21 Październik 2020, 08:57:29

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Jaki Olej?

Zaczęty przez damiansiwy1, 5 Grudzień 2012, 00:54:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

ciepel

30 Maj 2013, 22:31:05 #15 Ostatnia edycja: 30 Maj 2013, 22:34:24 by ciepel
wiem wiem :) teraz nie mam na nic czasu - nawet na jazdę. w czerwcu zacznę zabawę.
Problem w tym ze wcześniej wszystko działało dobrze, problemy zaczęły się w tym sezonie dopiero, pomimo ze jedyne co z mechaniki robiłem to wymiana świec.
jakby coś mail lub: 600 685 991

pat

Tak w temacie oleju to jest jeszcze kwestia marki, ja osobiście po tym co czytałem to z Motula zrezygnowałem nie dlatego że sam Motul jest zły ale dlatego że łatwo trafić na podróbkę... W zależności od marki spalanie oleju potrafi mocno się wahać na tym samym moto i przy tym samym kierowcy od prawie nic na 1.000km do prawie litr na 1.000km więc trzymam kciuki żeby to był tylko problem oleju a nie nic poważnego bo tak czy siak doświadczona maszyna trochę oleju spalić musi...

Przy okazji przypomniała mi się historia mojego kumpla fakt chodziło o samochód Opel Vectra (nie pamiętam z jakim silnikiem, chyba 1,8 benzyna ale może się mylę) w każdym razie dolewał litr oleju na 1.000km przy przebiegu (oryginalnym) około 150.000km  samochód sprzedawał ze 3 lata temu z przebiegiem 215.000 (ciągle dolewał litr na 1.000) i nie miał żadnego problemu z silnikiem przez kilka lat jak miał samochód, samochód ponoć ciągle jeździ i bez żadnych problemów z silnikiem... ponoć ten typ tak ma :)
Żyje się po to żeby jeździć... Jeździ się po to aby żyć...

spaw

1l na 1000km? to przecież 100ml na 100km!
Czy to aby na pewno nie jest 2T? :D
tel. 512-120-906

werholt

Znajomy ma virago 1100 ze sporym przebiegiem i tez leje ok 1l na 1000 km . Widać to normalne . Polewa 20w40 castrola .
.. jeszcze nigdy tak nie było , żeby jakoś nie było ..
(J.Szwejk)

ciepel

jak szukałem o tym dużo to w niektórym XV1100 nic nie pali, niektórym 100-200ml na 1000km. może trzeba zacząć grzeczniej jeździć ;)

Spotkałem się raz z komentarzem ze komuś spalanie tez skoczyło ponad na ponad litr po zmianie oleju z 10w40 na 20w50, wiec mam nadzieje ze to od tego (chociaż nikt nie wspomniał czy wróciło do normy po powrocie). może lepiej w te stronę nie mieszać.


Cytat: spaw w 31 Maj 2013, 15:01:36
1l na 1000km? to przecież 100ml na 100km!
Czy to aby na pewno nie jest 2T? :D


idealnie 1:50 z paliwem :) ale można się przyzwyczaić i dolewać szklankę przed każdym wyjazdem ;D
jakby coś mail lub: 600 685 991


smx

zwykly pomiar cisnienia nie wskazuje miejsca utraty cisnienia, a nie musi nim byc tlok/pierscienie, mamy jeszcz zawory, uszczelke glowicy..pomiar utraty cisnienia (engine leakage test) powie nam o wiele wiecej
w przypadku braku urzadzenia do testu, wlanie 100tki oleju do cylindra moze byc pomocne, jesli cisnienie sie zwiekszy to duza szansa ze to wlasnie tlok/pierscienie sa winne