26 Listopad 2020, 10:31:25

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Zawory

Zaczęty przez RyZyK, 5 Maj 2012, 17:47:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

RyZyK

Duzo naczytalem sie w necie na temat tzw. regulacji zaworow, jako, ze po raz pierwszy posiadam 4t nigdy wczesniej sie z tym nie spotkalem i jest to dla mnie nowe.

Wiekszosc z was na pewno miala z tym stycznosc, wiec mam takie proste pytanie, po czym poznac, ze sa rozregulowane, podobniez moto nie chce zbytnio odpalac, slychac stuki, poza tym nie dowiedzialem sie za bardzo na necie i ciezko mi tez w swoim wlasnym motorze stwierdzic,bo nie nie wiem, czy sa czy nie sa i jak bylo wczesniej, a sprzedajacy zbytnio nie wiedzial, bo byl handlarzem.. czy sa one do regulacji, a jak nie teraz odrazu, to czy nie warto o tym pomyslec juz teraz lub za 200 km, rozmawialem z ludzmi, ktorzy rowzniez posiadaja taki sam, ze trzeba co jakies 3 - 4 tys, dzwonilem do serwisu Hondy, tam powiedziano mi, ze po 36 tys km jest dopiero regulacja, czytalem tez watek wczesniej, ze w sprawach mechaniki mozna pisac do Pitera tak?

Pozdrawiam
RyZyK

Jaszczur

Poszukaj książki serwisowej do swojego motocykla. Każda książka serwisowa podaje co ile kilometrów należy robić regulację zaworów i jakie powinny być luzy.
Co do oznak do słychać bardziej cykanie niż stuki.
Na tym filmiku mimo że jest to samochód ale słychać najlepiej cykające zawory http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=-Fu-x5nymp8

PS. Książki serwisowe:
http://www.motocykle.kielce.com.pl/forum/index.php/topic,312.0.html
http://www.motocykle.kielce.com.pl/forum/index.php/topic,236.0.html

Arek

Zależy jaki masz motocykl, np. w sportowych raczej tego nie bedzie słychać, ja np. mam 4 zawory dolotowe 0,01-0,02 poniżej dolnej granicy (luz się zacieśnia) i tego nie było słychać, natomiast odpalał raczej ciężko po dłuższych postojach ale też synchronizacja gaźników kulało, jak porobię wszystko to zobaczymy. Ogólnie własnie problem z wolnymi, spalaniem i odpalaniem, plus dźwięki to objawy ;)

RyZyK

szukalem serwisowki wieloktornie, nigdy nie moglem znalezc, honda fmx tez byla produkowana chyba tylko przez 3 lata i tylko w hiszpanii z tego co wiem, wiec moze dlatego, jednak posiada silnik od dominatora z jakimis tam mniejszymi przerobkami, od niego serwisa bez problemu sie znajdzie tylko powiedzcie mi gdzie pisze o tym :)





Najbardziej by mi zalezalo, aby podjechac do kogos, kto sie zna i by zobaczyl ogolnie.

Pozdrawiam
RyZyK

pablo

Luzy zaworów w tym moto  - ssące 0,10mm, wydechowe 0,10-0.12, i dobrze byłoby żebyś nauczył się sam to sprawdzać - to nic wielkiego, ten silnik to stosunkowo prosta(tradycyjna) konstrukcja i luzy zaworowe trzeba regulować co 6 tys. Pzdr.
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

RyZyK

a jak nauczyc sie samemu to sprawdzac :)?

Pozdrawiam
RyZyK

Arek

Rozebrać i patrzeć :D
Nie no najłatwiej jak masz serwisówkę bo jak trzeba coś rozebrać to dobrze jest spojrzeć co i jak sie rozkłada.
Jak coś polecam Ci książkę WKŁ "motocykle", tłumaczona z angielskiego Keitha Weighilla, jak dla mnie jest świetna ;)

RyZyK

wolalbym zeby na poczatek przepatrzyl ktos doswiadczonyd zisiaj na zlocie widzialem reklame tego -> http://bikerserwis.pl/ co sadzicie? mozna zaufac?

Pozdrawiam
RyZyK

pablo

Trzeba zdjąć pokrywę głowicy i ustawić wał w położeniu w którym wszystkie zawory są zamknięte (ułatwia to okienko w bocznej pokrywie silnika) potrzebny będzie szczelinomierz i wiedza gdzie go wsunąć ;)
Ale jeśli nie masz ochoty się z tym paprać to Bikerserwis jak najbardziej.
Pzdr
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

RyZyK

odebralem dzisiaj motorek z bikerserwis, narazie nie stwierdzam niczego dziwnego, wiec jestem zadowolony, polecam

Pozdrawiam
RyZyK