26 Wrzesień 2020, 21:22:46

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Kilka kwestii mechnicznych.

Zaczęty przez RyZyK, 4 Luty 2013, 19:41:22

Poprzedni wątek - Następny wątek

RyZyK

PS. wiem ze zly dzial, pomylilem zakladki, przepraszam prosze o przeniesienie

Witam wszystkich,
dawno tutaj nie goscilem, nie z powodu zimy, ale z takiego, ze wylogowalo mnie, a ja wchodzac na forum po prostu myslalem, ze nikt nic nie pisze, bo mi sie nie podswietlaly dzialy^^

Przygotowuje powolutku moto do sezonu, mysle, ze jak kazdy z nas, dekalog czytalem, ale mianowicie stoje teraz przed kwestia swiecy, otoz odkad moto jest moj (okolo 2 lat) nie mial jej jeszcze wymienianej, wiec sadze, ze by mu sie to przydalo -> pach allegro ->? -> swieca irydowa? - jestem po paru rozmowach telefonicznych i dziesiatkach przeczytanych postow sklonny zakupic swiece irydowa za 44 zl NGK lub 48 zl DENSO na zytniej w oleje filtry - mam takie pytania, podobniez jest duzo trwalsza, poprawia prace silnika, osobiscie mam silnik z dominatora hondy RFVC - nie ma wtryskow, 1 cycel, zastanawialem sie czy w ogole w czyms mi to pomoze - > pach forum dominatorow i ludzie sobie chwala, co wy sadzicie o irydowkach.

Ogolnie zastanawiam sie co w moto mozna zrobic, chce go juz dopiescic jak cukiereczka, planuje:
- przeleciec z servisowka mniej wiecej przy moim przebiegu popatrzec czy wszystko ok
- lagi sprawdzalem sa czyste i pachnace
- plyn hamulcowy motula zakupiony, smar miedziany rowniez, bede czyscil cale zaciski i wymienial plyn cale uklady beda bajka, tu mam pytanie, czy same tzw. tloczki i cale te zaciski to czysci sie w czyms specjalnym, czy domowymi sposobami jak benzyna itd itp?
- klocki przod nowki leza oryginalne hondowskie nissiny st - beda zmienione, tyl zdrowe
- lancuch niedawno wymieniony, bedzie tylko nasmarowany ale to juz przed jazda, takto tylko sprawdze naciag
- linki od gazu od sprzegla beda czyszczone i wysmarowane WD40 i te sprawy
- filtr powietrza bedzie czyszczony
- opony nowizna wiec nie trzeba
- manetki kupione nowe, bo stare sie juz starly
- akumulatora nie musze ladowac, moto stoi w garazu, w ktorym jest cieplo jak w domu
- olej tez niedawno byl wymieniany wlacznie z filtrem, wiec wymienie go dopiero jak juz sie zacznie prawdziwy sezon ( pod koniec maja?)
- lozyska w kolach okej nic nie buczy nie rusza sie
- glowka ramy jest w porzadku niedawno bikerserwis dokrecal
- trzeba sprawdzic czy dzwignia od biegow jest dokrecona

i chyba brakuje mi juz pomyslow: jesli komus cos wpadnie do glowy o czymkolwiek piszcie, chce caly sezon juz miec wszystko z glowy :)

Pozdrawiam
RyZyK

Jaszczur

Witam wszystkich,
dawno tutaj nie goscilem, nie z powodu zimy, ale z takiego, ze wylogowalo mnie, a ja wchodzac na forum po prostu myslalem, ze nikt nic nie pisze, bo mi sie nie podswietlaly dzialy^^

