1 Grudzień 2020, 18:00:30

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Dolewki oleju

Zaczęty przez pawel, 6 Wrzesień 2009, 22:17:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

pawel

Witam,
Może dla niektórych pytanie wyda się trochę śmieszne i oczywiste ale od tego roku zaczęła się moja przygoda z motocyklami.
Zastanawiam się czy mój moto nie bierze za dużo oleju.
Wychodzi mi  z dolewek około 1,5 litra oleju na 5-6 tyś km.
Honda Shadow VT750 C4 przebieg według licznika 13000 mil olej 10W40.
Z góry dzięki za odpowiedz.

denwer

Nie jestem super znawcą tematu ale jak dla mnie to ci bierze sporo tego oleju. Rozumiem 100-200ml na jakieś 3000km ale 0.75 litra ??
Szczególnie że masz nieduży przebieg (jeżeli jest prawdziwy).
Moja chińska podróba yamaszki 250 ma nawinięte 15000km i nie bierze w ogóle oleju (co pasowanie części z oryginalnym silnikiem to jak niebo do ziemi).
Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

shpx

Norma oleju to ok 100ml na 1000km zatem... na 5-6tys powinna Ci łyknąć 0,5l ale nie 1,5l... Troszkę dużo!
Ile u Ciebie wchodzi oleju na wymianie (na pusto) w tej Twojej VT750?
Ja sam się przekonałem, że różnie to z maszynami bywa.
Oczywiście, jak "pałujesz" to silnik się szybciej zużywa, bardziej podgrzewa, zatem jest możliwość, że i oleju więcej spali.
Tyle teorii... Najlepiej jak by się nasze mechanyky wypowiedziały :)
Wypad nad morze lub do 3city? Sopot przyjazny motocyklistom: www.siestahostel.pl
Widziałeś Niebieskie Haribo? Ostrzeż nadjeżdżających z przeciwka!
shpx czyt. Szpex lub Szymon :) To jak? Lecimy? ;)

pawel

Byłem wczoraj w serwisie hondy - motocykl nie kupiony u nich. Przy tych modelach jeden litr to jest norma.  Jak będzie brał z 3 litry to wtedy trzeba się martwić.

Arek

NOm, ale to już jest jakiś sygnał. Nie lekceważ tego, bo będzie tyk-tyk, i po panewkach (żeby tylko).

Andrew

Ja mam silnik C2 i wogóle nie dolewam . Nawet zaniepokoiło mnie info Pawła i sprawdziłem stan oleju ale ufff jest idealnie .
Ciekawe czemu takie rozbieżności  :o .
Tanie ubezpieczenia . W ofercie :
Aviva , Allianz , Compensa , Generali , Hestia , HDI Asekuracja , HDI Gerling,  Interrisk , Link4 , Liberty Direct , MTU , Proama , PTU , PZM , PZU , TUW TUZ , Uniqa , Warta, You Can Drive .
ODZYSKIWANIE ODSZKODOWAŃ.
WYNAJEM POJAZDÓW.
Tel . 601 47 13 49  Andrzej

pawel

Miałem wcześniej zalany olej Rapsol, wymieniałem na Castrol przejechałem już około 1000km i ubytek oleju ledwie widoczny na bagnecie.

mimo_ck

Z tym zużyciem różnie bywa.
Ogólnie teraz w nowych maszynach są dopuszczane takie normy, które kilkanaście lat temu kwalifikowały silnik do remontu.

Przykład - fabrycznie nowa TDM kumpla wzięła prawie 0,5 l na 1500 km.
Moja babcia z 200kkm przebiegu nie potrzebowała nawet symboliczej dolewki.

Technika produkcji się zmieniła.Stare japońce są składane z olbrzymią precyzją i idealnie spasowane.Współczesne motocykle są składane z wiekszymi luzami technicznymi (tłok-cylinder) i w takie Hondzie F6 dopuszczane jest (o ile pamiętam) 1l/1000 km.

Druga sprawa to chłodzenie. W starych olejakch przy normalnej jeżdzie nie ubędzie Ci oleju, ale pojeździj po autostradzie w jakimś gorętszym klimacie.

