25 Listopad 2020, 16:26:34

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Zaczynam poszukiwania cruisera

Zaczęty przez azrael88, 30 Marzec 2011, 13:03:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

azrael88

Na przełomie kwietnia i maja chcę kupić kolejne moto. Tym razem będę celował w pojemności 800 wzwyż. Szczególnie uwagę zwróciłem na vulkana 900 i draga 1100. Chociaż jak się zdarzy ładny vtx to tez nie pogardzę :)

Nieprzekraczalna kwota, którą będę mógł wyasygnować na takie cacko to 20000 plnów, rocznikowo maszyna powinna być powyżej 2000r, w górnej granicy cenowej raczej ubrana (gmole, oparcie, stelaże na sakwy).

Sezon niebawem ruszy pełną parą więc info daję nieco wcześniej. W pierwszej kolejności wołałbym kupić od kogoś z forum lub Waszych znajomych, dopiero potem allegro i komisy.

P.S. Macie jakieś doświadczenia z komisem/sklepem na 1 maja?
P.P.S. Jednocześnie z kupnem będę sprzedawał virago 535, rocznik 95, licznik 35000, kompletnie ubrana, serwisowana w ASO. Może znacie kogoś chętnego na taką maszynę.

jaszczur

30 Marzec 2011, 13:11:18 #1 Ostatnia edycja: 30 Marzec 2011, 13:39:25 by Jaszczur
Jak będziesz szukał to szukaj też maszyny z dużą szyba nie "uniwersalną". Docenisz ją jak będzie wiało i będziesz chciał jechać powyżej 130km/h. W deszczy też się dobrze sprawdza w szczególności jak jedziesz za samochodami. Co co sakw to rozważ może znajdziesz kufry ja bym teraz kufrów na sakwy nie zamienił. Bagażnik też się czasami przydaje jest do czego namiot przymocować albo kask.
Yamaha jest droższa od Hond.
Z Hondy zastanów się nad modelem VT 1100 SABRE SHADOW np: http://allegro.pl/honda-vt-1100-shadow-2003-sabre-okazja-i1523097783.html

azrael88

Jaszczur, dzięki za sugestie. Wszystkie moje wymagania spełnia na przykład kawasaki nomad albo yamahy w wersji tourer, tylko że te w tej cenie będzie ciężko dostać.

W każdym razie, gdyby ktoś z Was wiedział o maszynie, która sie kwalifikuje pod moje potrzeby opisane wyzej to będę wdzięczny za info.

jaszczur

Napisałem Ci czym ja się sugerowałem zmieniając motocykl. Najwięcej później kosztują dodatki. Pomyśl też jak Ci wystarczy kasy na zmianie siedzisk. Ja za komplet zapłaciłem z przesyłka 600zł ale mam nowe obicia, inaczej wyprofilowane, pasażer poszerzone siedzisko i oparcie i wkładki żelowe dla mnie i pasażera. Inwestycja warta swojej ceny. Nie boli mnie teraz dupa i krzyż.

tomekmajesty

komis na 1 maja ma moto wykupione z ubezpieczalni, więc chyba wiemy o co chodzi >:(
polecam tereny wielkopolski, ślaska, szczecina, tam mają czasem super sprzęty z niemiec, mozna naprawdę coś utrafić, tym bardziej, że słyszę tam zmiana mody na golasy nastąpiła już rok temu więc ceny cruiserów spadły a czasem mają symboliczne przebiegi
go your own way

azrael88

Cytat: tomekmajesty w 30 Marzec 2011, 23:48:50
komis na 1 maja ma moto wykupione z ubezpieczalni, więc chyba wiemy o co chodzi >:(
polecam tereny wielkopolski, ślaska, szczecina, tam mają czasem super sprzęty z niemiec, mozna naprawdę coś utrafić, tym bardziej, że słyszę tam zmiana mody na golasy nastąpiła już rok temu więc ceny cruiserów spadły a czasem mają symboliczne przebiegi


Odnośnie 1 Maja, to pewna informacja?

