26 Listopad 2020, 18:52:14

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Problem z akumulatorem

Zaczęty przez Arek, 5 Grudzień 2010, 22:18:07

Poprzedni wątek - Następny wątek

Arek

WItajcie
Przez swoją głupotę i nieuwagę popełniłem głupi błąd....Mianowicie okazało sie że mam akumulator bezobsługowy(MF), zdjęcie:



Wlałem do niego wody destylowanej, ładowałem zwykłym prostownikiem 8h  prądem 1A, po ładowaniu napięcie na zaciskach ma 13,6V. Co mam teraz zrobić?Kolega mówi że prawdopodobnie aku niedługo padnie, mówił żebym sprobował wylać zawartość teraz.......czekam na jak najszybsze porady

Szczurkov

Zapraszam po nowy akumulator. ;) 8h prądem 1A to tylko na złom możesz oddać aku (bo do śmieci nie można wyrzucić). A na przyszłość to ładuj akumulator prądem 0,2-0,4 A.
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

Arek

Na pokrywie akumulatora pisało 5-10h prądem 0,8A, ale miałem do ustawienia tylko 1 równe.....Jak jutro spadnie napięcie to z tego co jeszcze wyczytałem jest szansa na odratowanie w punkcie obsługi akumulatorów. Mam nadzieję że coś się uda zrobić....

pająk

6 Grudzień 2010, 00:47:12 #3 Ostatnia edycja: 6 Grudzień 2010, 01:09:22 by pająk
akumulator ładuje się prądem 0.1 jego pojemności. W Twoim wypadku potrzebne było 0.8A.  1A to nie jest aż taka różnica która zabija akumulator. Tym bardziej,  że  podawane wartości są zwykle labolatoryjne. Straty występują na przewodach a także na samym podłączeniu do klem. Co do wody destylowanej nic się nie stało. Te bezobsługowe akumulatory w wypadku YT9B-4 to tylko teoria. Tak naprawdę nie dolewamy wody do aku żelowych. A ten taki nie jest. Akumulator traci około 1% pojemności na dobę. Podejrzewam, że tak będzie i w Twoim przypadku.
Napisz na bieżąco co i jak skoro posiadasz miernik.
Doczytałem jeszcze, że naładowany ma mieć nie mniej jak 12,8. Co do maksimum nie jest to określone...
mobile: 661 894 184                     A2Rh+

denwer

13,6 to świetne napięcie. To że aku jest bezobsługowy to nie znaczy że nie powinno się dolać wody jak jest wysuszony. Tak poza tym do aku żelowych też jest dodawana woda a żel jedynie zatrzymuje ją w stanie "stało ciekłym". jak aku miał trochę czasu to wręcz dobrze że dolałeś wody. Bezobsługowy aku też traci płyny tylko w wolniejszym tempie i z tego powodu twierdzą że nie potrzeba ich uzupełniać. Aku powinno się ładować max 10% wielkością pojemnościową, czyli 10A aku 1 A , a np 50A 5A - z reguły im mniejsze natężenie tym lepiej dla aku.
Podejrzewam że twój aku jeszcze pożyje. Jakby a 13.6V w ciągu doby spadło do 10V to wtedy można powiedzieć że aku do wymiany.

Podam jeszcze sposób na sprawdzenie faktycznego stanu pojemnościowego aku. Ładujemy aku na max i podłączamy do niego żarówkę. wat/volt=amper, czyli np 40W żarówka będzie pobierać około 3,4A na godzinę. Jak aku ma 10Ah to żarówka teoretycznie powinna świecić ok 3 h. Podłączamy taką żarówkę i sprawdzamy ile świeci intensywnym światłem ( jak jasność znacząco spadnie tzn. że aku wyładowany). jak np na aku 10Ah taka żarówka świeci 1,5h to znaczy że jego pojemność spadła o połowę i trzeba się zacząć zastanawiać nad nowym. Ogólnie przyjmuje się, że aku z pojemnością 2/3 jest ok i nie trzeba go zmieniać a z pojemnością 1/3 to padaka.

Pozdrawiam :)
Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

pablo

Poza sposobem który opisał Denwer możesz jeszcze popytać  w  sklepach sprzedających akumulatory, mają tam czasami na wyposażeniu specjalne urządzenie tzw. ?opornicę?, którym można na szybko sprawdzić stan aku. Jeszcze rada dla wszystkich posiadaczy akumulatorów żelowych/ bezobsługowych (bez korków na wierzchu), - należy ładować je za pomocą przeznaczonych do tego ładowarek impulsowych, a nie popularnych prostowników.
Człowiek mądrzeje wraz z wiekiem, niestety zazwyczaj jest to wieko od trumny.

Arek

No więc jako że mądry polak po szkodzie wiem teraz 10x więcej o akumulatorach....
Dzisiejsze pomiary miały się tak: prąd z prostownika(który tj. mówi pablo powinien być specjalny do bezobsługowych) to ok.23V, prostownik stary więc raczej dokładnie 1A nie było, swoją drogą najlepiej się pono,ć ładuje aku prądem 1/20 pojemności.

