26 Listopad 2020, 09:15:43

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Superquadrata

Zaczęty przez pablo, 31 Styczeń 2011, 16:21:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

pablo

31 Styczeń 2011, 16:21:21 Ostatnia edycja: 31 Styczeń 2011, 16:44:01 by pablo
W necie pojawiają  się coraz to nowe plotki na temat superbika  Ducati.  Motocykl  ma mieć tradycyjnie dwucylindrowy silnik V90 z desmo rozrządem i wałem ustawionym poprzecznie  o pojemności 1200 ccm.  Ale cylindry  o średnicy aż 112 mm, a więc blisko dwukrotnie  większej niż skok tłoka.  Stąd pewnie nazwa ? Superquadrata.  Proszę zwrócić  uwagę  że wehikuł Daimlera uznawany za pierwszy motocykl miał średnicę cylindra 58 mm przy skoku tłoka 100 mm!  Ponadto rama tzw.  monocoque chassis podobnie jak w desmosedici  zaoferuje obniżenie masy o 10 kg, zaś silnik ma dysponować mocą maksymalną  ok. 190 KM.  Wygląda na to że zarząd firmy celowo odpuszcza udział w tegorocznym WSBK, żeby wraz z prawdopodobną premierą nowego superbika w 2012 r. zaskoczyć  konkurentów i po raz kolejny udowodnić że nie trzeba być wielkim potentatem  rynku motocyklowego żeby odnosić sukcesy w sporcie. Przypominam że Ducati  ma na koncie więcej tytułów mistrzowskich (w kategorii motocykli seryjnych) niż wszystkie inne firmy razem wzięte  ;D
http://www.motorcyclistonline.com/newsandupdates/motorcycle_news/122_1009_2011_ducati_superquadrata/photo_01.html
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

Arek

Wszystko fajne, piękne, szybkie, tylko jak się spojrzy na to z drugie - drogowej strony to okaże się że układ monococue jest X-razy droższy, silnik będzie odpowiednio przystosowany do mocy, a więc cena drogowego motocykla osiągnie pułap nieludzki......

W wyścigach się to nie liczy, za co mozna się w nich kochać, jednak nutka przyzwoitości mówi że taki motocykl na drogę nadaję sie tylko dla wyrozumiałych bogaczy ;)