Wiem, że na śląsku jest sporo dobrych okazji, ale nie ukrywam że najwygodniej byłoby kupić coś na miejscu.

jaszczur

31 Marzec 2011, 11:45:26 #6 Ostatnia edycja: 31 Marzec 2011, 11:50:53 by Jaszczur
Cytat: azrael88 w 31 Marzec 2011, 11:16:09
Odnośnie 1 Maja, to pewna informacja?

Oglądałem ostatnio motocykle i mogę powiedzieć że jest cześć motocykli, które widać że są po szlifie nawet dla mniej wprawionego oka jak moje.
Typowy przykład  http://www.quadykielce.pl/oferta/323.html lub http://www.quadykielce.pl/oferta/501.html ale też nowe motocykle http://www.quadykielce.pl/oferta/496.html.
Najlepiej jak byś pojechał z jakimś mechanikiem, żeby Ci zobaczył motocykl.

Moją uwagę zwrócił ten motocykl na żywo wygląda o wiele lepiej niż na zdjęciach http://www.quadykielce.pl/oferta/507.html

azrael88

Moją też zwrócił, szczególnie ceną  ;D

Tak czy inaczej podskoczę tam niebawem.

azrael88

Na dziś liderem w mojej grupie docelowej jest:

http://otomoto.pl/kawasaki-vulcan-vn1500-vn-1500-nomad-vent-M2060622.html

Właściwie to maszyna "wszystkomająca" : gmole, podesty, kufry, oparcie, szyba. Do tego na kardanie.

jaszczur

Cytat: azrael88 w  1 Kwiecień 2011, 12:47:25
Na dziś liderem w mojej grupie docelowej jest:
http://otomoto.pl/kawasaki-vulcan-vn1500-vn-1500-nomad-vent-M2060622.html
Właściwie to maszyna "wszystkomająca" : gmole, podesty, kufry, oparcie, szyba. Do tego na kardanie.

Zarąbista rzecz dla pasażera to uchwyty boczne. Nie wiem czy chcesz mieć ubezpieczenie AC jeżeli tak to tego motocykla już nie ubezpieczysz tylko ubezpieczenie OC. Ogólnie na motocykle czy samochody starsze niż 10 lat nie można zawrzeć ubezpieczenie AC. Można je kontynuować ale jeżeli nie zmienia się właściciel.

Peterp079

Czesc,
Wyslalem Ci wiadomosc na gg apropos Twojej Virago. Niestety PW nie moge  Ci napisac bo masz przepelniona skrzynke wiadomosci :-)
W kazdym razie mozliwe ze mam chetnego na Twojego sprzeta. Jak bys odebral gg to prosba o odpowiedz.
Dzieki.
Pozdrawiam

azrael88

Peterp079: poszło PW  :)

W kwestii poszukiwanego cruisera, mocno zastanawiam się nad tym:

http://otomoto.pl/yamaha-drag-star-1100-clasic-silverado-M2519127.html

Czy to że moto jest zarejestrowane oznacza też że, w przypadku sprzętu z US&A, spełnia już nasze wymogi dotyczące oświetlenia (kierunki, postojowe)?


jaszczur

4 Kwiecień 2011, 13:57:08 #12 Ostatnia edycja: 4 Kwiecień 2011, 14:13:19 by Jaszczur
Cytat: azrael88 w  4 Kwiecień 2011, 12:32:17
Czy to że moto jest zarejestrowane oznacza też że, w przypadku sprzętu z US&A, spełnia już nasze wymogi dotyczące oświetlenia (kierunki, postojowe)?

