18 Wrzesień 2020, 21:47:31

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



CBR600F4-Opinie

Zaczęty przez Kuba`125, 8 Sierpień 2011, 01:32:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kuba`125

Witam jak w temacie proszę opinie ,najchętniej użytkowników ,lub kogoś kto miał bliższy kontakt z tym moto.Z tego co się dowiadywałem to jest to idealne moto na początek przygody z większą maszyną ,świetnie nadaje się do dalszych wypadów,ale i osiągi jak na sportowo-turystyczny motocykl są bardzo przyzwoite ,jedyna rzecz jaka nawala to napinacz rozrządu i tyle w temacie :o (jedyna rzecz o jakiej słyszałem i o jakiej mówili mi przypadkowo spotkani użytkownicy)-czyli teoretycznie jest bezkonkurencyjna w swojej klasie . Spalanie ponoć na poziomie 7 litrów ,czyli jak na tę pojemność i parametry nie ma tragedii..Szczerze mówiąc ,jeżeli będę się przesiadał na większe moto, na tę chwilę pod uwagę biorę tylko F4 ,ale chciałbym się jeszcze coś więcej o niej dowiedzieć .Na forum są osoby,które użytkują ten sprzęt ,więc bardzo prosiłbym bym je i nie tylko o jakieś spostrzeżenia na co patrzeć oglądając ten model itp itd,oczywiście każda podpowiedź będzie dla mnie cenna, z góry dziękuję i pozdrawiam :)
Dziewięć pięć czteRRy ;D

PatrykoD

24 Październik 2011, 10:24:20 #1 Ostatnia edycja: 24 Październik 2011, 18:31:00 by PatrykoD
Ja jako, że od pewnego czasu jestem posiadaczem F4i, co prawda nieco przerobionej i modelu z tym "i" na końcu, czyli wersji wtryskowej, mogę Ci ją polecić, mimo, że nie zrobiłem nią jakichś wielkich tras. Lecz jeśli chcesz go mieć jako turystyka no to nie wiem czy to się uda gdyż po 30-40 minutach jazdy zaczyna być niewygodnie. Z motocyklem turystycznym ona zbyt wiele nie ma wspólnego, potwierdza to kolejna wersja jaką jest F4iS, czyli F4iSport, gdzie masz wtrysk, dzieloną lampe na przodzie i dzieloną kanape z tyłu. Lecz również są zwykłe f4i na wtrysku, z dzieloną lampą z przodu lecz z normalną dużą kanapą. CBR f4. może i ma coś w sobie z turystyka, no ale moim zdaniem jest to tylko ta duża kanapa. Pozycja za kierownicą też jest pochylona , kierownica ustawiona pod pewnym kątem, pozycja pasażera także pochylona. Więc jest to w 95% motocykl sportowy. Jeśli na prawdę chcesz jeździć często w dłuższe trasy to szukałbym czegoś innego, czegoś typu Fazer. A jeśli chcesz to zapraszam do siebie, zobaczysz sobie Cebre, przymierzysz się, ocenisz sobie itd. Tylko tak jak mówię, ja mam troszki przerobiony motocykiel więc rozumiesz... ;)

Szczurkov

24 Październik 2011, 18:15:18 #2 Ostatnia edycja: 24 Październik 2011, 20:30:31 by Szczurkov
Do turystyka to wszystkim CBRką bardzo daleko..  Osobom które rozróżniają tylko "ścigacze" proponuję poczytać np tutaj: http://omko.pl/artykul/135/rozne-typy-motocykli-charakterystyka
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

Kuba`125

Tak tylko F4i i F4 to motocykl klasy szoso-turystycznej i wszyscy je sobie na ogół chwalą ,wiadomo ,że to nie Fazer czy CBF ,ale na pewno nie przecinak typu 600RR.Jak oglądałem z bliska F4 to powiem szczerze ,że motocykl wydał się bardzo przyjemny ,pozycja wygodniejsza od typowego sporta , no i na tor też tym można śmiało wyskoczyć ;D.
Patryk dzięki za odpowiedź i propozycję  :) , jak u ciebie ze spalaniem?
Dziewięć pięć czteRRy ;D

PatrykoD

Spalanie w okolicach 6-7 litrow mniej więcej ;)

Arek

Cytat: PatrykoD w 24 Październik 2011, 10:24:20
Ja jako, że od pewnego czasu jestem posiadaczem F4i, co prawda nieco przerobionej i modelu z tym "i" na końcu, czyli wersji wtryskowej, mogę Ci ją polecić, mimo, że nie zrobiłem nią jakichś wielkich tras. Lecz jeśli chcesz go mieć jako turystyka no to nie wiem czy to się uda gdyż po 30-40 minutach jazdy zaczyna być niewygodnie. Z motocyklem turystycznym ona zbyt wiele nie ma wspólnego, potwierdza to kolejna wersja jaką jest F4iS, czyli F4iSport, gdzie masz wtrysk, dzieloną lampe na przodzie i dzieloną kanape z tyłu. Lecz również są zwykłe f4i na wtrysku, z dzieloną lampą z przodu lecz z normalną dużą kanapą. CBR f4. może i ma coś w sobie z turystyka, no ale moim zdaniem jest to tylko ta duża kanapa. Pozycja za kierownicą też jest pochylona , kierownica ustawiona pod pewnym kątem, pozycja pasażera także pochylona. Więc jest to w 95% motocykl sportowy. Jeśli na prawdę chcesz jeździć często w dłuższe trasy to szukałbym czegoś innego, czegoś typu Fazer. A jeśli chcesz to zapraszam do siebie, zobaczysz sobie Cebre, przymierzysz się, ocenisz sobie itd. Tylko tak jak mówię, ja mam troszki przerobiony motocykiel więc rozumiesz... ;)




Chłopie nie porównuj psa do oryginału bo różnica jest kolosalna, i trochę ogarnij myśli bo piszesz bzdetki.

