.. a na wtrysku pewnie bylo by tak ze zanim dojechal bym do pracy to jeszcze by sie dobrze nie rozgrzal ..kwestia poprostu tego jak bedziesz jej uzywal .. a co do awaryjnosci..
hm, nie wiem jak to jest rozwiazane w nowej sv ale w starych potrafi zalac woda przednia swiece i nie ma jazdy bo chodzi na jedna.. Zdarzylo mi sie to raz i nie tylko mnie. ,a z usowaniem wody jest troche zabawy ,pozatym to nie ma takich rzeczy ktore by sie w niej psuly.Reszta tak jak w innych motocyklach..
a no i rozrzad trzeba kontrolowac.to tyle. do 150 ciagnie fajnie, dalej tylko przyspiesza. ja moja rozkrecilem do 210 ale pojechala by troche wiecej jeszcze. Zreszta do takich predkosci ten motocykl nie jest stworzony.. brakuje mu pelnej owiewki, mocy i jest dosc lekki. strasznie buja na boki i potrafi go lekko przesowac przy bocznych podmuchach.. adrenalina zwiekszona;) pali roznie.. ludzie schodza tym ponizej 5 litrow. mi sie jeszcze nie udalo;)

Naitsabes

21 Październik 2009, 15:31:09 #124 Ostatnia edycja: 21 Październik 2009, 15:40:45 by Naitsabes
Wyświetlacz biegów? A raczej jego brak irytujący? No tu mnie zagiąłeś. Po co to komu. Chyba, że twój 1szy moto był z takim wyświetlaczem i się na nim jeździć przyzwyczaiłeś to słyszałem, że potem ludzie narzekają na jego brak ale ogólnie rzecz biorąc jest to totalnie zbędne, przecież to się czuje ja. Za to paliwa się zgodzę, że fajnie mieć.

I co do rozgrzania silnika to chyba przy gaźnikach sprawa jest gorsza nie przy wtrysku? Czy się mylę?

A tak na marginesie. Wrażenie mam, że za bardzo sprawę przejaskrawiacie, szukacie dziur. Tak jak z egzaminem tak teraz z SVką. To jest świetny moto, bierz śmiało. Ja zawsze miałem rzędówki, a na Gladiusie jechało się super. Trochę inna charakterystyka pracy ale dla wielu niewyczuwalna.

Arek

Wiesz wolę słyszeć teraz o choćby najmniejszej pierdółce, bo jestem dość szczegółowy, a skuter jak kupowałem nikt mi nic nie powiedział, dobry bierz......Dopiero jak rozebrałem pół na części pierwsze to mogę z marszu wymienić wady i zalety.

Co do v-maxu to i 150 by starczyło, w końcu to 1 motor.

A rozgrzewanie motoru na wtrysku jak i na gaźniku to to samo - kwestia jak gaźnik będzie jechał na ssaniu, a jak wtrysk (na zimnym silniku). Przypuszczam że wtrysk lepiej się zachowuje (niestety nie miałem styczności).

Pomijając te pierdólki chyba największym problemem będzie kasa....Z tego co widzę od 10 000 w górę sa normalne wersje po lifcie, bo ponizej tej kwoty jakieś jajka-niespodzianki chyba  :-\ :-\

Naitsabes

Masz tej kasy uważam masę jak na start i 1sze moto. Ale z kupnem, wyborem itp. nie jest łatwo. Wiem bo niedawno to przechodziłem i kupiłem coś na co się wcześniej nie zapatrywałem. Także moja rada byś nie ograniczał się do SVki. Jak trafisz na coś innego godnego uwagi to nie trać okazji. A jak się skupisz na jednym to możesz nie znaleźć albo gorzej, kupić bubel.