  Dziś aku dokładnie miało napięcie 12,82V, po zalaniu go wodą po ładowaniu teraz nie ma w celach nic tj. przed ładowaniem i tu pytanie czego i czy w ogóle mam dolewać - chyba się przejadę do jakiegoś punktu obsługi akumulatorów żeby mi powiedzieli co tam siedzi w środku, chyba że ktoś z Was wie i podzieli się informacją :)

Dalej zastanawia mnie czemu nie ma wzierników do poziomu owego płynu, choć plastikowa przysłona na gumowe korki odchodzi pod paznokciem. Rozmawiałem nawet z moim wykładowcą z chemii i mówił że jak destylowanej to nic chyba mu nie będzie, ale mówił że głównie dziś akumulatory wiekiem się wyróżniają - rzadko które powyżej 5 lat trzymają dobrze.

denwer

Z mojej wiedzy (od razu uprzedzam że mogę się mylić) dolewa się tylko i wyłącznie wody destylowanej.
Wiem że ludziska jak jest spaprana cela wylewają z niej zawartość, opłukają wodą destylowaną i zalewają nowym roztworem kwasowym. Czy to aku obsługowy czy bezobsługowy powinien być zalany (nie powinien być suchy). Dziwne że ci wysuszyło przez ładowanie aku - wychodzi na to że wygotowałeś wodę dużym prądem ładowania. Roztwór powinien zakrywać cele (czubki cel powinny być pod roztworem). Jeżeli aku ma powyżej 12,5 V i nie spada poniżej tej wartości to jest ok.

To nie jestem pewny ale ja na twoim miejscu zalałbym aku nad cele destylowaną i tyle (ważne żeby aku miał odpowietrznik - do odprowadzania gazów z aku). Mój też jak w tym roku go otworzyłem to był suchy jak pieprz - został zalany destylowaną nad cele, naładowany i okazało się że ma ponad 1/2 pojemności - aku z 2007 made in China.
Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

Arek

Właśnie powiem Ci że dziwne ze jest suche - zaraz po ładowaniu dolałem wody pod korki a na drugi dzień sucho, przechylałem trzepałem lekko i nawet kropla nie wyleciała....To mnie bardzo zastanawia, czy tam rzeczywiście jest jakiś żel który nie potrzebuje wody czy mam ją dolewąć. Przed ładowaniem aku stało 2 miechy bez ruszania i miało 12,5V, i też było w środku suche, dziwna sprawa, nawet moje ksiązki nie przewidują takiej opcji....

pająk

Akumulatory bezobsługowe produkowane są w technologii AGM ( Absorbed Glass Matt ). Cały elektrolit wchłonięty jest w separatorach z włókna szklanego, które znajdują się między płytami akumulatora co pozwala na pracę akumulatora w dowolnej pozycji. Dlatego nie można nic z niego wylać.
mobile: 661 894 184                     A2Rh+

denwer

Cytat: pająk w  7 Grudzień 2010, 00:43:21
Akumulatory bezobsługowe produkowane są w technologii AGM ( Absorbed Glass Matt ). Cały elektrolit wchłonięty jest w separatorach z włókna szklanego, które znajdują się między płytami akumulatora co pozwala na pracę akumulatora w dowolnej pozycji. Dlatego nie można nic z niego wylać.

Są takie jak piszesz z włóknem szklanym , są z żelem i są z ołowiowymi celami bez ulepszaczy :) Wystarczy spojrzeć na nowe aku samochodowe bezobsługowe. Mają one wziernik który pokazuje stan aku - zielony-czerwony i czarny. To nic innego jak kulka z różną gęstością i kolorami na sobie. Pod wpływem "uszkadzania" się elektrolitu zmienia on swoją gęstość co prowadzi do obrotu kulki na konkretny kolor. Tam elektrolit jest w stanie ciekłym.
Jincheng Knight 50cc -> 110cc -> Lifan LF250 -> Lifan LF250 :( -> Jincheng Knight 110cc -> Zipp roadstar  Tel: 605950155
http://picasaweb.google.pl/denwer4u/

dusza

odswieże troche temat...
wspominaliście o punktach gdzie mozna podjechac i sprawdzić stan akumulatora, gdzie sa takie w Kielcach??
GS 500E

Szczurkov

Regenracja GT Motor Kielce ul. Aleja na stadion 23 kom 728855735, regenrują głównie samochodowe akumulatory, ale można zapytać czy sprawdzą, ewentualnie zregenerują do moto. Ogólnie wiem że regeneracja aku motocyklowych jest kompletnie nieopłacalna kosztuje, 50% nowego aku.
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

dusza

Dzieki,
jezeli faktycznie 50% ceny nowego zdecyduje sie na nowke sztuke :)
GS 500E

Szczurkov

Nowy aku masz u mnie za 110zł. ;)
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347