27 Wrzesień 2020, 05:19:05

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



1199 Panigale

Zaczęty przez pablo, 30 Grudzień 2011, 12:11:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

pablo

W przyszłym sezonie powinien bez problemu zmieść konkurencję SBK ;D
http://www.1199panigale.ducati.com/en/
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

Kuba`125

Oj tak wspaniale wyszedł im ten model ,choć mnie w nim boli jedna rzecz , dlaczego zastąpili te przepiękne wydechy pod zadupkiem ,tym czymś na dole  :(.  Mimo wszystko i tak jest fenomenalny,  z pewnością  wyprostuje całą konkurencję w SBK ;D .
Dziewięć pięć czteRRy ;D

pablo

Obniżenie środka ciężkości, sprawy wizualne są drugorzędne. Poza tym sam miód - 195 KM przy 164 kg na sucho, i wreszcie napęd rozrządu łańcuchem  ;D
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

Arek

Hehe, no jak już zastąpili pasek łąńcuchem to znaczy że model jest bardzo ważny i został 100% nastawiony na sport :D Ja też jestem zachwycony, przede wszystkim wyglądem, zresztą w 1198 też się kochałem.....

Nie wiem dokładnie Pablo, ale obiło mi sie o uszy że Panigale w WSBK pojawi sie dopiero w sezonie 2013, natomiast w 2012 będzie śmigać w Stockach 1000. Jak nie będzie problemów z nadmierną sztywnością ramy jak w GP11 to powinien być udany debiut (i z obecnością utalentowanych jeźdzców)

smx

27 Marzec 2013, 01:08:06 #4 Ostatnia edycja: 27 Marzec 2013, 01:26:14 by smx
najciekawsze w tym modelu sa wymiary silnika, stosunek skoku do srednicy, jest to konstrukcja mocno ponadkwadratowa , ze swoimi 112x60,8mm, bije dotychczasowego rekordziste, tez ducati; DESMOSEDICI z 86x42,56.wieksza srednica tloka daje wieksza srednice zaworow, natomiast mniejszy skok to mniejsza predkosc tloka; 19,5 m/s, przy 13.800 obrotach mocy maxymalnej (za gorna granice przyjmuje sie 27m/s w jednostkach wyscigowych), a co za tym idzie mozliwosc zwiekszenia predkosci obrotowej silnika,i dalszy wzrost mocy/momentu, ale rowniez wieksza niezawodnosc (przeglady co 12 000km) .. same kozysci, dalczego wiec do tej pory nie bylo takiego silnika?
problem pojawia sie kiedy prubujemy spalic mieszanke w tak rozleglym cylindrze, stad np w silnikach 2t tzw squish w glowicy, i dlatego tez 500cc t2 ni emaja 2x wiecej mocy od 250...wyprzedzenie zaplonu  powoduje to slabsza reakcje na gaz (np bmw s1000rr ze swoim 80x49,7 przejawia ten problem w WSB), ducati pokonalo te problemy za pomoca elektroniki

a co do skutecznosci PANIGALE w WSB, to ni ejestem przekonany co do skutecznosci ich filozowi 'moc ponad wszystko', mimo mojej ogromnej sympatii do modelu D16,  nie obronil on tej filozofi w GP, warto przypomniec iz DUCATI zastosowalo  'screamera' w v4, wlasnie dla uzyskania wiekszej mocy max, kiedy big bang od lat jest rozwiazaniem dajacym duzo lepsza trakcje, choc porazka ducati w gp miala wydaje mi sie jednak wiecej wspolnego z podwoziem, rozklad mas ukladu v4 okazal sie trudny i z podsterownoscia motocykla potrafil sobie poradzic tylko STONER, choc mimo iz nie przepadam za Rossim, to pewnie sporo jest prawdy w tym iz ducati nie bylo skore do zmian w takim stopniu jak japonska konkurencja ( mozliwe ze zabraklo im kasy po zaplaceniu rossiemu za jazde tym motocyklem), swoja droga niefajne to musialo byc dla Rossiego, ktory przeciez 'uciekl' z hondy ktora miala najlepszy motocykl, wlasnie dlatego iz wierzyli oni w doskonalosc  maszyny, bagatelizujac role kierowcy