30 Listopad 2020, 17:11:56

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Honda CBR125R

Zaczęty przez Kuba`125, 8 Grudzień 2010, 23:17:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kuba`125

8 Grudzień 2010, 23:17:27 Ostatnia edycja: 8 Grudzień 2010, 23:20:45 by Kuba`125
Witam jako,że pojemność 125 jest ciągle mało popularna u nas(niestety),postanowiłem opisać swoje ukochane moto.Honda CBR125 produkowana jest od 2004 roku i:
-posiada Silnik 4 suw(jak dla mnie ogromna zaleta)
-jest wysoka i wąska,przez co niektórzy  wyzywają ją kolarzówka >:(,ale w ekstremalnej sytuacji dzięki tej budowie uratowałem się przed glebą
- motocykl wyposażony był w gaźnik a w 2007 był już na wtrysku
-bardzo ekonomiczna i wygodna bestia
Tyle z niektórych "danych" technicznych w mojej opini CBR-ka bije konkurencje i jest idealna dla kogoś takiego jak czyli osoby pragnącej zacząć przygodę z motocyklami bo przecież jest to rasowy motocykl tyle ,że o mniejszej pojemności :).Jeżeli kiedyś będziecie w sytuacji mojego taty i będziecie szukać pierwszego poważnego moto dla dziecka czy kogoś z rodziny to bezapelacyjnie polecam ten motocykl.W porównaniu z konkurencją czyli Yamaha YZF-125 to silnik praktycznie ten sam a płaci sie za wygląd (dla mnie to grubas :P) Aprilla i reszta 2 taktów to zupełnie inna bajka zarówno cenowa jak i silnikowa,teraz dopiero Aprilka wypuściła 4 takta ,ale podejrzewam ,że tańsza nie będzie od poprzednika czyli nowa około 18000 .To tyle,jeżeli temat do kitu to usuną ,choć wydaje mi sie,że może być dla kogoś przydatny.
Pozdrawiam Kuba :D
Dziewięć pięć czteRRy ;D

Arek

No właśnie a propos 125 to niestety sprawy idą w kierunku tandety, nowa RS jeszcze z fartem ujdzie ale Derbi GPR, i YZF-125 to moim zdaniem kupa szajsu za 16 000 i więcej dla bogatych dzieciaków. Niestety ale patrzeć na rozwiązania techniczne te motorki są za drogie jak na oferowane rozwiązania techniczne. Może RS-ka się wyłamie, ale wątpie żeby ten silnik był jakiś odpałowy,  prędzej hamulce i zawieszenie.

Kuba`125

Dlatego kupiłem CBR-kę,jest stosunkowo niedroga na tle konkurencji świetnie wykonana tzn chodzi mi to ,że nie zalatuję Chińczykiem tylko człowiek wie za co buli i widać ,że to prawdziwa HONDA.Aprilla moim zdaniem to taka jednorazówka dla bogatych młodych ludzi,ponieważ części szybko się zużywają i wymiany podzespołów trzeba robić często i są bardzo kosztowne.W testach CBR przegrywała tylko z Yamahą i tylko dla tego ,że Yamaha wyglądała jak mniejsza r6 ,ale jeśli chodzi o silnik,skrzynie i zawieszenie zebrała bardzo dobre opinie.Fakt faktem ,że znaleźć dobrą nie zajechaną sztukę to sukces ja swojej 1 rok szukałem, dlatego ,że 125 czy to 2 czy 4 takt są  bardzo katowane przez co trudno znaleźć dobrą sztukę.
Dziewięć pięć czteRRy ;D

Arek

A no w 125 bardzo szybko zaczyna brakować mocy.
A co do dwusuwów to dla bogatych są jednorazowe, bo nie dbają. Jak ktoś ma pojęcie o dwusuwie i motocyklach to jeździ długo, i cieszy się naprawdę sportową jazdą.

Co do CBR to jak najbardziej, ale po prostu bez ekstrasów :)Wiadomo ekonomiczność jest dużym plusem.

A co do testów 125-ek to właśnie one najbardziej mnie śmieszą - porównywanie odblokowanych 4t(które według niektórych redakcji mają jeszcze x blokad....żal) ze zdławionym na siłę dwusuwem który zablokowany jeździ jak pokraka. Zrozumiałbym gdyby jeszcze napisali że po prostu oni do testów dostają zgodne z przepisami motocykle itd,a nie piszą że no 2t to mułowate itd, Yamaha to odpał i w ogóle, po prostu nie przykładają sie.

tomekmajesty

oglądałem hondę i yamahę 125 tki
nono honda rzeczywiście jest super wykonana :)
metalowe części, ładny design,
a z tego co gdzieś czytałem to klasa 125 jest nadal na świecie bardzo popularna, co prawda głównie na rynkach pacyfiku, ale zawsze ;)
ogólnie fajna ta cbr125 jak ktoś chce na miasto i w krótką trasę super 8)
go your own way

Arek

Na miasto nic lepszego pomijając skuter, bo cienkie jak osa - tu akurat zaleta - pali mało, no i biegi ma, całe 6  :D

Kuba`125

12 Grudzień 2010, 22:49:12 #6 Ostatnia edycja: 12 Grudzień 2010, 22:52:16 by Kuba`125
No i oczywiście Hania wygląda jak CBR 1000 z 2007 roku i jest najpiękniejsza i  naj naj wśród 125 ;D.Powiem szczerze,że mimo tego ,że jest wąska to siedzi się bardzo komfortowo,jedyny minus to ,że siodło jest bardzo twarde i przy dłuższych wypadach 4 litery mogą boleć.Poza tym moto bez najmniejszych zastrzeżeń.
Dziewięć pięć czteRRy ;D

tomekmajesty

jak siodło za twarde to..
szukajcie cienkiej gąbki tapicerskiej, takiej układającej się do ....
a potem kierunek tapicer, zdejmujemy powłoczkę, wkładamy gąbeczkę i jest super
trochę może powiększyć gabarytowo siodło, ale...
tak kiedyś zrobiłem :D
go your own way

Kuba`125

Patent bardzo dobry,ale w sumie ja wielokilometrowych tras na razie nie robię ,więc zostawię je w spokoju bo tak bardzo nie dokucza.
Dziewięć pięć czteRRy ;D

domis14

Potwerdzam to co powiedział Kuba m.in jego Hania i moja też są bardzo fajne jak na 125-tki. Dobry wstęp do większych motcykli, również fajne początki stuntu, mimo 4suwa.