Tu muszę Cię rozczarować i napisać że NIE.
Co należy zmienić w amerykańcu.
1. Tylne kierunkowskazy z kloszy czerwonych na pomarańczowe. Tu klosze są bezbarwne i złożone pomarańczowe żarówki więc jest ok.
2. Świecące kierunki - wystarczy wyjąc lampę pod w niej masz wiązki przewodów jest ich sporo. Przeważnie do kierunku idą trzy przewody lewy (pomarańczowy, pomarańczowo/biały i masa zielony lub czarny) prawy (niebieski, niebiesko/biały i masa zielony lub czarny). Przecinasz pomarańczowo/biały i niebiesko/biały ale sprawdź. Przynajmniej w Hondach takie kolory maja przewody.
3. Światła postojowe i tu jest problem:
a) wymiana wnętrze reflektora w amerykańcach nie masz miejsca na mocowanie żarówki postojowej + zmiana stacyjki na taką gdzie włączysz światła postojowe i wyjmiesz kluczyk  + przeróbka instalacji.
b) kupujesz światło obrysowe, które ma homologację takie jak mają tiry na bokach naczep lub nowe autobusy MPK koszt z żarówką białą diodową 20zł + włącznik świateł 45zł + dwie diody 12V 6A 4zł + 3-4 metry przewody z dwie koszulki termokurczliwe, gniazdo hermetyczne na małe bezpieczniki 12zł, taśma piankowa dwustronna. Koszt całości do 100zł. Efekt możesz zobaczyć u mnie, badanie przechodzi bez problemu :). Z przodu w szybie mam zamontowane światło obrysowe z tyłu podłączone oświetlenie tablicy rejestracyjnej i światło czerwone. Włącznik na kierownicy.

Tak wygląda po zamontowaniu w moim motocyklu:




azrael88

To mnie zasmuciłeś... Czyli to oznacza, że po zakupie takiego niedostosowanego moto mogę go tylko przetransportować lawetą? Bo domyślam się że w razie kontroli drogówki może być nieciekawie.

Kolejna sprawa, z uwagi na moje dwie lewe ręce - czy ktoś w CK zajmuje się takimi "elektrycznymi" przeróbkami. Pytam bo widzę, że jest bardzo prawdopodobne że mnie to będzie w najbliższych tygodniach czekać.

jaszczur

4 Kwiecień 2011, 15:56:19 #14 Ostatnia edycja: 4 Kwiecień 2011, 16:02:37 by Jaszczur
Cytat: azrael88 w  4 Kwiecień 2011, 15:05:00
...Bo domyślam się że w razie kontroli drogówki może być nieciekawie.

Spokojnie możesz jeździć nie słyszałem żeby drogówka sprawdzała światła postojowe w motocyklu czy czepiała się że masz świecące kierunki.
Drogówka jeżeli zatrzymuje to raczej szlifierki - większe prawdopodobieństwo że nie mają uprawnień, oc i badań technicznych.
Jedynie to musisz wiedzieć to na następne badanie musisz jechać do zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej :)
Pytałeś wcześniej o to czy jak motocykl z USA jest zarejestrowany to ma wszystko z światełkami jak powinna być według prawa - może mieć ale raczej nie będzie miał :).
Ja montowałem gniazdo zapalniczki u siebie i przy okazji zrobiłem światła postojowe możliwe, że pojadę w tym roku do Austrii dlatego wole mieć teoretycznie wszystko dobrze.

Co do amerykańców to zapomniałem jeszcze dopisać o pustych wydechach gdyż są za głośne.
W motocyklach ze UK np trzeba wymieniać lampę przednią gdyż świecie na wprost i na to stacje diagnostyczne już nie przymykają tak oczu jak na świecące kierunki czy brak świateł postojowych.

Dla mnie świecące kierunki w poprawiają widoczność motocykla. Jak dobrze pamiętam z opowiadań to kiedyś w samochodach nie dopuszczano na przeglądach trzeciego światła stop a teraz jest w standardem w samochodzie.

Co do przeróbek elektrycznych to robię tylko w swoim motocyklu jak coś popieprzę to mogę mieć zal tylko do siebie. O elektryce mam znikome pojęcie - schematy elektryczne nie do końca są dla mnie zrozumiałe. Jak wiem że jestem w stanie zrobić coś tam to się za to zabieram. Jak nie to oddaje w fachowe ręce. Po prostu czasami lubię amatorsko podłubać :)