29 Listopad 2020, 21:55:43

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Jaki Olej?

Zaczęty przez damiansiwy1, 5 Grudzień 2012, 00:54:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

damiansiwy1

5 Grudzień 2012, 00:54:06 Ostatnia edycja: 6 Grudzień 2012, 00:53:19 by Szczurkov
Witam wszystkich jeszcze nigdy nie wymienialem oleju w moim rumaku prosze o podpowiedz jaki olej do gsxf ??
2 rzeczy piłka i motor :)

Jaszczur


damiansiwy1

Dzieki wielkie pozdrawiam :)
2 rzeczy piłka i motor :)

Szczurkov

BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

damiansiwy1

dokladnie nie pamietam ale cos kolo 18 - 19 tys
2 rzeczy piłka i motor :)

pablo

Wprawdzie było już na ten temat, ale jako że jesteś stosunkowo młodym motocyklistą nie mającym zbyt dużego doświadczenia udzielę Ci dodatkowo kilku wskazówek, pozwalających na zrobienie tego w sposób profesjonalny. Potrzebny będzie klucz 21 nasadowy, lub oczkowy odgięty, klucz do filtra (14 - kątny 68 mm), filtr HF138 i oczywiście odpowiedni olej :) Jest zima - stary olej w układzie jest dość gęsty, więc (w zasadzie niezależnie od pory roku) dobrze jest rozgrzać silnik do temperatury roboczej żeby jak najłatwiej się pozbyć starego oleju. Motocykl powinien stać na podstawce centralnej. Dostęp do filtra w tym modelu jest nieco utrudniony, zazwyczaj w takim przypadku "starzy" mechanicy po prostu wbijają duży wkrętak w bok filtra i używają go jako dźwigni do odkręcenia. Niestety świadczy to o braku kultury technicznej, poza tym można w ten sposób uszkodzić "wejście" do bloku silnika. W związku z tym najlepiej użyć klucza - nasadki dedykowanej do danego filtra. Ma on otwór na napęd (3/8 lub 1/2 cala) od czoła, umożliwia to nieco łatwiejszy dostęp między środkowymi kolektorami wydechowymi. Dobrze jest oczyścić z piachu, błota okolice mocowania filtra i korka spustowego. Pod korkiem może być luźna uszczelka - dobrze byłoby jej nie zgubić. Po zlaniu starego oleju czekamy aż silnik nieco ostygnie (wlanie zimnego oleju do gorącego silnika może doprowadzać do szkodliwych naprężeń), następnie wlewamy do nowego filtra 50-100 ml oleju a także smarujemy nim gumową uszczelkę. Moment dokręcenia filtra to z reguły ok. 40 niutonów, w praktyce wystarczy mocne dokręcenie ręką. Sam korek (gwint) trzeba dokładnie wymyć np. w benzynie starą szczoteczką do zębów, a także oczyścić wkładkę magnetyczną - jeśli takowa  jest. Korek należy wkręcić siłą 20-25Nm (w tym modelu), więc albo trzeba mieć dynamometr albo wprawę - lepiej dokręcić za słabo i ew. skorygować niż zniszczyć gwint w misce olejowej. Wlewamy olej do górnej kreski i uruchamiamy na chwilę silnik, gasimy i czekamy aż poziom się ustabilizuje. Dolewamy do odpowiedniego stanu. Zużyty olej jest toksyczny więc lepiej nie używać go jako balsamu do rąk :) Nie wolno wylewać go do rowu, tylko trzeba zanieść do warsztatu gdzie wymieniają oleje w samochodach, oni mają beczki na zużyty olej. Powodzenia
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

damiansiwy1

Pablo wielkie dzieki za pomoc
;)
2 rzeczy piłka i motor :)

ciepel

Odnowie ten temat, bo przeczytałem już mnóstwo artykułów i for, i za każdym razem widzę inna odpowiedz. podejrzewam ze nie ma jakiś określonych reguł, ale:

jakie smarowanie powinienem użyć na mojej leciwej kochance Virago 1100 z 88 roku z przebiegiem ~57tys km? (przynajmniej tyle jest na liczniku, ale silnik bardzo ładnie chodził) Silnik jest chłodzony powietrzem.