Arek

No własnie jest przykład tej Mito, skupiłem się na jednyn moto i same buble :-\
Oczywiście jak się trafi okazja na jakiś dobry sprzęt to nie pogardzę, zawsze to dobrze być na 0 albo i na plusie w takich przypadkach ;) ;)
Zobaczymy na wiosnę, o kasę to dla jednych dużo dla drugich mało - chciałbym coś w miarę młodego, no ale wiadomo kasa na drodze nie leży :-\

mati_cze

Drogi kolego szukanie moto to naprawde ciężka sprawa i nie będe się nad tym rozpisywał. Tak jak czytając te posty można zauważyć, że rady są różne w zależności od indywidualnych predyspozycji i upodobań osób je piszących. Jesli jednak się zdecydujesz na jakieś moto to polecam kontakt z moim przyjacielem na emigracji ( rodem z Kielc ) prowadzi firmę związana z motocyklami ( sam jest zapalonym motocyklistą ) i może Ci sprowadzić moto jakie tylko chcesz. Poniżej jego dane:


?CUSTOM PERFECT? ? Lukasz Kolodziej
54 Montague Close , Walton on Thames
SURREY , United Kingdom
KT12 2NQ
VAT No : GB 947 0634 11
email: szwagier.business@googlemail.com
tel. 07826022959


PS. sam zamówiłem u niego moto i czekam na realizacje.
Kim jestem? Jestem sobie:)

Arek

Dzieki za info na pewno zapytam, ale czy jest sens w takiej kasie?Zapewne sam transport + opłaty wyjdzie mnie ok. 2000, więc czy nie lepiej jechać samemu gdzieś w Polskę i obejrzeć, przejechać się?NO i jaka pewnośc że ten motorek który przyjdzie bedzie całkiem sprawny bezwypadkowy itp.?

mati_cze

zapytaj a wszystkiego się dowiesz, nie polecałbym gdybym sam nie miał 100% pewności co do człowieka :)
Kim jestem? Jestem sobie:)

MiszCZu

Co do zalania pierwszego cylindra wodą to jest na to sposób, kupujesz sobie takie plastikowe przedłużenie błotnika i problem znika  ;) ;) moto przed 2003 mają jedną wadę, japońce coś tam pokonocili w układzie smarowania i moto nie powinno być jeżdzone na na kole, jak lubisz postawic na koło i pociagnać do czerwonego pola to od razu poszukaj silnika z nowszej wersji  ;D Co do spalania, raz udało mi się zejść poniżej 5l/ 100km, dokładnie 4,92  ;D ;D Normalnie 5,2, raz 7l w miescie spalił, ale to już skrajność :)

Arek

Nie no o wrzucaniu na gume nie ma mowy - bynajmniej dopóki nie panuje dobrze motocykla, skuter bałem sie postawić więc tu na pewno przez pierwszy rok nie bedę próbował ;D

Jak już to dalej trzymam się wersji >2003 po lifcie, niestety rodzice już wyrazają sprzeciw, więc narazie kwestia kombinowania kasy bo nie wiadomo czy dołożą. Oni dalej myślą że chce 125, więc troche minie zanim wytłumacze im czemu tamten "zwei takten motorrad" nie nadaje się na ten czas ;) Może się uda bo nie lubią jak grzebe, a nie jeżdze xD

Rafal

Czesc teraz dobra pora na szukanie sprzęta.Jak masz możliwość sprowadzenia z UK to bierz i sie nawet nie zastanawiaj.Koszty sprowadzenia to jakieś 200 funtów myśle.A co do opłat związanych z rejestracją w pl to nie sa aż tak duże.Sprowadzałem koledze i drogo go to nie kosztowało (kurde jak sie pisze nie kosztowało???).W każdym bądz razie i tak sie opłaca.
Tutaj masz link do strony http://www.autotrader.co.uk/bikes/ wejdz wpisz post code MK2 2BG dalej sobie poradzisz.Powodzenia
Ps. I nie słuchaj gadania o korozji to to pierdoły...

Arek

Hmm no chyba nie mam czego szukać.....Ceny wersji po lifcie zaczynają sie od 11k, więc plus opłaty itp, niestety raczej tyle nie będę miał.

W polsce za 10 000 juz są, zawsze to bliżej, można zobaczyć potargować i mniejsze dodatkowe koszty ;) No i + przekręty...