4 Grudzień 2020, 01:33:00

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Sissy bar inaczej czyli oparcie kierowcy.

Zaczęty przez denwer, 12 Lipiec 2011, 23:25:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

denwer

Co poniektórzy już wiedzą że powoli przymierzam się do wyjazdu "chinolem" do Heilbronn. Z tego tytułu już od jakiegoś czasu próbuję uposażyć moto tak aby podróż przebiegła jak najmniej męcząco i jak najbardziej bezpiecznie. Jako że ostatni długi wypad (ponad 500km za jednym zamachem) spowodowała bule w plecach stwierdziłem że skombinuję sobie oparcie kierowcy (a co :P ). Szukałem szukałem i nic nie znalazłem do mojego moto więc wykombinowałem że sam sobie takowe zmajstruje. Po kilkudniowym planowaniu i przemyśleniu zacząłem zakupy i szperanie w moich "skarbach" na zapleczu:
1 płaskownik z nierdzewki 35mm/4mm/ileś tam (ponad 800mm) - 12zł
4 śruby ozdobne ocynk - około 5zł
rurka aluminiowa 15mm/1000mm - około 7zł
8 podkładek - ze skarbów
stare oparcie - ze skarbów
materiał skóro-podobny - 10zł
pineski ozdobnie - około 3,5zł
nakrętki do drewna - ze skarbów

Oparcie starego krzesła rozłożyłem na czynniki pierwsze i zostawiłem gąbkę i sklejkę.
Na sklejce rozrysowałem wymiary i zabrałem się do cięcia i szlifowania:








z gąbki wyciąłem taki sam kształt jak ze sklejki (miałem jeszcze cienką gąbkę z zaplecza)





i umieściłem je w foli pakowej.




Folia ma zapobiegać nasiąkaniu gąbki podczas deszczu jak przemoknie pseudo skóra.

Powierciłem w odpowiednich miejscach sklejki otwory na mocowanie i powbijałem nakrętki z kolcami (sprytny wynalazek)





Płaskownik przepiłowałem na pół i wstępnie zagiąłem na końcach (mocowanie miało być pod kanapą pasażera)


Parę pomiarów, przycinań i wierceń później płaskownik zaczął nabierać kształtów


Żeby całość nie wyglądała jak od Edka ze stodoły w ruch poszedł papier ścierny i ponad godzinna polerka (wstępnie 240, 600, wykańczająco 1200, 2500, automax)




Z zakupionej sztucznej skóry wykonałem pokrowiec. Pierwszy raz życiu zasiadłem przy maszynie do szycia i ...
I udało mi się uszyć coś w miarę ładnego :) .




Pierwsza przymiarka wypolerowanego mocowania i oparcia








Niestety okazało się że pasażer odczuwa lekki dyskomfort ponieważ oparcie styka się z udami. Ja jako kierowca też miałem do tego oparcia trochę za daleko. Więc dodałem tulejki przesuwające oparcie w stronę kierowcy (te co są na zdjęciu są przydługie - 4cm, planuję je zmienić na 2-2,5cm). Przy okazji dodałem dwa guziki co by oparcie nie odróżniało się bardzo od oryginalnego tylnego i dół przez który wkładałem sklejkę i gąbkę zabiłem ozdobnymi pineskami.








Oparcie wyszło mnie około 40zł + czas + odzysk ze skarbów.
Wydaje mi się że jak ktoś ma chociaż trochę żyłki do majsterkowania to może sobie takie oparcie zmontować sam a nie wydawać 300-500zł na "fabryczne".
Opis ten wykonałem specjalnie dla takich właśnie majsterkowiczów.
Powodzonka w upiększaniu swoich maszyn.

Denwer.







Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

jaszczur

Nie wiem dlaczego ale jako pasaże bym nie wsiadł. W przypadku np. dzwona to nie chciał bym się nadziać na ten dwu zębny widelec.
Przeważnie oparcia są składane. Przemyśl czy nie warto tego oparcia przerobić na składane.
Sklejkę można zabezpieczyć kilkoma grubymi warstwami lakieru wodnego.
Mimo wszystko szacun za wykonanie :)

denwer

Składane oparcie widziałem jedynie u Czopera. wszystkie jakie dane mi było oglądać na alledrogo są montowane na stałe tak jak moje. Jak zmniejszę tulejki do 2cm to automatycznie do płaskowników zbliży się oparcie które jest od nich wyższe.
Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

Szczurkov

No Denwer rzeczywiście można stracić cochones. Pasażer musi być odważny  ;)
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

denwer

EEe tam. Bez perduł. Tamto miejsce jest przeznaczone dla dziewczyn :)
Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

pat

Fajna robota i fajnie że dałeś opis, może komuś się przyda w przyszłości
Żyje się po to żeby jeździć... Jeździ się po to aby żyć...

jaszczur

Cytat: denwer w 13 Lipiec 2011, 00:35:49
EEe tam. Bez perduł. Tamto miejsce jest przeznaczone dla dziewczyn :)

Nie zabieraj takich ze sztucznym biustem żeby się nie nadziała i nie przebiła woreczków ;)

MarcinKielce

No no Denwer, RESPECT. Kawał dobrej roboty. Niech sobie mówią co chcą a mnie się podoba :) Fajnie wygląda, oby jeszcze lepiej się sprawdzało, wtedy patent i produkcja na szeroką skalę :):):)
---Nie ważne czym jeździsz. Ważne jak tym jeździsz.---