Mimo że piszą że F4 fajny sprzęt na początek, bo liniowo oddaje moc, bo nie jest nieobliczalny, bo dobre podwozie itd. ale nie zapominajcie że to nie jest motocykl sportowo - turystyczny tak pisał dobrze Szczurkov, tylko on jest motocyklem sportowym NA SWOJE CZASY, i jako taki został zaprojektowany, nikt nie miał na myśli nawet turystyki.

Co do motocykla - trasy dłuższe owszem można, ale najlepiej trasy i to nie tempem 80-90, jeżeli nie jesteś otyłym dzieckiem neo to spokojnie za kierą wytrzymasz 4h, ja osobiście po 500km i ok. 6h za siodłem bo sporo błądziliśmy 2 dni czułem nadgarstki i bardziej kręgosłup, d**a też ucierpiała, ale 2h i 200km nawet nie poczujesz.
CO do jazdy to owszem moc oddaje liniowo, ale nie łudziłbym sie że jest do do opanowania dla początkującego.....Jeżeli przesiadasz sieze 125 i masz sporo olejku w głowie to raczej dasz radę, ja po przesiadce z SV-a mam wrażenie jakbym przesiadł sie właśnie ze 125 na 600, dla mnie osobiście mocy jest nadto dla początkującego. same fakty to niespodziewane wstawanie na gumę i wheelie ze slidem jednocześnie, ale może tylko dlatego że ważę niecałe 60kg. Podwozie też sportowe, raczej trzepie i stabilnie w zakrętach niż wybieranie nierówności.
Co do awaryjności to też sporo czytałem i napinacze+łańcuszki, ale reszta jak najbardziej ok, oczywiście jeżeli moto zadbane ;)

Tyle ode mnie - użytkownika F4 '99 Pc35 & LeoVince SBK with DB Killer 8) 8)

Kuba`125

Tak tylko , w tamtych czasach Honda w klasie 600 nie miała typowego sporta, była tylko F4 ,dopiero później wszedł typowy przecinak F4i Sport i 600RR(chociaż i F sport i pierwsze 600 RR miały minus w postaci przedniego zawieszenia,600RR dostało typowo sportowe dopiero w 2005 ). Dzięki za opinie:) .

Dodatkowo link
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR_600F
Dziewięć pięć czteRRy ;D

PatrykoD

Arku, nie mam pojęcia gdzie wyczytałeś w moim poście, żebym porównywał psa do seryjnego motocykla. Nie porównuje, a nawet zaznaczyłem, że może przyjechać do mnie zobaczyć f4i tyle, że ja mam przerobiony więc za wiele się nie dowie tego co by go interesowało. Napisałem też, że w 95% jest to motocykl sportowy (f4-f4i). Dlatego w 95% gdyż wychodziła także wersja jeszcze bardziej usportowiona wizualnie i jeśli chodzi o komfort F4i Sport.

Co do opanowania maszyny, wszystko zależy od człowieka bo jeden nauczy się w 5 minut, drugi w rok, a trzeci w ogóle jej nie wyczuje. Ja po przesiadce ze skuterków, przywiozłem Cebre do domu, na drugi dzień wsiadłem, odpaliłem i jeździłem normalnie, płynnie ruszałem, dobrze operowałem biegami czy to przy przyspieszaniu czy zwalnianiu, nie miałem zbytnio problemów z niczym, i obrotomierza także :) Więc tak jak mówię, jak masz do tego smykałkę, jeśli będziesz wiedział czego możesz się spodziewać po maszynie to nauczysz się motocykla w pare dni, moim zdaniem nie ma na to innej zasady.

Arek

Spoko, nie mogłem jakoś skleić Twojego postu w głowie.

Co do opanowania to płynnie ruszać to i hamować to może laik i na S1000rr,opanowanie to prędkości w zakrętach i radzenie sobie z końcówką obrotomierza, zresztą miszczów prostej mamy ogrom, także to pojęcie ma swoje podstawy.

Kuba`125

26 Październik 2011, 21:55:00 #9 Ostatnia edycja: 26 Październik 2011, 21:57:16 by Kuba`125
Arek a tobie twoja ile pali ?
Dziewięć pięć czteRRy ;D

Arek

Jeżdzę 90% trasa i gdzieś10 miasto, przy średniej przelotowej ok. 120-130 niecałe 4,9-5,1 przy 150 5,3l. Myślę że po synchronizacji i ogarnięciu przez zimę jeszcze coś sie urwie ;)