22 Październik 2020, 01:12:23

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Jak odpowietrzyc sprzeglo?

Zaczęty przez blaz, 6 Kwiecień 2011, 22:38:37

Poprzedni wątek - Następny wątek

blaz

Witam
Mam problem z odpowietrzeniem sprzęgła w mojej hondzie.
Układ był całkowicie rozebrany i płyn nie chce się ruszyć ze zbiorniczka.
Może coś podpowiecie...
z góry dziękuje
Błażej Wawszczyk

ŁukaszFZ1000

Pociągnij przez odpowietrznik przy zacisku aż pojawi się płyn,przerabiałem temat parę dni temu, u mnie pomogło,tylko się nie zachłyśnij ;D
FJ1100->GSXR750->GSXR1100->TL1000R->CBR1000RR->ZX12R->SV1000S->ZZR1100->ZX10R>FZR1000EXUP>FZ1000

jacu

ja to robię "od tyłu" kup sobie strzyawke i wężyk i próbuj
GG 4875121

Szczurkov

Robisz tak:
1. Zakładasz wężyk 30cm na odpowietrznik wysprzęglika. Drugi koniec do pustej butelki (dbamy o środowisko).
2. Bierzesz klucz płaski 8kę.
3. Pompujesz klamką raz dwa trzy i ten trzeci raz trzymasz klamkę przy manetce.
4. Odkręcasz delikatnie śrubę odpowietrznika 8ką i patrzysz jak ucieka powietrze i troszkę płynu.
5. Zakręcasz śrubę odpowietrznika i puszczasz klamkę.
6. Ubytek płynu uzupełniasz do rezerwuarku na kierownicy.

Punkty 3 do 6 powtarzasz, aż uznasz że powietrza już nie ma. Tak samo odpowietrza się hamulce z tym, że tam proces jest kontynuowany do momentu aż "klamka stwardnieje".
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

dugi

tak jak pisze Lukasz-musisz pociagnac przez odpowietrznik

blaz

Cytat: Szczurkov w 10 Kwiecień 2011, 11:12:38
Robisz tak:
1. Zakładasz wężyk 30cm na odpowietrznik wysprzęglika. Drugi koniec do pustej butelki (dbamy o środowisko).
2. Bierzesz klucz płaski 8kę.
3. Pompujesz klamką raz dwa trzy i ten trzeci raz trzymasz klamkę przy manetce.
4. Odkręcasz delikatnie śrubę odpowietrznika 8ką i patrzysz jak ucieka powietrze i troszkę płynu.
5. Zakręcasz śrubę odpowietrznika i puszczasz klamkę.
6. Ubytek płynu uzupełniasz do rezerwuarku na kierownicy.

Punkty 3 do 6 powtarzasz, aż uznasz że powietrza już nie ma. Tak samo odpowietrza się hamulce z
tym, że tam proces jest kontynuowany do momentu aż "klamka stwardnieje".



Wszystko ok ale jak cokolwiek chce lecieć, wydaje mi się że jak się nie pociągnie od tyłu to nic z tego :-)
Błażej Wawszczyk

jaszczur

11 Kwiecień 2011, 11:06:16 #6 Ostatnia edycja: 11 Kwiecień 2011, 11:08:31 by Jaszczur
Ja osobiście nie preferuje pompowania klamką gdyż łatwo można zapowietrzyć jeszcze bardziej :).
Zasikam klamkę na około 50% następnie ją w takim położeniu przywiązuję kawałkiem sznurka.
Dopiero wtedy podpinam wężyk z żanetą - medyczne określenie dużej strzykawki pani w aptece wie o jaką chodzi, wężyk też kupuje w aptece taki, którym łączy się kroplówkę z  wenflonen :).
Odkręcam śrubkę spustową i strzykawką ściągam płyn, odpowietrzam.

PS. Dobrze mieć dwie żanety, wężyk do wentlonu jest zakończony specjalnym końcówką dzięki, której szybko można zmienić strzykawkę jak się jedna napełni :)

Arek

Można jeszcze wtłoczyć płyn od dołu, bardzo skuteczna metoda, tylko uważać trzeba co by na lakier nie rozpryskało się  ;)