4 Grudzień 2020, 20:07:44

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



yamaha r6 '99 układ chłodzenia

Zaczęty przez Bienias, 19 Marzec 2012, 14:03:20

Poprzedni wątek - Następny wątek

Bienias

zaznaczam, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę pojazdów,

kupiłem moto, niestety nie bardzo działa układ chłodzenia, nie kręci się wiatrak na chłodnicy
zbiornik wyrównawczy był pusty - dolałem więc płynu do chłodnic (z rozpędu zalewając do pełna),

myślę skoro jest kreska low i high to chyba lepiej jej nie przekraczać,
odkręcam zbiorniczek, żeby odlać płynu i po odkręceniu śrub zbiorniczek sobie zwyczajnie spadł

wraz z nim pojawiły mi się 3 gumowe przewody, których przeznaczenia do końca nie jestem pewien
rysunek poglądowy:



cieńszy wężyk od zbiorniczka pasuje do połączenia z jednym z dwóch grubszych idących równolegle tak jakby od baku

z żadnego wężyka nic nie wyciekało, zostawiłem więc luźno wiszące i myślę co z tym dalej zrobić :)


do tego jak wcześniej wspomniałem, nie kręci się wentylator na chłodnicy, wtyczka jest wpięta, silnik grzeje się do prawie 100 stopni a efektu zero...

jestem wstępnie umówiony do mechanika na koniec tego tygodnia/początek przyszłego ale nie ukrywam, że fajnie byłoby zrobić parę km wcześniej niż po wyjeździe z warsztatu

z góry dzięki za wszelką pomoc ;)

Naitsabes

Wnioskując po podpisie masz GS500, a tam chłodzenie powietrzem :P

A teraz całkiem serio. Jeśli jesteś "totalnym laikiem" polecam Ci byś skoczył z tym do Motokliniki lub kogoś kto się na tym dobrze zna. To trzeba dotknąć, zobaczyć. Odradzam jakiekolwiek śmiganie bez chłodzenia!!!

Szczurkov

A ja dodatkowo odradzam grzebanie bez pojęcia, bo można tylko gorzej popsuć.
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

Arek

Spokojnie, zwykle wiatraki zaczynająziałać przy ok. 104-110*C, w drogowym motocyklu może być to troche niższa wartość, najlepiej sprawdzić na krótki wentylator czy działa.

A co do przewodów to tak to pisałeś że i tak nie widać nic. Do zbiorniczka wyrównawczego powinno iść odpowietrzenie - czasem w korku jest - rurka od i doprowadzająca, choćsą też różne konstrukcje.

Bienias

nie edytowałem jeszcze ustawień konta ;)
gs był w poprzednim sezonie

google znajduje mi podobny temat odnośnie tych wężyków na forum r1r6.pl
od ponad doby administrator nie raczył aktywować mi konta (mają ręczną aktywację użytkowników...)

doszedłem właśnie, że od ok. 105 dopiero załącza się wiatrak,
u mnie najwięcej było 100, ale człowiek zielony to i panikuje niepotrzebnie...

te 3 wężyki póki co sobie zostawiłem luźno zwisające (wydaje mi się, że tak było wcześniej)
na początku myślałem, że obieg musi być zamknięty, ale to raczej kwestia błędnego rozumowania,
tak jak piszesz Arek to pewnie odpowietrzanie

dzisiaj pojeździłem trochę, byłem na przeglądzie i temp. dochodziła gdzieś do 80 - 85 stopni więc chyba ok

sprawdzałem też płyn w chłodnicy po odkręceniu korka (na 100% zimnym silniku) płyn był praktycznie pod samym korkiem,
w sumie to dla bezpieczeństwa wolałbym wlać swój płyn (nie wiem czy tamten był zimowy, czy np. tylko woda demineralizowana), moto było niby garażowane, więc nie chciałbym, żeby mi coś zamarzło jak przyjdą przypadkowe przymrozki w nocy (trzymam teraz moto pod chmurką)

jak mówię, pytałbym o to na forum r1r6.pl ale nie wiem kiedy doczekam się na aktywacje konta

dlatego jeszcze 1 cenna rada byłaby bardzo mile widziana: jak spuścić płyn z układu chłodzenia?

ŁukaszFZ1000

Nie wiem jak w r6, ale spuszczanie płynu powinno być gdzieś koło pompy wody, tam bym szukał,pamiętaj żeby odkręcić wlew płynu przy spuszczniu
FJ1100->GSXR750->GSXR1100->TL1000R->CBR1000RR->ZX12R->SV1000S->ZZR1100->ZX10R>FZR1000EXUP>FZ1000

Arek

Jak masz serwisówkę to przeszukaj, najczęśniej jak dobry inżynier przemyślał to śrubka przy pompie wody jedna jest spustem (ma miedzianą podkładkę - charakterystyczna), a jeżeli nie ma takiej śrubki to spuszczasz z węża najniżej położonego.

Jaszczur

W tych wątkach znajdziesz linki do stron z serwisówkami.
http://www.motocykle.kielce.com.pl/forum/index.php/topic,312.0.html
http://www.motocykle.kielce.com.pl/forum/index.php/topic,236.0.html

W sprawie wymiany płynu tak jak koledzy pisali przeważnie polega na odkręceniu specjalnej śruby w pompie + odkręcenie wlewu płynu chłodniczego i zdjęciu jednego z wężyków w zbiorniku wyrównawczym. 
Drugi sposób partyzancki zdjąć waż odchodzący od chłodnicy ciężko go zdjąć i założyć ;)

Powyżej wysłałem Ci linki do wątków na forum z linkami do książek serwisowych na pewno łatwiej będzie Ci znaleźć magiczną śrubkę :)