18 Wrzesień 2020, 23:54:17

Aktualności:

>>> SPOTKANIA KFM <<<
Serdecznie zapraszamy na wspólne spotkania: każdy PIĄTEK 19:00 - LOKAL CKR
Szczegóły w wątku.



Co zrobić z oponą??

Zaczęty przez tome_k, 1 Lipiec 2010, 12:49:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

tome_k

1 Lipiec 2010, 12:49:49 Ostatnia edycja: 2 Lipiec 2010, 00:13:03 by tome_k
Zwracam się z poradą do bardziej ode mnie doświadczonych i zorientowanych w temacie opon motocyklistów.

Po ostatnim weekendowym śmiganiu i nawinięciu ponad tysiąca kilometrów zauważyłem, iż na mojej tylnej oponie pojawiły się pęknięcia. Są one umiejscowione po jednej stronie oponie na końcach rowków odprowadzających wodę. Jedne są większe drugie mniejsze. Nie wiem czy uszkodzenia są na tyle poważne, żeby wymienić na nową-planuję jechać na wulkanizację i zdać się na opinię "fachowca".

Mam pytanie odnośnie ewentualnego doboru nowej oponki. Pan w wulkanizację polecał mi Michelina Power Pilot-a. Co myślicie o tej oponce? Czy będzie odpowiednia do przedniej oponki (Dunlop Sportmax Touring)?

Gery

Oponka bardzo dobra ale nie do twojego bajka. To opona sportowa i szybko ci zniknie, dla ciebie  z Michelinów idealna bedzie  Pilot Road 2.
V2 czy V4 ale zawsze V:)

Arek

W ostatnim numerze MOTOCYKLA jest test opon turystycznych, bardzo dobrze wypadły Pirelki Angel ST, i wcale nie najdroższe ze stawki  ;) ;)

scyzoryk

jeżeli nie zapylasz po torze tylko turystycznie/miejsko to weź pod uwagę raczej oponki typu Pilot Road. Przynajmniej zrobisz na nich trochę kilometrów. Na typowych spotrach po sezonie temat opon wróci  ;)
Pozdr
Maciek

Historia:
Simson S51B -> WSK 175 -> SHL M17 Gazela -> Jawa CZ175 -> Honda MTX 80 -> Suzuki GS 650G Katana -> Suzuki GSX 550EF -> Honda xl600v Transalp -> Yamaha TDM 900 - > Honda xl650v Transalp -> BMW R1200GS

tomekmajesty

co ty kolego chcesz zaliczyc glebe
nie wolno zakladac innych opon z przodu i z tylu, niestety jak ci jedna walnela to albo kup taka sama albo dwie takie same :( :o
go your own way

Gery

1 Sierpień 2010, 13:38:02 #5 Ostatnia edycja: 1 Sierpień 2010, 13:40:06 by Gery
Cytat: tomekmajesty w 31 Lipiec 2010, 23:22:44
co ty kolego chcesz zaliczyc glebe
nie wolno zakladac innych opon z przodu i z tylu, niestety jak ci jedna walnela to albo kup taka sama albo dwie takie same :( :o


Masz jakąś podstawe stawiania takiej tezy? Bo pierwsze słyszę. W samochodach owszem  ale dotyczy to tylko  jednej osi ale juz przód i  tył nie musi byc ten sam i tak samo w bajku, owszem powinien to byc ten sam typ opon np. turystyczne czy sportowe ale nie musi byc ten sam model, mało tego to nawet niemożliwe bo jak wiadomo w bajkach opony przednie i tylne praktycznie zawsze są inne.
V2 czy V4 ale zawsze V:)

