26 Październik 2020, 06:49:09

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Regulacja zawieszenia.

Zaczęty przez tome_k, 24 Sierpień 2012, 16:09:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

tome_k

Witam.

Chciałbym poprawić sztywność zawieszenia w moim motorku-tak aby troszkę sztywniej i być może lepiej wchodzić w zakręty. Przeczytałem kilka artykułów na ten temat i tak naprawdę trochę mnie one ogłupiły i nie wiem którymi dokładnie śrubami bądź nakrętkami regulować aby uzyskać pożądany efekt. Czy ktoś ma jakieś sugestie?

Pozdrawiam.

Kariot

Podjedź do warsztatu, np do Rev-Teca, tam ustawią je do Twojej wagi a nie na oko  ;)
796-314-945

Arek

W serwisówce jest wszystko napisane, COMP to zwykle tłumienie dobicia, RES to odbicia, a Spring Preload to napięcie wstępne - to sie głównie ustawia pod wagę jeźdzca. Nic trudnego, metodą prób i błędów sam dojdziesz co i jak, na przodzie zrobisz to kluczem płaskim i śrubokrętami płaskimi, z tyłu kluczem pazurkowym (napięcie wstępne) i też płaskim śrubokrętem.

Kariot

Najpierw trzeba odkręcić na maksa a potem dokręcić tyle ile się chce lub odwrotnie. Zobacz w google ale na 100% nie kręci się trochę w tą, trochę w tamtą :)
796-314-945

tome_k

Arek piszesz mi o 3 punktach regulacyjnych o których wiem. Nie wiem natomiast który z elementów-tłumienie odbicia, dobicia czy napięcie wstępne przeregulować aby motocykl trochę "utwardzić" głownie przód.

Arek

No to podkręć napięcie wstępne i testuj :) A jak nie to tłumienie dobicia na mocniejsze.

tome_k


smx

Tomku, jesli przez 'utwardzenie' zawieszenia chcesz osiagnac lepsza porecznosc (szybciej skrecajace moto) to kierujesz sie w przeciwna strone, zwiekszajac npiecie wstepne statycznie zmieniasz geometrie podwozia w odwrotnym do oczekiwanego kierunku, zwiekszajac tlumienie dobica  robisz to samo, tylko dynamicznie
jesli jednak twoje moto jest podsterowne juz w zakrecie, to owszem jest to kierunek prawidlowy, choc warto pamietac iz napiecie wstepne jest wartoscia zmienna (tuningowa) jedynie w zakresie swoich prawidlowych wartosci  SAGow w odniesieniu do twojej wagi

jesli jednak 'utwardzisz' rowniez tyl motocykla, tak aby nie zachwiac rownowagi, i geometrii motocykla faktycznie mozesz osiagnac w ten sposob oczekiwany efekt 'pozornego wrazenia wiekszej kontroli' w motocyklu z 'twardszym zawieszeniem', pamietaj jednak , iz twardsze zawieszenie to jeden z najwiekszych mitow w strojeniu zawieszenia, zbyt twarde powoduje obnizenie przyczepnosci

pzdr
lukasz
smx.com.pl

Gegas

O i to mi się podoba konkretna odpowiedź  :) W tym sezonie mam zamiar troszkę się pobawić w regulacjach zawiasów, na początek spróbuję z pomiarem wysokości spoczynkowej, pod moim obciążeniem i regulacji czyli tak jak to gdzieś na necie znalazłem.  Jak macie jakieś sprawdzone metody regulacji z netu bardzo mile widziane linki :)

smx

w bierzacym X-CROSSie jest moj art na temat strojenia zawieszen, choc pominolem ustawianie SAGu, o ktorym piszesz,  uzanlem ze obok stanu tech jest to podstawa nie warta zajmowania miejsca, ale powinienes spokojnie cos znalezc, polecam metode RACE-TECHa, bioraca pod uwage tarcie statyczne w zawieszeniu
pzdr