Przygotowuje powolutku moto do sezonu, mysle, ze jak kazdy z nas, dekalog czytalem, ale mianowicie stoje teraz przed kwestia swiecy, otoz odkad moto jest moj (okolo 2 lat) nie mial jej jeszcze wymienianej, wiec sadze, ze by mu sie to przydalo -> pach allegro ->? -> swieca irydowa? - jestem po paru rozmowach telefonicznych i dziesiatkach przeczytanych postow sklonny zakupic swiece irydowa za 44 zl NGK lub 48 zl DENSO na zytniej w oleje filtry - mam takie pytania, podobniez jest duzo trwalsza, poprawia prace silnika, osobiscie mam silnik z dominatora hondy RFVC - nie ma wtryskow, 1 cycel, zastanawialem sie czy w ogole w czyms mi to pomoze - > pach forum dominatorow i ludzie sobie chwala, co wy sadzicie o irydowkach.
Ja miałem problem z irydowymi przy niskich temperaturach 2-5 stopni. Świeca irydowa trudniej się oczyszcza jak ja zarzuci. Sprawdź co zaleca producent jeżeli zwykłe do zakładaj zwykłe jeżeli irydowe to pomyśl o świecach LPG. Świece gazowe teoretycznie wymienia się co 70 tyś km. pozostałe "benzynowe" co 10-15 tyś km.

Ogolnie zastanawiam sie co w moto mozna zrobic, chce go juz dopiescic jak cukiereczka, planuje:
- przeleciec z servisowka mniej wiecej przy moim przebiegu popatrzec czy wszystko ok
- lagi sprawdzalem sa czyste i pachnace
- plyn hamulcowy motula zakupiony, smar miedziany rowniez, bede czyscil cale zaciski i wymienial plyn cale uklady beda bajka, tu mam pytanie, czy same tzw. tloczki i cale te zaciski to czysci sie w czyms specjalnym, czy domowymi sposobami jak benzyna itd itp?
Najlepiej płynem hamulcowym używaj gumowych rękawiczek.
- klocki przod nowki leza oryginalne hondowskie nissiny st - beda zmienione, tyl zdrowe
- lancuch niedawno wymieniony, bedzie tylko nasmarowany ale to juz przed jazda, takto tylko sprawdze naciag
- linki od gazu od sprzegla beda czyszczone i wysmarowane WD40 i te sprawy
WD40 zatrze Ci linki !!! strzykawka igła i wlewasz od góry ten sam olej co do silnika lub kupujesz tzw. olej silikonowy cena okolo 10zł idealnie nadaje się też do przesmarowania stacyjki i zamków ja kupiłem ostatnio w Castoramie
- filtr powietrza bedzie czyszczony
Nowy czasami kosztuje 20zł czy nie lepiej wymienić na nowy?
- opony nowizna wiec nie trzeba
Jak masz nówki to pierwsze 100km uważaj bo opony są śliskie muszę się przytrzeć
- manetki kupione nowe, bo stare sie juz starly
- akumulatora nie musze ladowac, moto stoi w garazu, w ktorym jest cieplo jak w domu
Mimo wszystko podłącz do prostownika jak masz kase zainwestuj w prostownik Bosch C3 akumulator może być podłączony całą zimę do niego :). Sprawdź jaki masz akumulator i ew. dolej wody destylowanej jeżeli typ akumulatora na to pozwala.
- olej tez niedawno byl wymieniany wlacznie z filtrem, wiec wymienie go dopiero jak juz sie zacznie prawdziwy sezon ( pod koniec maja?)
Pamiętaj że olej spuszczą się na rozgrzanym silniku!
- lozyska w kolach okej nic nie buczy nie rusza sie
- glowka ramy jest w porzadku niedawno bikerserwis dokrecal
- trzeba sprawdzic czy dzwignia od biegow jest dokrecona

i chyba brakuje mi juz pomyslow: jesli komus cos wpadnie do glowy o czymkolwiek piszcie, chce caly sezon juz miec wszystko z glowy :)
Możesz przesmarować jeszcze osie ale to tego lepiej użyć smaru do przegubów. Zakonserwuj siedzenia ja używam środka do impregnacji butów w areozolu kupiony w CCC blokuje przed wodą.