tomekmajesty

1 Sierpień 2010, 14:09:05 #6 Ostatnia edycja: 1 Sierpień 2010, 14:55:05 by tomekmajesty
no cóż każdy robi jak chce
w bajkach piszą a ty wierzysz :)
ponadto opony diagonalna a radialna to dwie zupełnie inne
modele mają czasem zupełnie inny skład mieszanki i w innym czasie się nagrzewają
na zakrętach inaczej się zachowują różne modele, więc jak chcesz się złożyć poprawnie na dwóch róznych oponach?
spójrz na bieznik kompletów opon jest TAKI SAM
oczywiście do komarka lub wski jak ktoś nie przekracza 50 km/h spoko można założyć i od traktora :D
ale współczesne motocykle są NAPRAWDĘ WYMAGAJĄCE w zakresie opon ::)
a od tego zależy tylko ... twoje życie 8) :-[ :'(
a ... przy okazji w krajach bardziej cywilizowanych ZAWSZE ZMIENIA SIĘ KOMPLET a w niektórych ubezpieczyciele nie uznają szkody jak masz założone inne opony, albo są użytkowane ponad 5 lat (DOT), tam też NIGDY nie zakłada się opony wulkanizowanej, po prostu wysyła się do Polski i na Ukrainę, Rosja już nie weźmie ma kasę >:( ;D
ponadto porównanie opon motocyklowych do samochodowych.... pozostawię bez komentarza :o
życzę dużo bezpieczeństwa
mówisz że przednie i tylnie są w moto zawsze inne ;D? ;D ;D ;D
to jakie ty motory miałeś? a jakie widziałeś ::) chłopie, chłopie, ty chyba z samymi samobójcami się zadajesz :'(
zobacz sobie zdjęcie kompletu opon przód tył: chyba taki sam bieżnik co?

http://www.oponeo.pl/img/temp/michelin-pilot-road-m2-2-4.JPG

ps nie obrażaj się że jestem szorstki, ale kurde życzę ci dużo km na osi i abyś żył 100 lat, a zakładając opony na chybił trafił może być różnie

aaa i nie doradzaj koledze do opony sportowej zakładanie turystycznej, to jest ZUPEŁNIE inna bajka z przodu i z tyłu, po prostu dramat

jak macie problemy z doborem opon to jest wiele netowych poradników oraz infolinii gdzie wam doradzą, ponownie polecam oponeo.pl zadzwońcie i zapytajcie o motocyklowe opony to jest tam gość od nich i chętnie doradzi, na dzisiaj wulkanizatorzy w kielcach to amatorzy, samo to, że nie mają prof wyważarek to porażka, a wiedzą chociaż, że jak kto ma szprychy to trzeba sprawdzać ich napięcie? a są w stanie wyważyć koło? NIE, najblizszy gość jest w Bielsku Białej :( a czy ktoś sprawdza DOT i wywala oponę po 4 max 5 latach mimo dobrego bieżnika? a niestety po tym okresie opona moto traci swe właściwości i goście zaliczają glebę i dziwią się że przecież mieli dobre opony ;D

PO PROSTU NA OPONACH DO MOTO NIE DA SIĘ ZAOSZCZEDZIĆ, no chyba że ktoś jeździ statecznie 60km/h a na zakrętach zwalnia do 30 8)
go your own way

Gery

Tomku z całym szacunkiem ale czy ty masz jakieś problemy z czytaniem? Przeczytaj moze mojego posta jeszcze pare razy bo to co odpisałeś ma sie do niego jak siodło do krowy gdyż odnosisz sie do jakiś swoich tez bo na pewno nie moich ( jakie porównywanie opon motocyklowych do samochodowych???? Jakie doradzanie zakładanie opony sportowej do turystycznej???)

Ponadto twierdzisz że opony przednie i tylne  w bajkach (dla ciebie napisze w bike'ach) są identyczne to w takim razie załóż sobie swoją tylną na przód a przednią na tył, powodzenia:)))))

Naprawde prosze o rzetelną dyskusje i przeczytanie wpierw posta na którego sie odpowiada.
Zresztą ja juz nie mam nic do dodania wiec na tym kończe mój udział w tym wątku, pozdro:)
V2 czy V4 ale zawsze V:)

piter

Cytat: tomekmajesty w  1 Sierpień 2010, 14:09:05

spójrz na bieznik kompletów opon jest TAKI SAM



Nie to żebym się czepiał meritum sprawy (na oponach nie oszczędzać, zmieniać co 4 lata, dbać o właściwe ciśnienie itd, itp) ale ....
1.  http://www.mynetmoto.com//motorradreifen_details.cfm/artikelnr/tepga001087443/bridgestone_100/90_-_19_tl_57h_g_535.html
http://www.mynetmoto.com//motorradreifen_details.cfm/artikelnr/tepga001085563/bridgestone_150/90_-_15_m/c_tl_74h_g_702.html

2. http://www.mynetmoto.com//motorradreifen_details.cfm/artikelnr/tepga021523489/avon_100/90_-_19_tl_57h_venom_am41.html,   
http://www.mynetmoto.com//motorradreifen_details.cfm/artikelnr/tepga021523513/avon_140/90_-_15_tl_76h_venom_am42.html

To pierwszy z brzegu przykład dwóch różnych rzeżb bieżnika na przodzie i tyle. Są to co prawda różne modele opon ale zalecane do danego typu motocykla w takich właśnie parach. W przypadku Avona sprawdzałem ten tandem osobiście i powiem że sprawowała się nienagannie a wręcz jak na możliwości tego motocykla rewelacyjnie.

