1 Grudzień 2020, 21:34:08

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



jaka opona do GSXF 600

Zaczęty przez damiansiwy1, 28 Listopad 2012, 23:44:37

Poprzedni wątek - Następny wątek

damiansiwy1

witam mam pytanie jak szeroka opone moge wlozyc do gsxf 600 ??
i czy nie mial by ktos  do sprzedania ?? pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
2 rzeczy piłka i motor :)

pablo

Ile chcesz przeznaczyć kasy na ten cel ?
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

Gegas

Jest i pytanie  ;) Osobiście polecał bym nowe gumki,  ogólnie to tył ma jakieś 150/70zr17 i jako że jest to moto raczej turystyczne nie szalał bym z zakładaniem szerszej tak ze swojego widzimisię... skoro fabryka podaje rozmiar opon to nie bez powodu.

PS.

Pablo Twój awatar z tym sutem mnie rozwala   ;)

damiansiwy1

ja myslalem cos nad rozmiarem 170 - 180 chodzi mi oczywiscie o szerokosc ale nie wiem czy mi to wejdzie tzn 170 powinna spokojnie wejsc ale martwie sie o parametry prowadzenia a co do kasy przeznaczonej na gume to nie wiem sam jeszcze kupie taka zeby była dobra jesli ma ktos do sprzedania to prosze pisac mysle ze sie dogadamy i interesuje mnie jeszcze wydech do gsxf najlepiej oba jesli ma ktos cos do zaoferowania prosze o kontakt pozdraWIAM I DZIEKI ZA PORADY
2 rzeczy piłka i motor :)

TomekzCK

Tematów związanych ze zmianą opony na szerszą jest miliony na różnych forach, nie po to żółte łebki obliczały konstrukcje motocykla wraz z oponami, żeby ktoś dla lansu wrzucał szerokiego lacza. Napewno wpłynie to na prowadzenie i nie sądzę żeby pozytywnie. Im szersza opona tym trudniej manewrować, przy duzej mocy motocykla opona musi być szeroka zeby przeniesc "moc na asfalt" , natomiast w Twoim przypadku nie ma potrzeby 180 czy 170mm. Zrobisz jak uważasz.
Tak łatwo pomylić głupotę z odwagą, a rozsądek z tchórzostwem.

pablo

Absolutnie zgadzam się z przedmówcą, producent dopuszcza  +/- 10 mm szerokości do zaleceń fabrycznych i radziłbym się tego trzymać. Używek szukaj na alledrogo, i ew. daj linka - coś się powinno wybrać.
Pzdr
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

Szczurkov

Odradzam jakichkolwiek kombinacji jeśli zamierzasz tym sprzętem jeździć. Zdecydowanie pogorszy się trakcja szczególnie w zakrętach i na koleinach!
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

damiansiwy1

ok czyli z powodzeniem moge kupic 160 skorlo +/- 10 mm :) dziekuje bardzo wszystkim za porady juz mi wybiliscie z glowy kupowac cos szerszego bo bezpieczenstwo najwazniejsze :) jestem mlodym motocyklista wiec bede zadawal wiecej pytan a moze powiecie mi co to moze byc ze prz 7 tys obrotach tak 130 km/h na 6 biego mam jakies drgania delikatne wibracje nie wiecie co to moze byc ogolnie na kazdym biegu mam cos takiego przy tych obrotach :(
2 rzeczy piłka i motor :)

Arek

Tj. koledzy mówią, chyba że chcesz potestować to tyła 180 mogę Ci sprzedać za grosze, albo dać gratis bo dobry przód mam do sprzedania 120/70 jak coś :)

pablo

Skąd u licha bierze się to "parcie" na szeroki kapeć + wąska felga ? Przecież to nic nie daje - pogarsza tylko prowadzenie w zakrętach, spada też przyśpieszenie, czyli w zasadzie dwie podstawowe zalety motocykla :D
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

damiansiwy1

masz racje trzeba przemyslec ta sprawe z szeroka opona :)
2 rzeczy piłka i motor :)

Jaszczur

1 Grudzień 2012, 10:03:10 #11 Ostatnia edycja: 1 Grudzień 2012, 10:05:49 by Jaszczur
Cytat: pablo w 29 Listopad 2012, 21:18:15
Skąd u licha bierze się to "parcie" na szeroki kapeć + wąska felga ? Przecież to nic nie daje - pogarsza tylko prowadzenie w zakrętach, spada też przyśpieszenie, czyli w zasadzie dwie podstawowe zalety motocykla :D


Zmiana opony na wyższą lub niższa (profil) powoduje też przeniesienia środka ciężkości przy stawianiu motocykla na kosie - stopce bocznej.
Może okazać się że motocykl będzie miał tendencje do wywracania się a nie zawsze można postawić motocykl w miejscu idealnie płaskim. Wystarczy lekki spadek lub nierówny teren, a będziesz czuł że nie stoi stabilnie.

Wydaje mi się, chęć posiadania bierze się z dwóch źródeł.
Pierwsze źródło to zapatrzenie w motocykle powyżej litra, które ze względu na swoje parametry muszą posiadać taka a nie inna oponę. Nie każdy może sobie pozwolić na ciężki motocykl, a zmianą na większy kapeć daję tą namiastkę mocy.
Drugie źródło to moda z USA, która wzoruje się na motocyklach przerabianych do wyścigów na 1/4 mili.

PS. Czy ta opona na Ducati na zdjęciu poniżej nie wygląda super :D



damiansiwy1

opona na fotce zajefajna :) wiec twoje zdanie jest takie zeby raczej pozostac na standardowej oponie dopasowanej przez konstruktorów do motocykla ?
2 rzeczy piłka i motor :)

damiansiwy1

2 rzeczy piłka i motor :)

Mocho

z używanymi oponami jest ten problem że ktoś nie chciał na nich jeździć z jakiegoś powodu i wymienił, też się zastanawiałem nad używką ale się zdecydowałem kupić nową trochę niższej klasy,używka tylko z pewnego źródła ;)
tel. 660737748