pablo

Świece z elektrodami ze stopów szlachetnych mają dłuższą żywotność, i w przeciwieństwie do tzw. wieloelektrodowych mogą marginalnie mogą poprawić efektywość spalania (3-5%). Rodzaj zasilania jest raczej bez znaczenia
Są nieodzowne w motocyklach gdzie jest problem z ich wymianą- utrudniony dostęp np. ducati ST3 (trójzaworowiec z dwiema świecami na cylinder), i jeśli cena podobna to raczej Denso. Ocena wizualna zawieszenia na pewno jest istotna (brak wycieków, stan chromu na lagach) ale też ważną rzeczą dla jego prawidłowego działania jest stopień zuzycia oleju teleskopowego - a tego niestety nie widać.
Wymiana płynu hamulcowego jak najbardziej wskazana, pamiętaj o prawidłowym odpowietrzeniu. Do czyszczenia zacisków są specjalne preparaty ktore nie uszkodzają  oringów w zaciskach, generalnie to czyszczenie zacisków jest jak czyszczenie zelówek w butach, wszystko jest cacy do pierwszego deszczu wymieszanego z piachem.
Preparat penetrujący typu WD40 nie służy do smarowania - działa tylko przez chwilę. Do serwisu linek (tzw. cięgło Bowdena) warto zaopatrzyć się w specjalny przyrządzik ułatwiający ich smarowanie (ok. 35-40 zł.)
Papierowego filtra powietrza nie czyści się tylko wymienia na nowy, oczywiście odkurzenie airboxa i samej wkładki na pewno mu nie zaszkodzi (tylko od strony wejścia). Jeśli zamierzasz używać tego motocykla kilka lat można zainwestować we wkładkę K&N - to jednorazowy zakup na całe życie, jego owszem czyści się i nasącza specjalnym olejem.
To że moto stoi w cieple nie znaczy że aku się nie rozładuje, może żelówki lepiej znoszą długotrwałą bezczynność ale zarówno je jak i kwasówki należy wymontować z moto i okresowo doładowywać - nie rzadziej niż raz na 3 mies.
Pzdr
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

RyZyK

K&N wlasnie mam wiec spokojnie, irydowke zamowilem 45 zl o 13 zl taniej niz na allegro nie liczac przesylki:)

Pozdrawiam
RyZyK

Jaszczur

Jak nie zapowietrzyć układu hamulcowego przy wymianie płyny - sposób domowy :).
Idziesz do apteki i kupujesz dwie strzykawki "żanety" to jest potoczne używane w medycynie określenie dużej największej strzykawki jaka jest dostępna do tego kupujesz wężyk, który podłączasz pod śrubę spustową przy zaciskach na drugim końcu wężyka podpinasz strzykawkę odkręcasz dekiel w zbiorniczku na płyn i śrubę spustową (używaj dobrych kluczy oczkowych do odkręcania śruby). Strzykawką wyciągasz płyn tak żeby niewiele zostało w pojemniku na kierownicy i dolewasz płyn do pojemnika i dalej ściągasz płyn aż zacznie wypływać czysty. Czyli ściągasz i dolewasz uważaj żeby nie zabrakło płynu w pojemniczku bo zassiesz powietrze. Pompowanie klamką czy pedałem może szybko spowodować zassanie powietrza poprzez śrubę spustową i zapowietrzenie układu. Strzykawek używam zamiennie napełniam jedną odłączam i podpinam drugą. W sumie wystarczy jedna strzykawka ja używam dwóch jest mi wygodniej :)

Możesz kupić specjalne urządzenie do spuszczania płynu hamulcowego cena około 50zł za wężyk i strzykawkę zapłacisz 6-7zł :)

Kariot

Nawet jak zapowietrzysz układ, to odpowietrzenie nie trwa znowu miesiąca...
Jak masz zbiorniczek z pompą, to wlewasz płyn, zakładasz gumki, uszczelki i odpowietrzasz, zdejmujesz, dolewasz, zakładasz, odpowietrzasz.
A jak masz osobno to nie musisz uszczelniać.
796-314-945

RyZyK

wszsytko mam juz zrobione, co do swiecy irydowej naprawde jest roznica !

Pozdrawiam
RyZyK

Arek

Cytat: RyZyK w  7 Marzec 2013, 22:28:07
wszsytko mam juz zrobione, co do swiecy irydowej naprawde jest roznica !


W cenie ? :D

RyZyK

  Cena to jakies 20 zl, ale silnik lepiej pali

Pozdrawiam
RyZyK