4 Grudzień 2020, 07:43:28

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.

wciskanie sprzęgła

Zaczęty przez Bienias, 2 Sierpień 2011, 11:30:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

Bienias

jestem laikiem w sprawach mechaniki, nie będę ukrywał :D
oglądając różne filmiki na youtube (moje drugie po własnym doświadczeniu źródło wiedzy na temat prowadzenia motocykla) widzę, że ludzie różnie używają sprzęgła tj.
jedni wciskają je do końca całą łapą, inni np. 2 palcami

osobiście zakorzeniła mi się już technika jazdy z 2 paluchami na obu klamkach
przy czym o ile przy hamulcu wydaje mi się to dobrym i bezpiecznym wariantem (nagłe hamowanie nie wymaga ułamków sekund na przełożenie palców z manetki na klamkę),
to przy sprzęgle mam już spore wątpliwości.
Jeśli chodzi o zmianę biegów wykonuję to w ten sposób, że wywieram lekki opór na dźwignię, wciskam lekko sprzęgło do momentu aż bieg wskoczy pod lekkim naporem stopy i puszczam sprzęgło
przy redukcji w zasadzie identycznie tylko dochodzi albo lekka przegazówka albo delikatne puszczanie sprzęgła, żeby nie było szarpnięcia

ogólnie klamka sprzęgła chodzi u mnie w minimalnym zakresie
podobnie przed ruszeniem, gdy już mam zapięty bieg, klamkę dociskam tylko do połowy (dalej blokują już 2 pozostałe na kierownicy palce)

i teraz pytanie związane z moją dość ubogą wiedzą mechaniczną:
czy takie niepełne wysprzęglanie jest ok z mechanicznego punktu widzenia?

na chłopski rozum skoro biegi wchodzą gładko to wszystko wydaje się być ok, ale bardzo chętnie poczytam opinie ekspertów na ten temat ;)

(ogólnie nie byłoby tematu, gdyby nie filmiki na youtube o których wspomniałem, gdzie widzę jak niektórzy wciskają sprzęgło do oporu...

Rufus