Obejrzyj końcówki tłumików, zobacz świece po dłuższzej jeździe - jak są suche i nie zaolejone, jak moto nie kopci przy odpalaniu i gwałtownym przyśpieszaniu to nie masz się czym przejmować.

pzdr
Było: Romet 50-T-1 '80; Junak M10 '62
Jest: Yamaha XJ650 '82 z 200kkm przebiegu; Yamaha XJ900 '94 funkiel nówka nieśmigana; SHL M11W puzzle


Ceną za zrealizowane marzenia jest zaprzedanie duszy diabłu...

pawel

Ok. Dzięki za info. Zmiana oleju pomogła.

konserwa

Wlanie gęstego oleju 20W50 przy lekko zużytym silniku zmniejsza jego zużycie. Gazowanie zimnego silnika (zaraz po zapaleniu), kręcenie pod czerwone pole zdecydowanie zwiększa jego konsumpcję przez silnik. Przy dużej prękości tłoka względem cylindra pierścienie nie są w stanie zgarnąć oleju. Pozostaje jeszcze sprawa uszczelniaczy zaworowych, przez króre olej może "uciekać" z silnika.

pawel

Olej pozostał ten o tych samych parametrach 10W40 zmieniłem tylko z Rapsol na Castrola. Gdzieś wyczytałem, że Rapsol nie do końca nadaje się do tzw. mokrego sprzęgła. Zmieniałem olej i zmieniłem na Castrola o tych samych parametrach i jest teraz dobrze. Bierze olej a nie jak poprzednio go łykał :)

mati_cze

Castrol też lubi znikać:) Wiem bo jeździłem na castrolu i kiedyś rozmawiałem z Dr. Kotletem (zorientowani wiedzą o kogo chodzi) doradził mi zmiane na jakikolwiek inny olej który nie będzie miał tendencji do ubywania. Teraz jeżdże na motulu i żeczywiście zużycie oleju zmniejszyło sie o ok 50%. Ale kto wie może zaleje coś innego przy kolejnej wymianie. Jeśli ktoś coś wie i mógłby polecić jakiś to chętnie poczytam.
Kim jestem? Jestem sobie:)

1977marcin

Witam
Proponuje wymiane uszczeniaczy zaworowych + sprawdzenie prowadnic zaworowych + sprawdzenie pierścionków
po tym zabiegu nie powinno byc problemów
Pozdrawiam

caprik

Cytat: mimo_ck w 25 Wrzesień 2009, 15:33:27
Z tym zużyciem różnie bywa.
Ogólnie teraz w nowych maszynach są dopuszczane takie normy, które kilkanaście lat temu kwalifikowały silnik do remontu.

Przykład - fabrycznie nowa TDM kumpla wzięła prawie 0,5 l na 1500 km.
Moja babcia z 200kkm przebiegu nie potrzebowała nawet symboliczej dolewki.

Technika produkcji się zmieniła.Stare japońce są składane z olbrzymią precyzją i idealnie spasowane.Współczesne motocykle są składane z wiekszymi luzami technicznymi (tłok-cylinder) i w takie Hondzie F6 dopuszczane jest (o ile pamiętam) 1l/1000 km.

Druga sprawa to chłodzenie. W starych olejakch przy normalnej jeżdzie nie ubędzie Ci oleju, ale pojeździj po autostradzie w jakimś gorętszym klimacie.

Obejrzyj końcówki tłumików, zobacz świece po dłuższzej jeździe - jak są suche i nie zaolejone, jak moto nie kopci przy odpalaniu i gwałtownym przyśpieszaniu to nie masz się czym przejmować.

pzdr


nie zgadzam się z kolegą. współczesne moto dzięki nowoczesnym materiałom inżynierskim, technologiom produkcji, obróbki, uszlachetniania powierzchni etc., posiadają "dokładniej spasowane silniki". prosty przykład - uzyskane zgodnie z opisaną drogą materiały cechują się niskim współczynnikiem rozszerzalności cieplnej, co gwarantuje stałość wymiarową w szerokim wachlarzu temperatur. zmniejszający sprawność silnika współczynnik tarcia wewnętrznego między tłokiem a cylindrem zmniejszono przez stosowanie odpowiednich powłok na powierzchni pracujących metali, użycie nowej generacji olei czy wprowadzenie jako standard niskich tłoków. można by dalej dywagować ale to nie temat z tego wątku.

wracając do shadowa C4, wydaj mi się, że takie zużycie nie jest jeszcze awaryjnym ale świadczy o znacznym wyeksploatowaniu moto (co raczej jest wątpliwe) lub zużytych uszczelniaczach zaworowych. Wykluczam inne niedociągnięcia wynikające z niedbałości właściciela jak wycieki, etc hehe,

pzdr


Samochody specjalne, wedle życzenia, wedle marzenia, projekt, wykonanie --- niebawem na własnym moto a tym czasem na 10-tce, pięknej z Akashi japonce :) ups zapomniałem o poczciwej i wiernej SU - gixer 1100 olejak w fazie metamorfozy :)