26 Październik 2020, 15:02:55

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



klocki

Zaczęty przez RyZyK, 25 Sierpień 2012, 21:11:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

RyZyK

Witam,
Panowie proszę pomóżcie zmordowanemu człowiekowi :D
Już tyle w internecie wyczytałem o klockach, a mimo tego nie jestem zdecydowany i łeb mi puchnie.
Klocki idą na przód więc raczej są ważne..
Dzwoniłem do bikerserwisu ( od jakiegoś czasu jestem stałym klientem ) - to doradzono mi EBC -
poszedłem w internet to raczej średnie są te opinie, w sumie są o wszystkich firmach wspominki, ale nic konkretnego..

Trafiłem na BREMBO, EBC ( interesowaly mnie te pozlacane HH), Ferodo, Carrire Lorena ( jakos tak sie psize), BREAKING i jakies najtansze smierdziuchy..

Jakie klocuchy byście polecali.

PS. w bikerze za konserwacje zacisku, czyli tam nasmarowanie + wymiana płynu - 75 zl - 100 w zaleznosci czy bedzie trzezba caly rozebrac i powymieniac gumki itd, znacie jakies ew. tansze miejsca?

Pozdrawiam
RyZyK

Jaszczur

25 Sierpień 2012, 22:08:06 #1 Ostatnia edycja: 25 Sierpień 2012, 22:18:54 by Jaszczur
Jeżeli nie jeździsz na torze to na pewno nie kupuj klocków sportowych bo po prostu będą Ci słabiej hamować.
Klocki sportowe muszą się dobrze nagrzać żeby skutecznie hamować przy normalnej jeździe nie osiągają odpowiedniej temperatury i są po prostu za twarde.
Klocki sportowe wystarczą Ci na dłużej ale mają przy normalnej jeździe nie hamują skutecznie. Dlatego lepiej wybrać klocki "miękkie" szybciej się ścierają ale lepiej hamują przy codziennej jeździe. Co do marki niestety Ci nie pomogę.

Co do płynu hamulcowego osobiście używam tylko ATE SL DOT4 wymieniam go co dwa lata (płyn który jest ciemny, brązowy stracił swoje właściwości) . Ważne jest czyszczenie tłoczków w zaciskach osobiście czyszczę je po każdym sezonie. Przy pomocy ściereczki i płynu hamulcowego a następnie przesmarowuje smarem miedzianym Carlube Copper - są dwie szkoły jedna mówi żeby tylko przemyć tłoczki płynem hamulcowym i nie używać smaru bo gromadzi brud druga żeby przemyć i użyć smaru miedzianego.

Na pewno coroczne czyszczenie tłoczków nie doprowadzi Ci zapieczenie ich i nie będziesz musiał wymieniać gumek w tłoczkach a i hamowanie będzie lepsze. Czyszczenie tłoczków jest na prawdę proste i możesz śmiało je samemu wykonać pierwszy raz będzie Ci trochę ciężko je wcisnąć do środa po czyszczeniu - trzeba wypracować swój sposób. Na pewno przyda Ci się deseczka do włożenia w miejsce wyjętych klocków żeby tłoczki Ci nie wypadły i kilka sztuk rękawiczek gumowych kupionych w aptece bo jest to brudna robota i bez rękawiczek ciężko umyć później ręce a podczas mycia płynem hamulcowym tłoczków lepiej nie dopuszczać do jego kontaktu ze skórą i lakierem.
Co do wymiany płynu hamulcowego to żeby nie zapowietrzyć układu to ja podłączam gumowy wężyk i mam do niego podpiętą dużą strzykawkę tzw. żanętę jakieś 3zł w aptece.

http://www.youtube.com/watch?v=2wew3ScHvCU
http://www.youtube.com/watch?v=f-_godzRwiw&feature=related

PS. Do odkręcania nie używaj zwykłych kluczy tylko albo nasadowych albo oczkowych.

RyZyK

wiem wiem, o specyfice klockow szukam wlasnie miekkich przeznaczonych do jazdy codziennej, co do samej wymiany to, abym to zrobil sam to musialbym najpierw zrobic z kims, u mnie z mechanika powiem szczerze cienko, dlatego szukam gdzies taniej, no bo 100 za zacisk + klocki troche wyjdzie a tylny zacisk, rowniez pasowaloby zakonserwowac, tylko takie pytanie, lepiej to zrobic wszystko juz na nowy sezon, czy teraz i potem juz miec spokoj?

Pozdrawiam
RyZyK

Kariot

Klocki takie jakie daje producent, jakieś lepsze, twardsze itd mogą nawet pogiąć tarczę. Ja w następny weekend będę czyścił cylinderki w zaciskach to możesz podjechać.
796-314-945

RyZyK

bedziesz rozbieral caly zacisk? spoko to podjade i podpatrze sobie, mam nadzieje, ze nie zapomne tylko, o ktorej mniej wiecej? zeby mi tylko robota nie wypadla to bedzie dobrze :]

Pozdrawiam
RyZyK

Kariot

Nie wiem dokładnie. Kończę pracę w sobotę o 14 więc pewnie koło 15-16, możesz podjechać o której Ci pasuje, zdzwonimy się jeszcze w sobotę. Zrobimy oba sprzęty na raz.
796-314-945

RyZyK

spoko powiedz mi tylko czy cos mam kupic, tam do tloczkow to sie chyba jakis takim konserwuje w bikerze mi mowil ze to jest reber grisp czy jakos tak jakis cos i tam plyny tez bedziemy wymieniac?

Pozdrawiam
RyZyK

Kariot

796-314-945

RyZyK

moge to gdzies dostac w ck? ( pytam, bo moze sam zakupiles,  btw plyn to raczej DOT 4?, jaki najlepiej kupic, czy nie ma znaczenia jakiej firmy?)

PS. jaka flache lubisz ;D

Pozdrawiam
RyZyK

Kariot

Wysłałem Ci link do moto wdzianka, ten sklep jest na Dalni, masz tam adres i telefon na stronie. Dot3 czy Dot4 masz napisane na zbiorniczku, weź dobry o podwyższonej temp. wrzenia tak na wszelki wypadek.
796-314-945

Arek

A zmywacz kupisz w pierwszym lepszy motoryzacyjnym, kwestia za ile. Ja kupowałem ale akurat do gaźnika (bardzo podobnie działa, może troche słabszy) na solidarnośći w KT motors za 15zł, ale samo psikanie nie da rady warto poczyścić jeszcze szczoteczką.

Kariot

No niestety nie może być byle jaki zmywacz. Łatwo uszkodzić uszczelki.
796-314-945

Arek

Te specyfiki zwykle nie niszczą gumy, mój był firmy Pentrax czy coś takiego jakaś francuska, w sklepie chwalili i w wielu go widziałem.