19 Wrzesień 2020, 05:53:19

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.

kompaktowy aparat, jaki?

Zaczęty przez Fafik, 2 Czerwiec 2011, 02:21:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

Fafik

wiem że kilka osób robi fajne forki i zna się na sprzęcie fotograficznym.

Szukam aparatu kompaktowego, który będzie zajmował mało miejsca i robił przystępne zdjęcia (kompletnie nie znam się na ustawieniach przysłon, czułościach, nasyceniu itp itd ) najczęściej w trybie AUTO :)

jestem zainteresowany zakupem czegoś takiego: PANASONIC DMC-TZ20

warto kupić? czy lepiej wybrać modele tańsze np tz10?

A może coś innego?

dzięki za odpowiedz
moja ciuchcia :)

Na drogach pełno jest szaleńców, pchają się na trzeciego, jeżdżą jak wariaci.....naprawdę......czasem aż ciężko ich wyprzedzić...:)

Naitsabes

Osobiście mam DMC-TZ5 (nie wiem jakie są różnice między TZ 5, a 10 czy 20). Został polecony przez znajomego. Sprawuje się wyśmienicie - Z resztą obiektyw Leica o dość szerokokątnym obiektywie jak na ten rozmiar aparatu kiczem nie zalatuje ale specjalistą też nie jestem. Sprawdź czym się te modele dokładnie różnią i wtedy zdecyduj czy dopłacić. Wujek google mi mówi, że TZ20 ma 24mm obiektyw, 16x zoom optyczny, a TZ5 28mm 10x zoom optyczny. Te droższe pewnie nagrywają już w HD itp. itd. Któreś tam znów mają dotykowe ekrany ale to uważam za zbędny bajer. Jak chcesz mogę przynieść na jakieś spotkanie to sobie obczaisz.

sacrificial

Miałem ostatnio w szkole lekcję na temat aparatów :)
Nie zwracaj jakoś specjalnie uwagi na Megapiksele. Widzę że całkiem całkiem sumkę masz na ten cel i sądzę, że 10mpx wystarczy. Patrz tylko na zoom optyczny, bo cyfrowego szkoda używać, po prostu traci się na jakości fotek. Jeżeli chodzi przede wszystkim o zdjęcia to wybierz model, w którym do wideo się nie przyłożyli (szkoda ładować kasę w coś czego się nie będzie używać).