kiedyś znalazłem ze 20w50 (taki wlalem - motula), ale strasznie mi go zjada (spija mi okolo litra na 1000km) wiec mechanik doradził ze na wiekowy silnik ten olej jest za gesty i żeby go rozrzedzać 10w40  przy dolewkach.  (niestety walnąłem się i dolewałem z pojemnika obok 15w40)
Ten link z pierwszych postów:
Cytat: Jaszczur w  5 Grudzień 2012, 08:24:50
http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040701&contentId=7074467

wskazuje ze powinienem używać 10w40, ale czytałem sporo opinii ze w silnikach chłodzonych powietrzem powinno się używać xxW50, ze względu na temperatury pracy
nie znam się na mechanice, a nie chce uszkodzić mojej malej, wiec proszę o opinie osoby obeznanej w temacie

pozdrawiam

jakby coś mail lub: 600 685 991

RyZyK

moj tez chlodzony powietrzem, leje full 10w40 zjada jakies moze 3 - 4 setki na tysiaka

Pozdrawiam
RyZyK

Jaszczur

Jeżeli jeździsz sporo po mieście czyt. stoisz w korkach to zaleca się W50. Przy wyższych temperaturach temperatury powietrza 30++ lepiej smaruje. Oleje W50 na pewno są droższe niż W40. Najlepiej spuść olej, wymień filtr oleju i zalej 10W40 sprawdzisz ile Ci bierze ale coś mi się wydaje że raczej będzie brał nawet więcej ale nie jestem pewien. Ja ma moto z 96 roku z przebiegiem 70tyś. km i bierze mi jakieś 100-150ml ale na 7-8 tyś. km. BMW zaleca wymianę co 8 tyś. km. większość motocykli wymianę zaleca się co 5 tyś. km.

Wydaje mi się że lepiej spuścić tą mieszankę którą masz w motocyklu i nawet kupić tańszy olej 10W40 niż jeździć z takim miksem.

ciepel

dzieki :)

sprawdzone metody zazwyczaj są lepsze. Przebiegu zazwyczaj nie przejeżdżam, wiec z tym problemu nie będzie :) przy najbliżej wymianie wezmę 10w40
jakby coś mail lub: 600 685 991

Naitsabes

Litr oleju na 1000 km? Ciepel, chyba masz grubszy problem do rozwiązania niż dobór oleju ;)

ciepel

wiem ze cos jest nie tak, ale na remont silnika narazie nie mogę sobie pozwolić (a sam nie dam rady).
Przed wymiana oleju chyba mniej brał (przejechałem bez dolewki około 400km i kontrolna nie dawała znaków życia). Tylko ze to bylo zaraz po kupnie i nie mam pojęcia co było lane do środka (może jakaś chemia uszczelniająca, kto wie co teraz da się robić).

niestety zawód student jest słabo płatny, ale niedługo wezmę się za wszystko, chociaż wciąż mam nadzieje ze to wina oleju :)
jakby coś mail lub: 600 685 991

RyZyK

wal mineralny ;d

Pozdrawiam
RyZyK

pablo

Ciepel - znajdź kogoś kto ma manometr do pomiaru ciśnienia sprężania, (powinien mieć każdy mechanik nawet amator) sam pomiar jest bardzo prosty - wystarczy wkręcić (wcisnąć) końcówkę zamiast świecy i kręcić rozrusznikiem aż wskazówka przestanie już obracać się w lewo. Jeśli będzie nie więcej niż 8 bar (110-120 psi) to oznacza że zużyty jest zestaw tłok+cylinder, czyli kłopoty.
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.