19 Wrzesień 2020, 22:43:05

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Problem z ciepłym silnikiem

Zaczęty przez Dudu, 29 Maj 2012, 21:35:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

Dudu

Witam mam problem z moim moto objawiający się tym iz na ciepłym silniku ma opory jeżeli chodzi o uruchomienie.Odpali ale musze go kilka razy pokręcić.Dodam że na zimnym silniku jest wszystko bardzo sprawnie, szybko, miło, bezpiecznie, bezproblemowo, zgodnie z planem, zgodnie z logiką, zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami, zgodnie z Biblią, Koranem, Torą i komiksami "Kajko i Kokosz" ... Po prostu: BARDZO POZYTYWNIE !!!
Ktoś ma może jakąś sugestie o co może chodzić.Pomóżcie proszę


spaw

u mnie jak się moto nagrzał bardzo stojąc gdzieś, też miał problem z odpaleniem. Objawiało się to tym, że tak jakby odbijało rozrusznik  :-\
Okazało się że było gówniane ładowanie. Co ma z tym ciepłota silnika? na wolnych obrotach marnie ładował, a jak postał i silnik był zimny, to akumulator potrafił się na tyle zregenerować że zapalił...
Może to coś takiego?
tel. 512-120-906

furio

Witaj.
Na poczatku sprecyzuj słowo ?opory? .
1 ) chodzi o to ze kreci normalnie i nie odpala,
2) czy może rozrusznik ma problem z pokonaniem kompresji.
Co do punktu pierwszego miałem podobne objawy w bandziorze , po długiej jezdzie w lato gdy był mocno nagrzany i przy ruszaniu mi zgasł ( zdarzało się  :) ) były klopoty z odpalniem ,rozrusznik dobrze krecil ale nic się nie dzialo. Zlecilem w serwisie ustawienie zaworów( u mnie co 12 tyś) ,synchro gaznikow i problem przestal istniec.
Jeśli chodzi o słabe ładowanie można je łatwo zweryfikować  właczajac równolegle  voltomierz w obwód akumulatora i zmierzyć  napiecie na zaciskach przy wlaczonym silniku powinno być w granicach 13,9 ? 14,4 V

Dudu

Dokładnie tak jak w punkcie 1.Rozrusznik kręci normalnie ale nie chce odpalić przy czym nie zawsze nieraz bywa tak że normalnie odpala

Arek

Jak gaźnikkowiec to stawiałbym na mieszankę/świece/ albo jak trochę sprzęt przeżył to jakieś nieszczelności ;)

pablo

Dudu - jeszcze powiedz  kiedy ostatnio w tym moto sprawdzano luzy zaworowe ??
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

Dudu

Szczerze powiem ze nie mam pojęcia bo to mój nowy nabytek dopiero 3 tygodnie go mam

spaw

Dudu, to zerknij do zaworów ;) powinno pomóc
tel. 512-120-906

pablo

Dudu, nie sądzę żeby poprzedni właściciel zrobił Ci prezent i oddał moto do przeglądu przed sprzedażą. Trzeba skontrolować, i  ew. skorygować  luzy zaworowe, dobrze byłoby zmierzyć  też  ciśnienie sprężania na każdym cylindrze, oraz zrobić synchronizację gaźników/przepustnic. Nie chce Cię straszyć ale może być tak że któryś z zaworów ma za mały luz, na zimnym silniku jest OK a na gorącym nie, bo w rozgrzanym zaworze wydłuża się trzonek przez co komora spalania nie jest do końca szczelna a to z kolei powoduje brak tzw. kompresji - nie dochodzi do zapłonu mieszanki.  Idąc dalej to taki niedomykający się zawór nie mogąc odprowadzać ogromnej temperatury na korpus głowicy po jakimś czasie zostaje nieodwracalnie uszkodzony (upalony) podobnie może się stać z współpracującym z nim gniazdem zaworowym (przylgnią zaworu), a naprawa takich rzeczy jest trudna i kosztowna. Dlatego kontrolowanie luzów zaworowych jest ważne. W samochodowych silnikach nie ma tego problemu - stosuje się w nich tzw. hydrauliczną kasację luzów zaworowych, i to jest b. dobre rozwiązanie, ale nie zda ono egzaminu w motocyklu ze względu na dużo wyższe obroty silnika.
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

Dudu

a ma ktoś morze namiary na jakiegoś mechanika w Kielcach który robi takie rzeczy

Naitsabes

*Motoklinika - Radek
Nick na forum -  RadzioRace - radziorace@wp.pl

*Lub patrz baner - Biker serwis

Spytaj chłopaków na ile są czasowi ;) bo podejrzewam, że mają co robić.