Pozdrawiam
Piter
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
mobile:  501 320 925

jacu

3 Sierpień 2010, 00:21:36 #9 Ostatnia edycja: 3 Sierpień 2010, 00:25:02 by jacu
Cytat: tomekmajesty w  1 Sierpień 2010, 14:09:05
na dzisiaj wulkanizatorzy w kielcach to amatorzy, samo to, że nie mają prof wyważarek to porażka


nie znam się na tym ale kiedyś albercik w liberty wyważał mi opony na fajnym przyrządzie nie wiem jak to się nazywa coś na zasadzie 4 prętów i ośki pomiędzy nimi. Działało to na zasadzie grawitacji coś jakby przednie koło było w górze (znający się na rzeczy na pewno wiedzą o co chodzi).


Słyszałem że na wyścigach używają głównie tego i że się to nieźle sprawdza więc po co ktoś ma kupować maszynę za xxx kasy którą zmieni może 30 opon w sezonie skoro mu się to nie zwróci nawet za 10 lat? (zwłaszcza w kielcach) chyba są to względy ekonomiczne


Cytat: Gery w  1 Sierpień 2010, 17:35:21

Ponadto twierdzisz że opony przednie i tylne  w bajkach (dla ciebie napisze w bike'ach) są identyczne to w takim razie załóż sobie swoją tylną na przód a przednią na tył, powodzenia:)))))



dobre...  ;D
GG 4875121

MarcinKielce

Cytat: tome_k w  1 Lipiec 2010, 12:49:49
Po ostatnim weekendowym śmiganiu i nawinięciu ponad tysiąca kilometrów zauważyłem, iż na mojej tylnej oponie pojawiły się pęknięcia. Są one umiejscowione po jednej stronie oponie na końcach rowków odprowadzających wodę. Jedne są większe drugie mniejsze....


A ile twoja oponka ma wiosenek...??
Może tak po prostu już przyszła na nią pora....

Dwie takie same opony....hmmm........pokażcie mi to kiedyś jak to wygląda, jestem nie doświadczony i chciałbym zobaczyć jak to wygląda, każda wiedza i doświadczenie jest cenne.
---Nie ważne czym jeździsz. Ważne jak tym jeździsz.---

Szczurkov

Cytat: jacu w  3 Sierpień 2010, 00:21:36

nie znam się na tym ale kiedyś albercik w liberty wyważał mi opony na fajnym przyrządzie nie wiem jak to się nazywa coś na zasadzie 4 prętów i ośki pomiędzy nimi. Działało to na zasadzie grawitacji coś jakby przednie koło było w górze (znający się na rzeczy na pewno wiedzą o co chodzi).


Słyszałem że na wyścigach używają głównie tego i że się to nieźle sprawdza więc po co ktoś ma kupować maszynę za xxx kasy którą zmieni może 30 opon w sezonie skoro mu się to nie zwróci nawet za 10 lat? (zwłaszcza w kielcach) chyba są to względy ekonomiczne



To urządzenie to wyważarka statyczna. Można u nas kupić na zamównie, cena około 720zł ;)
BRH+  tel. 530482278
Nie zajmuje się aktywacją kont!!!

http://dogry.pl/r/30541347

Arek

Cytat: jacu w  3 Sierpień 2010, 00:21:36
Cytat: tomekmajesty w  1 Sierpień 2010, 14:09:05
na dzisiaj wulkanizatorzy w kielcach to amatorzy, samo to, że nie mają prof wyważarek to porażka




Słyszałem że na wyścigach używają głównie tego i że się to nieźle sprawdza więc po co ktoś ma kupować maszynę za xxx kasy którą zmieni może 30 opon w sezonie skoro mu się to nie zwróci nawet za 10 lat? (zwłaszcza w kielcach) chyba są to względy ekonomiczne






No, obsłużyliśmy pół paddocku na wyważarce statycznej ( potrzeba trochę cierpliwości i doświadczenia) i żadnego zwrotu z powodu bić. Więc skoro na torze gdzie na prostej V dochodzi do 270 nic się nie dzieje, to i nie ma prawa dziać sie na zwykłej drodze ;)