24 Październik 2020, 21:56:14

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Klocki hamulcowe

Zaczęty przez Dziki, 14 Luty 2011, 14:02:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

Dziki

14 Luty 2011, 14:02:21 Ostatnia edycja: 14 Luty 2011, 15:34:01 by Naitsabes
Jak należy postępować z nowo zamontowanymi klockami hamulcowymi?

Nowe klocki hamulcowe wymagają dotarcia. Ponieważ różnica w kształcie i chropowatości powierzchni okładziny nowego klocka i tarczy hamulcowej jest bardzo duża zauważany jest często spadek skuteczności hamulców w porównaniu nawet do starych klocków. W związku z tym należy zastosować tzw. okres wstępny mający na celu dopasowanie się tych dwóch części. Przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów należy unikać gwałtownego i silnego hamowania i pozwolić hamulcom się dotrzeć. Niezastosowanie się do tej metody może spowodować przegrzanie hamulców oraz tzw. zeszklenie wierzchniej warstwy okładziny powodujące niską siłę hamowania oraz piszczenie hamulców.
____________________________________________

Czy wyczynowe klocki hamulcowe nadają się do codziennej jazdy?

Niestety nie. Sportowe klocki hamulcowe osiągają swoje najlepsze właściwości przy wysokiej temperaturze. Na torze wyścigowym, gdzie hamulce są bardzo mocno obciążone i często są używane stale utrzymuje się wysoka temperatura i hamulce działają prawidłowo. W przypadku jazdy miejskiej lub poza miejskiej klocki hamulcowe nie są w stanie tak mocno się nagrzać oraz długi czas utrzymać stałej temperatury. W związku z czym używanie takich klocków do jazdy turystycznej lub po autostradzie jest niebezpieczne.

Ps Ktoś o to pytał
____________________________________________

klocki hamulcowe sbs

Na czym polegają różnice pomiędzy poszczególnymi rodzajami klocków?

ODPOWIEDŹ:
STREET
Klocki hamulcowe SBS STREET zostały wykonane z mieszaniny ceramicznej, zaprojektowane do użytku ulicznego, pozbawione azbestu i ołowiu. Zapewniają dużą wytrzymałość i doskonałe właściwości zarówno w mokrych jak i suchych warunkach, doceniane przez codziennych użytkowników i turystów motocyklowych. Produkowane w technologii UCT, która zapewnia jednorodną strukturę i równomierne zużywanie się. Klocki dostępne są w dwóch rodzajach: HF do przednich, oraz LF do tylnych zacisków hamulcowych.

STREET EXCEL
SBS STREET EXCEL to klocki hamulcowe wykonane za spieków, zaprojektowane do wszystkich współczesnych motocykli sportowych. Wykonane przy pomocy najwyższych technologii. Zostały zaprojektowane do użytku w sytuacjach, gdzie niezmiernie ważne jest płynne i szybkie zatrzymanie. Klocki STREET EXCEL zapewniają szybkie odprowadzanie ciepła i nie tracą swoich właściwości pod wpływem temperatury.
Produkowane w technologii UCT, klocki STREET EXCEL zostały stworzone by spełniać kompromis pomiędzy maksymalnym współczynnikiem tarcia, a minimalnym zużyciem tarczy hamulcowej.
Klocki dostępne są w dwóch rodzajach: HS do przednich i LS do tylnych zacisków hamulcowych.

SI
Klocki hamulcowe SI wykonane ze spieków do wszystkich motocykli off ? road.
Zaprojektowane by spełnić wysokie wymagania dotyczące hamowania w trudnych warunkach takich jak wilgoć i błoto. Nie niszczą tarcz hamulcowych. Klocki SBS SI mają większą trwałość od fabrycznych i w całym zakresie swojej pracy utrzymują stałe właściwości.

RS
Klocki hamulcowe RS - wykonane ze spieków - do przednich hamulców sportowych motocykli. Preferowane przez teamy sportowe oraz motocyklistów jeżdżących amatorsko po torze wyścigowym. Klocki RS dostępne są do większości modeli supersportowych motocykli.
Właściwości:
- nie wymagają wstępnego rozgrzewania
- wysoki współczynnik tarcia i stabilne ?czucie? hamulców
- stałe właściwości hamulców w pełnym zakresie temperatur

DC
Klocki SBS DC Dual Carbon są wykonane z mieszaniny proszku węglowego i metalicznego. Posiadają dużą wytrzymałość na wysoką temperaturę i w takiej najlepiej działają. Wymagane jest stałe utrzymywanie wysokiej temperatury i dlatego dopuszczone są tylko na tor. Klocki z proszku węglowego posiadają takie właściwości, że podczas hamowania przy styku klocka ze stalową tarczą powstają wiązania pomiędzy atomami tarczy i klocka, zwiększające siłę hamowania. Klocki hamulcowe SBS DC Dual Carbon są używane w wyścigach motocyklowych przez zwycięskich zawodników klas Superstock, Supersport, Superbike oraz w wyścigach długodystansowych. Rekomendowane przez międzynarodowe władze sportów motocyklowych. Dostępne do większości seryjnych i wyczynowych zacisków hamulcowych montowanych w sportowych motocyklach.
Właściwości:
- wyeliminowany efekt fadingu dzięki obróbce DEST
- wysoki współczynnik tarcia i progresywna charakterystyka hamowania
- wysoka stabilność termiczna
- stałe właściwości hamulców
- niskie zużycie klocków
- nie niszczą tarcz hamulcowych

KLOCKI HF, LF - podsumowanie.
Mieszanina składników ceramicznych (ceramicznych, tzn materiałów uzyskanych przez wypalenie substancji mineralnych). Miękkie klocki przeznaczone do miękkich tarcz hamulcowych najczęściej starszych motocykli oraz lekkich motocykli rozwijających stosunkowo niskie prędkości. Wrażliwe na wysoką temperaturę.

KLOCKI HS, LS, SI, RSI, RS - podsumowanie.
Klocki ze spieków metali. Opiłki miedziane, mosiężne, żelazne i niewelkie ilości proszku ceramicznego. Ilość proszku ceramicznego reguluje szybkość nagrzewania i odporność termiczną klocka. Im więcej ceramiki tym szybciej klocki się nagrzewają , ale za dużo tego dodatku może spowodować osłabienie hamulców przy wysokiej temperaturze. Generalnie klocki ze spieków - bardziej niż ceramiczne - są odporne na wysoką temperaturę . Nadają się do stalowych tarcz hamulcowych współczesnych szybkich i ciężkich motocykli. Nie należy stosować klocków HS w układach, gdzie nie jest to dozwolone oraz w układach z żeliwnymi tarczami hamulcowymi.
http://motowdzianko.pl/
Ubierz Siebie i Swój Motocykl
tel. Dziki  - 604 600 559
Zapraszam

pająk

no, no. Nareszcie kawałek przydatnej wiedzy. Dzięki...
mobile: 661 894 184                     A2Rh+