26 Listopad 2020, 04:58:53

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Przeróbka układu wydechowego xv250

Zaczęty przez Mitaro, 23 Styczeń 2011, 00:12:15

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mitaro

Witam.

Dopiero co kupiłem moto a już tjunindże.
Przerobiłem troszku układ wydechowy w tym moim chinolu (podróbie xv250). Brzmienie silnika mnie nie zadowalało i dlatego popłynąłem z pomysłem.

Wyspawałem kolektor i zrobiłem flasze.


Poskładałem i dopasowałem mocowania. Wyszło całkiem przyzwoicie.


(tłumki są te z allegro)
Ale mam problem. W rurze która wychodzi z pierwszego cylindra jest wspawany wewnątrz dławik. Taka zwężka na średnice 20mm. Nie wiem jak się jej pozbyć. Niby da się dobrać do spawu który jest wewnątrz frezem kulowym, ale obawiam się że ta rurka chyba była wspawana i gięta z całą rura. Jak by tak było to nie zabałdzo wiem jak to paskustwo wyrwać.
Ma ktoś pomysła?
Może też ktoś z forum ma pożyczyć taki frez co by na wirtaczku dało rade zapiąć i dłubać. Ewentualnie wie gdzie taki frez kupić tu w Kielcach.

Z drugiego cylindra zrobiłem kolektor z rurki fi 26mm wewnątrz i tak się zastanawiam że jak w tym pierwszym jest ten dławik 20mm to będzie nie równe miał ciśnienie w obu rurach wydechowych co może wpłynąć na prace silnika.

Arek

Ehh te chińskie kopie :-\

Co do zwężki to lepiej żeby jej nie było, bo rzeczywiście mogą być kłopoty z pracą silnika. Nie wiem jak to jest dokładnie z tą zwężką, ale możliwe że jak jest blisko i promień zagięcia nie jest duży to wyjdzie (podobnie jak blokady w wydechach skuterowych). Niestety dobrać się czasem to jest czarna robota, spróbuj podfrezować a potem jakimiś pobijakami  mocno obstukiwać, ale nie ma gwarancji że wyjdzie.

denwer

Cytat: Arek w 23 Styczeń 2011, 21:16:10
Ehh te chińskie kopie :-\


Widzę że mamy tu prawdziwego przeciwnika chinoli.
Wierz mi. Nie ważne co ma się pod dupą, tylko ważne co ma się nad nią.

Witam kolegę Mitaro.
Ja już smigam kilka sezonów swoją kopią virówki i jest ok. Jak by coś to możemy się powymieniać spostrzeżeniami.
Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

Mitaro

Mój chiński sprzęt nie jest zły.
Oczywiście miałem z nim przejścia ale jakoś taka jest poczciwa bestia że padnie jak już pod garażem jestem :)
Teraz w tą zimę porozbierałem go prawie do gołej ramy i chyba już poprawiłem wszystkie mankamenty. Fakt że chińska guma jest ujowa i od razu trzeba wymienić wszystkie przewody paliwowe, podciśnienia i zapłonowe. Reszta jak na razie nie chce się popsuć.

No ale ja tu się rozpisuje a dalej nie wiem skąd ten frez wziąć. Nikt nie orientuje się gdzie to kupić?

Denwer spotkamy się w sezonie to obgadamy. Przyda mi się parę rad na przyszłość, na co zwracać uwagę wraz z nabijaniem kilometrów. 

Arek

Z chińską kopią chodziło mi o jedną zwężke w wydechu  ;)

Popytaj w sklepach z narzędziami, dobrze byłoby sprobować wiertarką albo szlifierką z cienkim wiertłem tylko uważąć żeby na wylot nie przestrzelić jak zależy na jednolitym wyglądzie ;)

denwer

Cytat: Arek w 24 Styczeń 2011, 21:26:57
Z chińską kopią chodziło mi o jedną zwężke w wydechu  ;)


dlatego tylko w jednym kolanku jest zwężka bo drugie ma 20mm i jest ciągnięte pod ramą więc tego nie widać (to co niby wychodzi z drugiego cylindra to atrapa - i odrazu dopowiem - tak samo jest w oryginale)
Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

Mitaro

A tak worcy moja bestyja. Wideo na którym mało widać ale słychać :)
http://www.fotosik.pl/video/96d0882c0f0c690b.html

Nadal nie mogę znaleźć tego fraza ... pewnie się znajdzie tuż przed sezonem :)

tomekmajesty

go your own way

denwer

Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

robert73

Proponuje zapytac kolegi z innego forum specjalizuje sie w przerobkach wydechow i jest naprawde w tym dobry
http://forum.motocyklistow.pl/index.php?s=3c196b0552249d4da31393e94ce1203c&showtopic=106189

Luca

Ja tam sąsiadom już współczuję  ;)

Też śmigam na chińczyku, ale swoje wydechy potraktowałem tylko wiertłem i dla mnie wystarczy. Tyle, że ja mam rzędówkę.
Na takiej samej V-ce śmigają Cruiserki Keeway i mają całkiem ładny dzwięk z oryginalnie oddzielnych wydechów.

Mitaro

Luca wiem bo tez podpatrzyłem i też tak chciałem mieć jak w Cruiserze.
Udało mi się dostać ten frez i dałem rade zmordować ten dławik. Problem jest tylko tego typu że jest za głośno :( Może ja jestem dziwny bo podobno im głośniej tym lepiej ale mi to nie pasuje zbytnio.
Napchałem wełny mineralnej mając nadzieje ze będzie ciszej i było przez parę sekund bo przy pierwszej przegazówce zmieliło i wypluło. Mam jeszcze pomysł żeby wepchnąć zamiast tej wełny kawałek koca gaśniczego. Co wy na to? Może ktoś ma lepszy pomysł co tu wykombinować? Na wolnych obrotach jest spoko ale powyżej 2tys. obr to już ten dźwięk się robi taki pudełkowaty, taki pusty, no lipa jest...
Fajnie by było jak by dąło rade stłamsić ten ryk do tych 85db.

Arek

Nie wiem zbytnio co to wełna mineralna ale do wydechów pchają zwykle watę szklaną lub bardzo cienki splot drucików, coś a'la druciak do naczyń :D

robert73

Wyplulo bo nie zabezpieczyles, sa do tego specialne siatki. A jakiej srednicy masz rurke w srodku jak jest o srednicy 2,5 cm to trzeba ja wywalic wstawic minimum 4cm i dopierowsunac welne mineralna zabezpieczona ta siatka na ta rurke a miedzy obudowe tlumnika. W ten sposob otrzymasz ladny basowy dzwiek i nie chalasujacy za bardzo. Odradzam uzywanie welny stalowej bo jak zlapie wilgoci to ja rdza szybko zjada i pluje wtedy moto na brazowo.

Mitaro

Robert możesz coś bardziej podpowiedzieć gdzie taka siatkę dostać? Z tego co mówisz to pewnie oczka tej siatki maja z 1mm średnicy. Chyba tak gęsta siatka przytrzyma ta wełne.